Wat zou jij doen als je paard dood gaat?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Wat zou jij doen als je paard dood gaat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-02 15:12

wat zou jij doen als je paard zomaar doodgaat dor iets stoms en onbenulligs? Bv als die door de bliksem wordt getroffen of als die onder een auto komt?

Stel dat je paard stervende is en je weet niet waarom. Dat hij zich uitteerd, niets meer eet of drinkt en niemand weet waarom?? Dat de veeartsen geen lichamelijke dingen kunnen vinden? Maar dat je paard misschien wel in zichzelf zo erg lijdt zonder dat we dat kunnen onderzoeken of met onderzoekjes kunnen aantonen. Stel dat je elke dag komt en dat je vurige allerte paard alleen maar ligt te slapen, dat je paard niet meer rent ind e paddock maar gaat liggen, dat hij niet meer lekker gras gaat eten in de wei maar gaat liggen.....

Stel je hebt je paard al vanaf baby en ziet haar opgroeien tot een volwassen paard. Je ziet haar iedere dag, verzorgt haar altijd met plezier en dan opeens ontglipt ze je zonder dat er een reden voor is. Dat je iedere dag komt en iedere dag je meisie een beetje achteruit ziet gaan en dat geen enkel mens weet wat er aan de hand is.

Ik werk in een ziekenhuis. Ik zie iedere dag zieke mensen, ik zie iedere dag mensen langszaam achteruitgaan en sterven. Je leert op gegegen moment om emotionele grenzen te trekken en niet bij ieder sterfgeval zelf in de put te gaan zitten.

Maar om mijn meisje zo langszaam te zien sterven dat raakt me zo vreselijk. Ik heb geen idee hoe ik zou reageren als ik opeens haar zie liggen in de stal, met alleen maar botjes en geen ziel meer. Ik weet dat ik eraan moet denken, want als het zo doorgaat kan het binnen enkele dagen afgelopen zijn...

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 15:15

jemig ik heb wat gemist..

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 15:20

ik heb zo alles eens na zitten lezen, wat creselijk..heel veel sterkte
ik duim voor je dat ze er weer bovenop komt!

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 15:24

ik zit hier met een brok in m'n keel.. echt vreselijk voor je!
Ik hoop dat alles weer goed komt!

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 15:36

he bah.... Scheve mond Heb ook eens opgezocht, wat lijkt het mij verschrikkelijk om je paardje zo te zien verslechteren Verdrietig

Heel veel sterkte ermee!!!



Kusje Maaike

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 15:50

Is het echt zo erg met haar gesteld?
Vreselijk.
kun je geen second opinion laten verrichten in Utrecht of zo?

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 15:50

Ik had de eerdere berichten ook niet meegekregen, dus ik heb ook even het een en ander nagelezen. Wat een vreselijke situatie! En wat onverklaarbaar! De VA kan niets vinden, en toch eet en drinkt je paardje niet goed.... heel erg gek.

Is het niet mogelijk om met haar naar Utrecht te gaan oid? Er MOET toch iets te vinden zijn?
Eet ze nu ook geen hooi en kuil meer? In de vorige berichten las ik dat dat het enige was wat ze nog at, maar neemt ze dat nu ook niet meer?

Arm dier, en arme jij. Ik wens je heel veel sterkte, en ik hoop van harte dat er nog iets kan gebeuren.

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 15:54

Gatsie wat een rotsituatie.

Ik denk ook wel eens na (vooral omdat mijn paard onlangs ernstig kreupel was) hoe het zou zijn als hij doodgaat, en eerlijk gezegd wil ik daar niet aan denken. Op het moment als hij doodgaat, zal er zeker ook iets in mij sterven.

Sterkte!

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 15:59

He wat erg...wat ben je dan machteloos he ?

Heb je al een hele goede paardenarts van een goed bekend staande kliniek ernaar laten kijken ?
Misschien dat die meer weet dan een standaard veearts....

En desnoods een "zweverig" iemand erbij als je ten einde raad bent ?

Dit is heel erg , er moet vast ergens iemand rondlopen die tenminste de oorzaak hiervan aan kan geven , en er *hopelijk* een oplossing voor heeft.....

Veel sterkte en doe je best om haar te helpen ....

Eet ze trouwens wel Lucerne ?

Ik heb wel eens een paard gezien dat ook nog nauwelijks at , bleek uiteindelijk geirriteerde darmen te hebben en door het eten van de Lucerne werd dat weer langzaam beter.
Beetje apart verhaal misschien maar wie weet is het ook zoiets ?

Probeer iig veel soorten voer of groentes ofzo , dat ze wellicht weer de smaak te pakken krijgt ?

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-02 16:40

Ze eet geen kuil meer nee, ze eet absoluut niets. Ze wil ook niets drinken, als je er een emmer water onder houd of zelfs in haar snuit drukt doet ze niets. Ze staat maar te staan Verdrietig

Ze krijgt an en toe een of ander kruidenmiddel (homeopatisch iets) in haar mond gespoten, dat is alles wat ze binnen krijgt.

Ik ben altijd bang haar kwijt te raken, daarom wou ik ook zo graag een veulentje van haar dan is er teminste nog een klein beetje van haar over. En nu was ze vorig jaar gust gebleven en als ze nu sterft heb ik helemaal niets meer Huilen

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 16:44

Meid toch, wat vreselijk allemaal Verdrietig

Ik las je topic (zonder achtergrondinformatie) en dacht meteen "wat een depri topic, niet zo negatief doen".
Maar nu begrijp ik wat er achter zit, en snap er weer wat meer van.

Ik wens je heel veel sterkte, en hoop dat er iemand is die je uit deze nachtmerrie kan bevrijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 17:20

Naar de kliniek met haar, aan het infuus, iets!

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 17:20

Nog even, als zelfs Utrecht niets kan vinden zou ik mij begeven naar de alternatieve hoek. Ik weet niet hoe nuchter jij bent, ik zelf ben dat wel maar hoor verbazende informatie van ervaringen van anderen. Dat soort mensen kunnen vaak meer vertellen over de geestelijke gemoedstoestand van een paard, waar ik haast aan ga denken als er verder geen lichamelijk dingen worden gevonden. Als jouw paard zulke ernstige symptomen vertoond en het zou lichamelijk zijn, dan zouden ze echt iets moeten vinden.

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 17:26

Jeetje Anna! Het laatste was ik over Origine las was dat ze wat mager was geworden, en dan nu ineens dit.. Scheve mond
Echt vreselijk, arm dier. Ik weet niet wat ik moet zeggen.

staat ze nu btw weer op Equimare?

Damn, wat vreselijk zeg.. Heel erg veel sterkte! Verdrietig

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 17:28

was het niet heimwee
miss terug gaan naar de andere stal
haar beste vriend of vriendin brengen
naar utrecht aan het infuus

ik duim echt dat ze er bovenop komt!
heel veel sterkte
ik zal verder peinsen of ik nog meer ideen krijg, want heeeeel miss heb je er wat aan
sterkte he! en allebei volhouden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 17:28

Mirte schreef:
Nog even, als zelfs Utrecht niets kan vinden zou ik mij begeven naar de alternatieve hoek. Ik weet niet hoe nuchter jij bent, ik zelf ben dat wel maar hoor verbazende informatie van ervaringen van anderen. Dat soort mensen kunnen vaak meer vertellen over de geestelijke gemoedstoestand van een paard, waar ik haast aan ga denken als er verder geen lichamelijk dingen worden gevonden. Als jouw paard zulke ernstige symptomen vertoond en het zou lichamelijk zijn, dan zouden ze echt iets moeten vinden.

Helemaal mee eens.
Baat het niet dan schaad het niet.

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 17:31

Ik zou als de donder iemand als die Ton Ogink of Thijs Taconis bellen. Misschien dat zij nog iets hebben voor je paard.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 17:32

Heb geloof ik ook wat gemist. Heel veel sterkte, ik ga nog eens nalezen wat er aan de hand is.
Offtopic: wat irritant die dubbelposts!!!

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 17:36

Ik heb nog even verder gekeken, en ze staat dus niet weer daar..
Maar had je daar niet ook altijd al problemen om haar dik genoeg te houden? ( ik kan me vergissen hoor!)

Nogmaals sterkte.

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 19:01

He wat erg...wat ben je dan machteloos he ?

Heb je al een hele goede paardenarts van een goed bekend staande kliniek ernaar laten kijken ?
Misschien dat die meer weet dan een standaard veearts....

En desnoods een "zweverig" iemand erbij als je ten einde raad bent ?

Dit is heel erg , er moet vast ergens iemand rondlopen die tenminste de oorzaak hiervan aan kan geven , en er *hopelijk* een oplossing voor heeft.....

Veel sterkte en doe je best om haar te helpen ....

Eet ze trouwens wel Lucerne ?

Ik heb wel eens een paard gezien dat ook nog nauwelijks at , bleek uiteindelijk geirriteerde darmen te hebben en door het eten van de Lucerne werd dat weer langzaam beter.
Beetje apart verhaal misschien maar wie weet is het ook zoiets ?

Probeer iig veel soorten voer of groentes ofzo , dat ze wellicht weer de smaak te pakken krijgt ?

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 19:08

Misschien is die paragnost die bij kim was gekomen wel kijken.

Ik schrik zo van dat bericht dat ik het wel voor je wil betalen. Dus bel die man op misschien helpt het. Het kan iig geen kwaad!!!!!

sterkte!

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-02 21:07

Ze is al aan het infuus geweest.

Ze heeft op stal een vriendinnetje naast haar staan waar ze de hele tijd mee snuit.

Nee ze staat niet meer op equi mare, dat kan ik nu echt niet betalen.

Ze heeft net een nieuwe (appel) liksteen gekregen, daar likt ze wel een beetje aan dus krijgt ze wat mineraaltjes binnen. Ik durf morgen bijna niet naar stal...

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-02 01:22

Ik heb de verhalen gevolgd en ik zou toch proberen om alles uit de kast te trekken.... probeer anders een holistisch DA te laten kijken, Eric Laarakkers, maar doe iig iets behalve afwachten.
Verder veel sterkte.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-02 07:49

Ik denk dat ik in dit geval zo'n paardengoeroe lang zou laten komen, liefst 2, wie weet wat je paard je allemaal te vertellen hebt.
Vraag die man waar een paard dagen gelden hier op bokt een topic over was. Wie weet.....
Is er niet een stalgenootje verhuisd of is ze zelf verhuisd en heeft ze heimwee ofzo, daar kunnen paarden ook dood aan gaan.
Ik zou even dat fluisterfiguur bellen, dan heb die kant van de "medische" wereld ook gehad.
Heel veel sterkte en succes!
Viv