een nieuw kiefferzadel

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
nikkiemisty

Berichten: 3303
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: spijkenisse

een nieuw kiefferzadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-02 13:56

haha ik las wat leuks op een site:

Afbeelding

Kieffer komt medio dit jaar met een aantal zadels speciaal voor de vrouw. De Amazona-zadels zijn ontwikkeld in samenwerking met de Andalusische Stoeterij Möningerberg en zijn gebaseerd op het Spaanse rijzadel. De tegenwoordige vrouw heeft doorgaans meer achterwerk en dikkere bovenbenen dan een man.

De oorspronkelijke zadels werden ooit ontworpen voor de ruiters van de cavalerie en eigenlijk is men nooit van dat basismodel afgeweken. Voor de wat flinkere vrouw betekende dit vaak pijnlijden vanwege de doorgereden plekken. De Amazona-lijn heeft een diepere zit en meer ruimte voor de bovenbenen.

ze hebben denk ik wel gelijk *LOL*


Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 14:00

Inderdaad.. hier had ik al het één en ander over gehoord bij Divoza. Dit wordt de opvolger van de Kieffer Lech. Het zadel schijnt ook stukken zachter te zijn bij het kruis dan de andere Kieffer zadels. Ik ben erg benieuwd naar dit zadel. Nog even wachten dus.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 14:29

Kwijl mooi zadel hoor!!
Heb zelf eigenlijk altijd een kieffer gehad, totdat.. juist ja ik in de pubertijd kwam, en mijn achterwerk begon te groeien. Nee toen was ik heel snel kieffer af, en heb het daarna nog wel eens geprobeerd, maar het was echt niks.. de zadelmaker zei ook later dat we het te klein hadden gekocht Frusty Frusty !!
Maar zó'n zadel zou wel een oplossing kunnen zijn voor onze damesachterwerken!! Haha!

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 14:32

jeetje wat een uitkomst!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 15:01

ja kunnen we eindelijk eens normaal zitten, zonder pijn te krijgen!!
We hebben dus al die tijd onze kont in moeten houden, omdat het blijkbaar mannenzadels waren!! Frusty

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl


Fries
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 15:18

Ik vind alleen zelf die wrong er niet echt denderend uit zien. Ik ben sowieso al niet zo weg van wrongen, aangezien dat een belemmering vormt voor een vrije beenligging. Als de wrong zo wordt als op het plaatje, dan wordt je echt in een bepaalde houding gepusht. Kan je nooit een onafhankelijke zit krijgen!

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 15:32

Heb er al op gezeten en ik moet zeggen: jammer dat ik nog geen nieuw zadel nodig heb!!! Het zadel is ontworpen door iemand uit "Seligenporten" hier zo´n 15 km. verder op Knipoog ! Twee bij ons op de stal hebben al interesse in het zadel en nou komt die man binnenkort langs, zodat we het zadel op onze eigen paarden kunnen uit proberen!!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 21:59

die op het plaatje is het niet. Dat is de Kieffer .. ik kan hem zo snel niet vinden Boos!

No hour of life is wasted that is spent in the saddle
- Winston Churchill

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 23:40

wie weet zit mijn "poezelige" achterwerk daar ook wel fijn in

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 23:42

zolang ze het maar niet type Hoppa gaan noemen...
dat zou voor mij een reden zijn het NIET te kopen!

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-02 00:19

Kieffer is niet slecht...
Er zijn wellicht zadels die beter zijn, maar KIeffer is niet slecht...
Het zijn degelijke zadels die wel waar voor hun geld bieden. Slecht is anders, slecht komt uit Argentinie en gaat onder de naam "model economisch"

als je Kieffer niet lekker vind zitten, is dat heel wat anders dan 'het is een slecht zadel'....
Ik zit bijvoorbeeld prima op mijn Kieffer, al jaren. Toegegeven, ik ga een ander zadel kopen, maar dat is niet omdat Kieffer zo slecht is. Met een slecht zadel had ik het in ieder geval geen 5 jaar uitgehouden...
En eh...er zijn heel veel Kieffer zadels die er na jaren van intensief gebruik nog gewoon goed en degelijk uitzien, en waarvan de ligging en de zit nog niet verloren is gegaan....dat kan je toch niet slecht noemen?

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Belker

Berichten: 15293
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-02 12:12

Ik had een Kieffer van 22 jaar oud. Nu heb ik een nieuwe en die vind ik minder. Daarnaast rij ik me altijd door met Kieffer en met winec en Jaquar niet. Maarrre mijn Kieffer inruilen voor een nieuwe Wintec? Nee, dat vind ik kapitaalverlies. Inruilen tegen een andere Jaquar is ook niet te doen. Daar moet teveel geld bij. Hopenliujk past een van mijn zadels op de pony. Anders toch iets kopen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, IASCrawler, LuckySeven en 191 bezoekers