En ze is nu aan uitteren, kwestie van tijd...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

En ze is nu aan uitteren, kwestie van tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-02 14:13

Ze eet niets, staat alleen maar stil, gaat liggen in de paddock, gaat liggen in het weiland. Ze mergelt uit de vacht wordt dof, drinkt niets enz.

Dierenarts is net weer geweest, deze keer kreeg ze een lintworm spuit en keek hij in haar mest maar daar was niets bijzonders aan. De tanden werden nog een keer geveilt. Morgen wordt er bloed afgenomen want de longen en het hart waren verder goed. Maar mijn arme merrie lijkt wel anorexia te hebben Verward Ik durf dat gratenpak niet meer te longeren want het is gewoon vreselijk als je al die botten heen en weer ziet bewegen en bovendien zit er geen leven meer in. Ze loopt wel hoor, maar als een half dood paard dus dat doe ik maar niet.

Ik zie geen oplossing meer, het is een kwestie van tijd totdat ze zichzelf verhongerd. de dierenartsen weten het ook niet meer. Utrecht is ze net geweest.

straks ligt ze op de grond met haar infuusje Huilen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 15:30

In een eerder topic hierover bracht (ik dacht) Odi naar voren dat je paard wel eens heimwee zou kunnen hebben. Het komt wel eens voor dat gezonde paarden niet willen eten op een nieuwe plek. Toen je haar weer op stal zette, was dat haar eigen stal of is ze nog steeds op vreemd terrein?

Sterkte ermee, het gaat zo te horen niet de goede kant op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 15:37

Probeer eens brokken in een emmer te doen en drijf nat te maken, misschien dat ze dat wel eet, heb ook een paard gehad, die niet wou vreten, en geen tandproblemen ed had, en compleet uitgemergeld was. Ze at die met kleine beetjes wel.

Het is maar een idee hoor, weet niet of het bij haar werkt. Drinkt ze nog wel???

Toch de verschijnselen die ze heeft klinken wel als lintworm, ik hoop voor je dat ze na deze spuit weer wat gaan opknappen.

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-02 16:42

Ze eet geen natte brok, ookal geprobeerd.

Nee ze drinkt helemaal niets.

Ja, ze staat op een nieuwe stal. Niet degeen waar ze stond voordat ze het land in ging. Ik durf het haar niet nog eens aan te doen te verhuizen nu. Ze is al helemaal naar Utrecht geweest heen en terug en ik denk dat als ze in deze toestand nog een keer moet veranderen van stal het dan helemaal niet meer goed komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 17:22

Met je vraag op VMR in gedachten en dan je onderschrift lezend, krijg ik een heel onaangenaam gevoel.
Zoals ik op VMR al zei, is de toestand zo goed als kritiek, naar de kliniek met haar!

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 17:34

Lovely schreef:
Zoals ik op VMR al zei, is de toestand zo goed als kritiek, naar de kliniek met haar!


Inderdaad, daar moet je thuis niet mee blijven met zo'n erg geval.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 20:10

Dat zou ik idd ook zeggen.
Dan daar maar eten via een sonde.
Als ze dan wat aan is gesterkt, heeft ze misschien de kracht om zelf weer te eten.

Sterkte, maar iig geval wel stappen ondernemen.
Succes.

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-02 21:52

Ze is al bij de kliniek geweest, ze is weer naar huis gestuurd en vandaag is ook de dierenarts weer geweest. Ze weten het niet. Verdrietig Ze kan niet weken aan het infuus hangen, ze moet het weer zelf doen....

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 23:58

Sjemig....dit klinkt wel heel erg akelig, heb gewoon moeite om het te geloven...
Ik zou als de donder een bloedonderzoek laten doen, uitgebreid, opdat je kunt zien of er ook vitale onderdelen zijn beschadigd (lever/nier).

Het wil me niet aan dat een paard zich tot praktisch sterven toe doodhongert vanwege de heimwee..dat is volledig in strijd met de natuurlijke drang tot overleven... Het paard is echt ziek, dit is niet psychisch meer....

Gut Manda, ik wou dat ik je kon helpen...

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-02 01:03

Had ze op de vorige stal een echt hecht maatje? misschien kun je die persoon overhalen en de stal waar je nu staat dat die ernaast komt te staan, misschien dat het helpt?
Ik ben het wel met de rest eens dat ik haar ook liever in een kliniek zou zien, vraag eens advies bij emmeloord in, misschien hebben ze nog wat advies.... sterkte.

Siggy

Berichten: 1730
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: de Eifel in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-02 16:09

Is er dan tot nu toe nog helemaal geen bloed onderzoek gedaan ???

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-02 19:19

Siggy schreef:
Is er dan tot nu toe nog helemaal geen bloed onderzoek gedaan ???


Alles is al gedaan.

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-02 20:33

Vergiftiging is uitgesloten???

bluehunter

Berichten: 411
Geregistreerd: 15-07-02

Re: En ze is nu aan uitteren, kwestie van tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 13:54

erg vervelend voor je je moet tog blijve volhuiden probeer haar andersvogt en voer in met een spuit net als een worme kuur

doe door het voer maX h dit helpt je paar uit een dip en geeft nieuwe energie het is duur maar het helpt echt

mijn pony hat inplaats van een bruine een grijze vacht en hij woe niet eten nu geef ik hem maX h en het helpt echt goed zijn vacht is al weer bruin en hui rent weer door de wei

max h is vrij duur maar ik raad het e echt aan!!!!!!!
je liefde voor je paartje is hopelijk groot zo dat e dat geld er voor over het