Wel of geen springschoenen met springen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Wel of geen springschoenen met springen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 10:34

Ik zit te twijfelen of ik springschoentjes ga halen voor het Pablo. Vanavond weer springles en ook al spring ik niet hoog (tot 1m ongeveer) zit ik aan springschoenen te denken omdat hij toch elke week wel een paar balken afgooit en dan verf heeft zitten op zijn hoefjes en vorige week een kaal plekje op de kroonrand. Hij gooit balken af als hij te snel gaat. Ik geloof niet dat hij er veel omgeeft maar ik vraag me af of springschoenen dan niet toch veiliger zijn.
Eerst werd het me afgeraden omdat Pablo dan nog minder voorzichtig zou worden maar hij gooit nu nog steeds net zo vaak een balk af dat het volgens mij niet veel uitmaakt.
Wat zouden jullie doen?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-07-02 11:08, in het totaal 1 keer bewerkt


Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 11:03

Zorgen dat hij niet meer te snel gaat. Werken aan de controle.

Maar als je er zelf prettig bij voelt, dan doe je toch gewoon een springschoentje om? Je merkt het snel genoeg als hij nog onvoorzichtiger wordt er van en dan kun je ze altijd weer af doen.

Nulla tenaci invia est via

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 11:05

Ik zou springschoenen om doen als het nodig is, als hij met zijn achterbenen zijn voorbenen aantrapt. Die verf op die hoeven is echt niet erg hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 11:07

Margreet schreef:
Zorgen dat hij niet meer te snel gaat. Werken aan de controle.

Makkelijker geschreven dan gedaan Knipoog . Tuurlijk werken we daar ook aan maar Pablo vind het springen helemaal gweldig, denkt dat hij een straaljager is Verward Vooral bij een 3 sprong is hij na de 1e 2 bijna niet meer te houden.

Tch straks eens kijken bij de ruitershop Haha!.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 11:12

Pipo schreef:
Die verf op die hoeven is echt niet erg hoor!

*LOL* Die verf is ook het probleem niet, het gaat mij er om dat dat een teken is dat hij weer met zijn hoeven een balk echt heeft geraakt. En sos zijn kroonrand dus. Ik bang voor hoefkneuzingen of is dat overdreven (Pablo heeft daar al in elke hoef last van gehad alleen was dit in een periode dat ik niet sprong dus dat kwam daar toen niet van) ?

Hij trapt volgens mij niet zijn voorbenen aan met zijn achterbenen.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 12:27

Zo ver ik weet is het om de ballen van de hoef te beschermen, niet zozeer tegen het balken springen.
Net zo min als de peesbeschermer, wat door sommige ook wel gedacht word.

Ik zou zeggen als je het zelf fijn vind: doen, zelf heb ik ze nog nooit bij een paard voor die reden omgedaan, moet hij zen beentjes maar optillen Extreme duivel Knipoog

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 12:50

Als hij duidelijk de balken aantikt zou ik het zelf wel doen. Ik rijd nu een paard die ook heel erg tikt, bij de kroonrand zit nu een wondje en in de hoefballen zit ook een scheur. Zelf vind ik het dan prettiger om met springschoenen te rijden.

Inzicht zonder handeling brengt geen verandering
*zucht*waarom begin ik steeds te laat om tentamens te leren...

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 15:36

Ik zou het wel doen Katrien, al is het maar om zeker te weten dat hij zijn kroonranden niet kapot springt. Je kunt beter te voorzichtig bij hem zijn denk ik, vooral omdat hij al zo veel hoefproblemen heeft gehad.

succes ermee!

Maud


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ikbencarmen, Ireneeb84 en 37 bezoekers

cron