Mijn vriend heeft ook gereden!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
PinnieLinnie

Berichten: 588
Geregistreerd: 22-01-01
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-01 20:42

Wat een lol joh vandaag.
Mijn vriend was 1,5 jaar geleden als de doods voor paarden.
Ik heb er voor gezorgt met Iowa's hulp dat Mario (zo heet ie) er overheen kwam.
Nou is ie zover dat ie er vandaag op ging.
Was er al een paar keer op geweest..maar dat was 4 maandne terug ofzo.
Dus hij vond het weer tijd worden.
Hij stappen, echt gaaf.
ze boog helemaal een beetje in voor hem haha.
En sturen? hihi hij maakte aldoor korte/kleine gebroken lijntjes als t ware over de rechte lijn.
Hoe moet dit nou weer?Wat doe ik fout? Help!!
Dat soort kreten.
Toen schrok ze, en schoot ze 2m weg..
En hij gillen! hahah en toen stapte ze weer braaf door.
En toen wilde ie draven.
Nouw hij zat op mijn dressuur zadel, omdat ik eerst had gereden.
Dus ik naast hem renne (PPPFFFFFFFF..Geen conditie) en hij ligt rijden.Maar ik zei, als t niet gaat gelijk stop zeggen he!
Dus na 2 meter ofzo! STTTOOOOPPPP
Ik had er ook nie bij nagedacht dat een dressuurzadel niet zo lekker voor hem zal zijn als ie dat niet gewend zo zijn!
Whahaha ik had een lol. Hij had pijn, wel sneu. Lachen
Maar kon er wel omlachen.
Volgende keer maar echt mijn veelzeidigheidszadel op hoor voor hem.
Haha.. maar hij vond het wel erg gaaf..
Hij wil zo snel mogelijk weer.
Vind het wel mans en knap van hem, had ik nooit ged8 dat ie dit allemaal zou doen.
Maar hij heeft echt een band nu met Iowa, doet alles met haar. Heel gaaf!
Hij wil ooit nog eens met mij samen een strandrit maken..dat is zijn droom.

Hebben jullie vriendjes ook weleens gereden die eigenlijk bang zijn of nog nooit gereden hadden?
Vet gaaf!!
Moest ik ff kwijt..
Lachen

groetjes Linda

Believe in your Dreams, Never let go and then you'll know...


Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-01 21:00

hahaha lachen zeg!

Mijn zadel schijnt ook nogal manonvriendelijk te zijn! Knipoog

Ik heb eigenlijk altijd paardenvriendjes gehad, maar dat is ook niet alles hoor, heb je nog een onderwerp om ruzie over te krijgen:)

Je kan beter een vriend hebben die niets met paarden heeft, maar ze wel leuk vindt en ook wel bereid is om het leren, zodat jij hem alles bij kan brengen. Hij gelooft dan toch wel wat jij zegt! Lachen

PinnieLinnie

Berichten: 588
Geregistreerd: 22-01-01
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-01 21:12

Jawel, dat was inderdaad wel makkelijk dat ik t hem zelf kan leren.
Maar af en toe wordt ie er scheitziek van, want zo nu en dan komt ie op de 2de plaats.
Tja..dat hou je he..want zij hebben ook erg veel aandacht nodig.
Had ie in het begin veel moeite mee.
Maar nu niet echt meer.
Nog een voordeel voor hem, hij is 20 en heeft zijn complete vrachtwagen rijbewijs dus hij kan mooi met de trailer rijden, in de Amerikaanse bus van me vader.
Dus dat vindt ie wel fantastisch en wil ie altijd graag naar wedstrijden rijden voor me!
maar als ze maar niet te lang zijn! hahaha Lachen

Maar wel onwijs leuk hoor om hem alles te leren. Opzadelen en dekens omdoen.
groetjes Linda

Believe in your Dreams, Never let go and then you'll know...

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-01 21:18

Klinkt als een ideale vriend!! Lachen

Ze moeten er maar gewoon rekening mee houden dat ze soms (lees meestal) op de tweede plaats komen toch? Lachen

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-01 21:21

Nou mijn vriend had nog nooit gereden (misschien vroeger wel eens voor de gein met een stel knapen) maar hij vond het wel allemaal heeeeel erg leuk, en toen we op vakantie waren toen hebben we een rit gemaakt van een paar uur door de jungle......echt heeeel gaaf.
Hij heeft nog nooit geen paardrijles gehad maar hij heeft 1 heel groot voordeel hij kent geen angst en stapt er dus zo op!!!!
Toen we Oliva kochtne was hij zelfs de eerste die erop ging (toen ze bij ons kwam)en nogwel zonder zadel .....!!!!
En nu is hij dus ook helemaal paardenzot...is zelfs begonnen met het halen van het koetsiersbewijs...dus zijn we nu met z'n tweeen helemaal paarde gek hahahaha.
We gaan dus ook van de zomer met het karretje rijden en ik op Oliva, lekker de bossen in ......was het maar zover.

jacqueline

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-01 21:42

Jaja, zo begint dat dus.
Bob was ook als de dood voor paarden en toen had ie zomaar opeens Imatador gekocht en is ie dus helemaal 'om'.
Marillion vindt ie nog steeds niet fijn om op te zitten (want te hoog!!).
Laatst heeft hij een stukje met Maril gedraafd en hij vond het precies een tanker, hahahaha...vergeleken bij Imatador dus.
Vind ik absoluut niet, want voor mij is Maril makkelijker te rijden dan Imatador.
Voor Phoebe heeft Bob een karretje gekocht en gaat dus binnenkort aan het mennen. Had ik echt nooooooit verwacht, dat hij nog eens zo zou omslaan. Hij drukte zich eerst plat tegen een muur als er een paard langskwam!
Groetjes Suzanne

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-01 21:46

Wat een invloed hebben wij vrouwen toch he. hahahahaha.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-01 22:08

Hihihi, toen ik verkering met Marco kreeg vond ie paarden heel leuk, zolang ze achter een hek staan!!
Na 5 jaar is dat niet meer te merken!!
Hij is dol op Isolda, poetst haar, haalt haar uit de wei, geeft haar eten etc.
Ook spant hij haar samen met mij in en was afgelopen zomer zelfs mijn groom bij de marathon!!
Hij durft dus alles met haar en is ook dol op haar. Het enige wat ie niet durft is erop!!! Hij heeft er een paar keer opgezeten, maar Isolda was niet zo braaf bij hem en hij viel er dus heel erg af.

Het is verder geen enkel probleem, als ik wil paardrijden en hij wil wat met mij samen doen, dan gaan we samen: Ik op Is. en hij op de fiets!! Is hardstikke gezellig!!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-01 23:25

Jeetje wat hebben jullie het getroffen met de mannen! Lachen

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-01 23:34

jaaa zeg, wou net zeggen, waar halen jullie die mannen vandaan??
Bij ons vallen bijna alle paardenmannen op andere paardenmannen.!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-01 00:03

Mijn man, moet niks van strakke rijbroeken en rare laarzen en zwepen enz. hebben...
Hij heeft mij ooit eens beloofd het te zullen proberen, rijden dus.
Na 3 jaar had ik hem zover maar hij wilde perse geen engels rijden vanwege klederdracht, vond hij verwijfde en weet ik veel! Dus zei ik 'makkelijke oplossing, je gaat dan maar westernrijden'. Pling
Ik heb hem opgegeven voor een les bij een westernstal die toevallig wist en hij rijd nu al weer bijna 1 jaar.
Nu gaan de meeste argumenten over wie er wanneer 's avonds naar stal gaat...Knipoog

Maar nu ziet hij er wel het nut van in een trailer rijbewijs te behalen Lachen

Groetjes,
Manon

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-01 08:02

He Lin, je bent op de goede weg met 'm:) ! Dick was eerst ook hartstikke bang voor paarden, maar nu heeft hij er zelf ook eentje en zitten we in het weekeinde lekker samen met de knollies in het bos of op het strand. Er is dus hoop.... Lachen

Kitty

Berichten: 7684
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-01 08:57

Robert had nog nooit wat met paarden te maken gehad. Ik heb hem gewoon meegesleept naar de paarden en gaandeweg durft hij er een beetje mee om te hannesen. Na de wedstrijden stapt hij ermee rond (ernaast lopend) als ik even op zoek ben naar de uitslagen. Ook als ik aan het rijden ben en hij is mee, dan is hij Emansie aan het vertroetelen. Emansie is ook zijn favoriet. Grappig. Ik heb hem nog lang niet op het paard en hij is ook nog geen held met paarden, maar hij vindt het wel leuk me te helpen met ze en hij leert ook steeds meer...

Zolang hij het zelf ook maar leuk vindt helpt hij maar mooi mee. Anders liever niet...

horseofthemoon
Berichten: 257
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-01 09:12

Ha ha, nou die van mij krijg ik echt niet op een paard, dat heb ik nu na 20 jaar wel opgegeven! Maar zijn passie is zijn motor, die ik ook te gek vindt hoor.Cool
En hij mag dan wel niets van paarden willen weten, hij gunt mij altijd alle tijd om naar mijn paard te gaan. Dus toch ook wel lief!

*~`✿ .¸`☆¸ღ ¸.•°*”˜ƸӜƷ˜”*°•.•.¸ღ¸☆´¸.✿`~*
*22-6-1992…. Kingstone my love....RIP…+7-7-2022

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-01 10:57

Die van mij vindt het helemaal niets. Hij heeft Bolivia nu 3 x gezien en de laatste keer is al een half jaar geleden.
Het interesseert hem niet, het stinkt zegt ie en hij vindt het volgens mij ook een beetje eng.

Hij gaat binnenkort wel mee kijken naar een springles. Daar moet ik dan wel heel lang voor zeuren.

Maar, hij zeurt nooit dat ik zo vaak weg ben en dat vind ik het belangrijkste. HIj heeft zijn hobby (computer) en ik de mijne.
En wij zijn al 8 jaar bij elkaar en nog steeds happy.

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl

PinnieLinnie

Berichten: 588
Geregistreerd: 22-01-01
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-01 14:56

Nou Mario vind strakke rijbroeken hartstikke gaaf!
Toen ik in mijn wedstrijd tenue zat vond ie het wel lachen hoor!
maar jah..echt paardengek zal ie niet worden, volgens mij moet dat in het bloed zitten.
Maar omdat ie Iowa zo erg vertrouwt, durft ie alles met haar.
Maar ik merk ook dat zij gek op hem is.

Maar ik heb het inderdaad wel getroffen.
lachen om al die verhalen over de'mannen' terug te lezen.

Groetjes

Believe in your Dreams, Never let go and then you'll know...

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-01 17:57

Michael is een schat heeft z'n e achter B gehaald zodat ie met de trailer kon rijden.
Als ik naar zijn zin te lang loop te banketstaaf met iedereen en ik kom terug in de stal staat Lot daar opgezadeld keurig gepoetst en zelfs de hoefjes zijn uitgekrabt en jawel zowaar zitten er peesbeschermers op de juiste manier om zijn benen!.
Hij helpt altijd in en uitladen niet dat lot daar erg lastig mee is maar toch.. toen ik Lot inreed was hij diegene die de longeerlijn vast hield hoor. paarden naar binnen en in de wei zetten doet ie ook.
en we hebben 2 keer een bosritje gemaakt ook heeft ie dus op Charlotte gegalopeerd.
maar op Lot 1 keer heb ik 'm zover gekregen dat ie op Lot ging maar alleen halthouden want Lot vertrouwd ie voor geen meter..
ach ja je kan niet alles hebben en ergens gelukkig maar anders moest ik 'm paardje misschien wel afstaan!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice


Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-01 20:08

Nou Bart vindt Barley erg leuk en julius ook. Hij ging heel vaak mee op de fiets met mij naar buiten. En hij heeft julius zelfs gepoetst

Het hoofdstel indoen kon ie ook (en nog) en hij heeft eens op Julius gezeten. De combinatie was super hihi. pony 1.50 en man van 1.90 ofzo. maar ik vond het wel heel tof dat ie het probeerde. Ik zie hem niet gaan rijden maar dat hoeft ook niet. hij toont wel heel veel intresse en gaat ook vaak kijken. Cool he?

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-01 22:21

ben wel een beetje jaloers, maar ja kan niet alles hebben

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl

PinnieLinnie

Berichten: 588
Geregistreerd: 22-01-01
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-01 19:31

Volgens mij vinden mannen springlessen over het algemeen veel leuker als dressuur lessen.
In springen zit meer actie he.
iniedergeval, mijn vriend van wel.
Alleen dressuur vind ie ook mooi als ik een wedstrijd rijd. Maar dan vindt ie alleen mij mooi! En dat is vaak goed voor mijn zekerheid over mijn proef, als die lekker is gegeaan maar ik loop te zeuren Lachen

Believe in your Dreams, Never let go and then you'll know...

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-01 21:07

Dat had ik ook gedacht. Mijn vriend en ik hebben samen getraind voor de marathon van afgelopen zomer. Hij was altijd vol vuur als we hindernissen oefenden of op het strand "krachttraining" deden. En als we dressuur oefenden zei hij, moet ik die proef alweer voor lezen? Later kreeg hij er een beetje meer kijk op en gaf ie zelfs aanwijzinkjes!!

En ohohoh wat was ie trots!! Na een supergoede proef gereden te hebben en we een complimentje kregen van de jury!!

(ikke zat ook te stralen, ofcourse!!)

Maar goed, het hindernissen traject vond ie toch wel het einde! Is gewoon ff een beetje spectaculairder!

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-01 16:07

Toen ik mijn vriend Stijn een paar jaar geleden leerde kennen had hij echt een ponymeisjes fobie. Vond ie vreselijk. Toen hij mij leerde kennen reed ik de ijslandse hengst Skussi, van de foto onder "voorstellen". Die vond hij toch wel interessant, een beetje ruig, niet teveel getuttel en bovendien had ik hem plaatjes laten zien van grote, stoere mannen op ijsland die in vliegende telgang door mooie landschapjes reden. Nadat hij een beetje was opgewarmd heb ik hem een paar keer aan de longe op Skussi gezet. Dat kon echt niet los want een keer teveel je benen eraan en Skus vloog weg en Stijn wilde toch wel eens los. Toen heb ik hem meegenomen naar Punktur in Drenthe, http://www.wxs.nl/~punktur waar ik ijslanders heb leren rijden voor een intensief beginnersweekend. Op zondag gingen we buitenrijden. Stijn galoppeerde zo weg. Ik was verbaasd maar ja, hij skateboard en surft en heeft een heel goed evenwichtsgevoel en totaal geen angst. Dat galloperen vond hij dus leuk. Hij ging vaker mee. Nu heeft hij zo'n tien keer gereden in totaal waarvan twee keer op het strand, alleen maar op ijslanders. De laatste keer had hij zelf de verlichte zit uitgevonden. Zei hij"Als je nu gaat staan in je stijgbeugels in galop, dan krijg je niet zo'n last van je kont als het hard gaat."echt heel grappig. Eerst wilde hij alleen maar buitenrijden in de stijl van een ijslandse boer maar nu gaat hij steeds vaker vragen stellen, waarom het ene paard minder makkelijk tolt dan de andere en wat hij daaraan kan doen. Ik denk dat het tijd wordt hem eens een lesje voor te stellen .


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AnnickT en 39 bezoekers