Wat vinden jullie van de Gothic-look..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Wat vinden jullie van de Gothic-look..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-02 10:34

Mijn achter- achter- achterneefje has gone Gothic....dit tot wanhoop van zijn ouders....

Hij loopt met zwart gelakte nagels, heeft zwarte strepen op zijn hoofd rond zijn ogen, die kleding is op zijn zachts gezegd niet alledaags, de piercings dreigen eraan te komen...
en laatst was hij op een Gothic-feestje geweest en daar waren jongens geweest die in TROUWJURKEN rond hadden gelopen....
De bijbehorende muziek vind ik wel oke trouwens...

Ehm...ik zal wel wat ouderwets geraken inmiddels, maar eh...
Is er zo bijlopen normaal tegenwoordig?

Wat vinden jullie van de Gothic-look...

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?


puma

Berichten: 2275
Geregistreerd: 21-08-01
Woonplaats: Lobith

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 10:37

Hier is ook al een discussie over gaande bij ITP. Ik vind het dus verschrikkelijk en snap absoluut niet wat mensen bezielt om er zo bij te gaan lopen Scheve mond

Valerie

Berichten: 8604
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 10:38

Mijn vriendin is ook gothic, maar ik vind die mensen niet mooi!!!
Als ik marilyn manson op straat tegen zou komen zou ik me echt een ongeluk schrikken!!!
Ik zou er ook nooit zo willen bijlopen!!

Josti

Berichten: 1534
Geregistreerd: 28-03-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 10:52

puma schreef:
Hier is ook al een discussie over gaande bij ITP. Ik vind het dus verschrikkelijk en snap absoluut niet wat mensen bezielt om er zo bij te gaan lopen Scheve mond


hoe bedoel je bezielt?
tis een kwestie van smaak!
ik snap ook niet hoe sommige mensen er bij lopen, dat ze dat mooi vinden (slofschoentjes, opgerolde pijpen, goude hoepels in de oren en lagen bruine make up troep) maar dat vinden zij kennelijk mooi.
prima toch?!
t zou wel erg saai worden als iedereen dezelfde smaak had he?

dat nou toevallig de meeste mensen er zo bij lopen als ik net beschreef of doorsnee kleding kopen, betekent niet dat je ziek of raar bent als je er anders bij loopt!

ik vind het soms wel mooi, alleen het moet niet te overdreven worden.
moet zeggen dat er nu ineens een stuk meer mensen over gaan op de 'gothic look' daar heeft de media ook wel mee te maken, t lijkt wel een trend te worden. (en ik haat trends Tong uitsteken)

anyway laat iedereen nou gewoon in zijn waarde.
aangezien iedereen een persoonlijke smaak heeft kom je altijd mensen tegen die er anderen uit zien en zal je het soms niet mooi vinden, big deal!
zolang je er geen last van hebt niet zeiken Lachen

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 10:55

Lyrik schreef:
Mijn vriendin is ook gothic, maar ik vind die mensen niet mooi!!!
Als ik marilyn manson op straat tegen zou komen zou ik me echt een ongeluk schrikken!!!
Ik zou er ook nooit zo willen bijlopen!!

Ik zou ook schrikken hoor,het zijn gewoon mensen met een andere smaak (beetje vreemde smaak)
Gelukkig lopen er hier niet veel van die figuren, soms zie je wel eentje en daar word het volgende tegen geroepen"Is het al 12 uur?""Net uit je kist?"
en dat zeggen ze dus....

Debbiedee
Berichten: 467
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 11:01

iedere tijd heeft zo z'n extravagante mensen toen ik 15 was was ik punk.
zie je nu niets meer van Haha!
ik denk dat iedere generatie zich moet kunnen afzetten.

Josti

Berichten: 1534
Geregistreerd: 28-03-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 11:02

Sundancer schreef:
Ik zou ook schrikken hoor,het zijn gewoon mensen met een andere smaak
(beetje vreemde smaak)

Gelukkig lopen er hier niet veel van die figuren, soms zie je wel eentje en daar word het volgende tegen geroepen"Is het al 12 uur?""Net uit je kist?"
en dat zeggen ze dus....

geen vreemde smaak, een ANDERE smaak!
dat het jouw smaak niet is maakt het nog niet vreemd

en het zijn niet 'van die figuren' t zijn gewoon mensen, en als ze er anders uitzien betekent dat heus niet meteen dat ze niet aardig, grappig of gezellig zijn!

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-02 11:07

Toch, ik vind dat zo'n uiterlijk het wel minder makkelijk maakt om ze aardig, grappig of gezellig te vinden...
Het lijkt mij dat het toch in de weg zit bij het maken van een spontane eerste indruk....zo'n opvallend ander uiterlijk is toch lastig om voorbij te kijken....
Maar dat vind ik dan...

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 11:08

Laat iedereen in zijn waarde, ik heb er absoluut geen problemen mee. Ik vind die mensen juist heel interessant om naar te kijken, er is zoveel te 'ontdekken'. Bij de 'notmale' mensen heb ik dat dus niet

Josti

Berichten: 1534
Geregistreerd: 28-03-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 11:09

ja en dat ligt niet aan 'gothics' zelf, maar aan de mensen die het nog steeds eng vinden om te zien.

ikzelf zie liever een gothic dan een meelopertje in kleren waar iedereen op dat moment in loopt.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 11:14

Ik vind het helemaal niets! Ze doen maar wat ze zelf willen, maar mijn stijl is het NIET! Ik vind het altijd heel freaky overkomen. En wat Dees al opmerkt: de eerste indruk valt vaak wat moeilijker.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 11:17

In de jaren '70 waren er mensen die erbij liepen als de jongens van Kiss. In de jaren '80 had je punk. En niet te vergeten Fish van Marillion in de begintijd. Ook allemaal van die opgeschilderde gezichten en/of vreemde haarcreaties.

Dat Gothic vind ik wel iets heel aparts. Beetje luguber wel. Ik zou er zelf niet zo opvallend bij willen lopen, maar ik vind het wel intrigerend wat mensen nou beweegt om daar wèl voor te kiezen. Persoonlijk zou ik namelijk geen trouwjurk naar een feestje aantrekken, en al helemaal niet als man, laat staan er mee over straat gaan... Maar ieder z'n hobby. Lachen

BTW op mij komt het nogal somber over, dat hele Gothic. Associatie met de dood enzo. Maar uit artikelen die ik heb gelezen (ken in mijn directe omgeving geen Goths) heb ik begrepen dat het niet een en al ellende is, dat er heus wel lol wordt gemaakt onder de Goths. Maar nogmaals, mijn stijl is het niet...

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 11:23

Ik zie in de stad weleens een groepje met gothic- jongeren.
En ik heb ze alleen nog maar zien klieren. In plassen stampen zodat voorbijgangers zeiknat worden, winkelpersoneel lastig vallen enz. Vond ze zwaar irri.
Maar ja, dat zal vast niet gothic eigen zijn... Verward

Het is ieder zn eigen smaak.
Ik erger me eerder aan die meeloop-tiepjes, die altijd allemaal hetzelfde aanhebben. Lips are sealed

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 11:28

In 1 smiley: Misselijk

Nulla tenaci invia est via

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 11:47

De dochter van onze stalhouder is ook een tijdje gothic geweest. Als je het goed doet heeft het wel iets. Het is eigenlijk vergelijkbaar met punk in de jaren 80, alleen met een andere gedachte er achter. Punk was meer bedoeld om zich af te zetten tegen de gevestigde orde, "anders" willen zijn. Gothic ben je omdat je het gewoon mooi vind. Ik vind die lange jurken ergens wel mooi, maar niet voor mannen....

De hond is de betere mens

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 12:01

Als je er vrijwillig uit wilt zien als een lijk dan zit er echt ergens een contactje los volgens mij...

Nulla tenaci invia est via

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 12:08

Margreet schreef:
Als je er vrijwillig uit wilt zien als een lijk dan zit er echt ergens een contactje los volgens mij...


*LOL* Lips are sealed }> *LOL* Lips are sealed }> Schijnheilig

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 12:12

een vriendin van mij gaat ook steeds meer die kant op. Ik vind het echt vreselijk, probeer er wel begrip voor op te brengen en te denken: over smaak valt niet te twisten. Maar ik vind het echt ontzettend lelijk.. Maar dat vinden zij misschien ook wel als ik in een strakke Tark of Replay broek langs kom lopen....

Haha!

Tindra
Berichten: 2226
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 12:15

Desiree schreef:
. Gothic ben je omdat je het gewoon mooi vind.


Hmm, draait het dan toch alleen om uiterlijk..?
Paar jaar geleden had ik mijn haar zwart, droeg af en toe zwarte kleren, maar had nog nooit van het woord gothic gehoord.
En nu is iedereen met zwart haar ineens gothic..

Maar dan denk ik:
stel dat ik mijn haar rood verf, het in een vlecht doe, en ik trek een lange rok aan.. ben ik dan ook ineens refo..??

Of ligt het toch niet zo simpel.......

Tindra
Berichten: 2226
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 12:18

Anneke schreef:
Ik erger me eerder aan die meeloop-tiepjes, die altijd allemaal hetzelfde aanhebben. Lips are sealed


Ja, idd, dat is ook zo erg...
Staan ze met z'n allen bij elkaar... en dan natuurlijk ook allemaal met een sigaret in hun hand, laaaagen make-up.... En dan vooral heel hard beweren dat ze absoluut geen meelopers zijn... Frusty

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 12:18

Tindra schreef:
Maar dan denk ik:
stel dat ik mijn haar rood verf, het in een vlecht doe, en ik trek een lange rok aan.. ben ik dan ook ineens refo..??

Of ligt het toch niet zo simpel.......


zo simpel ligt het ergens wel: mensen plakken namelijk heel "simpel" etiketten op bij elkaar.

De hond is de betere mens

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 12:19

laat ze toch! ze doen er niemand kwaad mee


sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 12:21

Ik vind dat die mensen zich zo willen kleden, en zo willen leven dat zelf moeten weten.
Maar ik zou er zelf nou nooit zo bij willen lopen, sommige mensen zien er zo "eng" uit en dan nog de associatie met de dood..
Nee, niks voor mij!
Maar ik denk dat het niet alleen anders kleden is, maar ook anders leven.
Ieder zijn eigen keuze hoor, nagelak blijft voor meisjes Schijnheilig Haha! }>

"What we call human nature, is actually human habit.."

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 12:22

sl0wm0ti0n schreef:
Ieder zijn eigen keuze hoor, nagelak blijft voor meisjes Schijnheilig Haha! }>

En wat mij betreft jurken OOK!

De hond is de betere mens

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 12:29

Hmm... Jezus liep toch ook in een jurk? En wat denk je van die sjeiks in Arabische landen? Haha!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Iris, Afanaisa91, Amazonbot, Angela, brennie85, janneke_S, Kanto, Lau07, lobkewikjem, Paardennamen, petraaken, Schuur_, Sharony, singa, Summerfly en 216 bezoekers