Moeder geeft dochter van 7 jaar les....

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Moeder geeft dochter van 7 jaar les....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-02 10:04

Ik was gisteren Kaminka aan het longeren en in de naastgelegen rijbak gaf een moeder les aan haar dochtertje van ik meen 7 jaar oud.

Ik hoorde tot mijn stomme verbazing de volgende kreten:
"Denk aan je aanleuning!"
"Hou hem rond!"
"Laat hem bij je blijven!"
"Hou hem aan je been!"
"Hij loopt helemaal uit elkaar!"

ehh..... dat kind is ZEVEN!!! Nou ja zeg....

Die moet lekker speels klooien met zo'n pony, mag best eens serieus lessen, maar met dit soort termen erbij ????? Zou zo'n kind snappen wat aanleuning is? Laat staan hoe ze daar iets aan moet veranderen?

Elke dag weer oefenen ze proefjes.... en mijn waffel valt elke keer weer verder open! }>

En die moeder voordoen hoe ze haar pony aan de teugel moet krijgen: handen voor haar knieeen, armen strak naar beneden gedrukt. Als dat arme kind straks voor het echie les krijgt, kan ze dit soort dingen weer fijn afleren.

Mijn ouders interesseerden zich niet voor paarden en wilden eigenlijk helemaal niet dat ik als kind ging paardrijden. Bij Gods gratie kwamen ze 1 keer per jaar kijken, en dat is nog steeds zo. Toon en Kaminka kunnen ze bijv. niet uit elkaar houden. Dat is ook niet leuk, maar zo'n fanatieke moeder lijkt me ook niet alles...

zoals meestal ga ik maar weer voor de gulden middenweg.... Haha!


Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 10:08

Ik denk dat een kind van zeven nog helemaal niet weet wat een moeder met die kreten bedoelt. Serieus rijden kan altijd nog, nietwaar? Ik ben ook begonnen toen ik zeven jaar was, maar dat ging echt spelenderwijs hoor... niet te geloven.

Dit is weer zo'n typisch geval waarbij moeder vooral heel graag wilt dat kindjelief gaat paardrijden, en dan wel met heel veel goede resultaten graag.... belachelijk.

Een kindje van zeven kan een paardje volgens mij nog helemaal niet goed bij elkaar houden, met die korte beentjes e.d. Maar goed, dat is weer wat anders. Ik vind het iig belachelijk dat een moeder zoiets doet....

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 10:19

Sjjeeess bij zoiets kan ik echt niet bij met mijn gedachten! Vreselijk zeg, idd zo'n kind snapt daar echt geen hout van en het wordt helemaal verkeerd aangeleerd. Zonde!

ff offtopic: ik moest zo lachen om jouw: 'ik houd mijn waffel verder maar....' *LOL* Ik vind die uitdrukking zo geinig haha.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-02 10:25

Nog zo'n verbazingwekkend detail over deze moeder:

vorige week vroeg zij aan een stalgenote van mij hoe ze ook al weer sporen om moest doen, want die pony moest wat beter aan het been en dat kon haar dochter dan maar beter met sporen doen...

Mijn stalgenote heeft haar op niet zo subtiele wijze medegedeeld dat zij dit complete waanzin vond en dat die pony vlot genoeg was en dat ze blij moest zijn dat die pony zo goed te hanteren was door zo'n ukkie.

Gister zag ik toch sporen om die voetjes.... Frusty en die pony met zijn kop omhoog door de bak rennen. O, wat vreemd. Verward

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 10:34

Ow vreselijk!! Lips are sealed
Idd echt zo'n geval dat moederlief graag wil dat kindlief gaat paardrijden met de hoog mogelijke resulateten.
Arm kind, laat haar even lekker klooien en spelen met die pony?
Dat is op die leeftijd toch juist leuk aan een pony? Lekker tuttelen en rotzooien? Haha!

Tindra
Berichten: 2226
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 10:51

Echt belachelijk..
En het enige wat die moeder er (waarschijnlijk) mee bereikt is dat dat kind over een tijdje absoluut geen zin meer heeft om paard te rijden.....
Want zo is er toch geen lol maar aan...

jamylover

Berichten: 1462
Geregistreerd: 15-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 12:01

Mieke schreef:
Gister zag ik toch sporen om die voetjes.... Frusty en die pony met zijn kop omhoog door de bak rennen. O, wat vreemd. Verward

Dit zag ik ook een x in de halfgevorderden les bij ons op de manege.Kind van hooguit 7 jr met sporen.Quess wat,ze prikte die pony te hard en *zoef* knol op hol Frusty

JoT

Berichten: 4007
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 12:32

Oh wat irritant zeg, zo'n pushy moeder. En dan ook nog sporen bij dat kind omdoen, hoe fout is dat wel niet. Ik krijg echt de kriebels van dat soort verhalen, bah!

7 augustus 2012: Rust zacht lieve Macho. Je hebt me zoveel gegeven, ik zal je nooit vergeten.

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 13:09

bij ons op de vereniging is er ook zo 1 ik vind het sneu voor het kind maar ik moet vaak m'n best doen om niet in lachen uit te barsten.
Ik ben dol gelukkig dat mijn vader m'n paard in de trailer kan stoppen etc en ook nog zonder te verongelukken.
vorig jaar is hij helemaal alleen experiment in groningen op gaan halen in z'n eentje want z'n dochter kreeg geen vrij dat is toch geweldig dat hij dat wil en dat hij dat kan!
en het is handig voor mij hier pap of mam hou vast en dan kom je terug is je paard weg ja hij wou grazen hihi staat 1 van de 2 verderop met 'm te grazen had ie vastzin in:))

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-02 13:22

Nimber, jij boft met je ouders. Als ik mijn ouders ooit zover krijg dat ze Toon vast durven houden, zet ik het paginagroot in de krant! Haha!

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 14:05

Ja dat is dus echt absurd. Ik ken dus beide zijden van de munt.
Ik ging echt rijden toen ik 7 was. Mijn ouders gaven (geven) geen ene snars om paarden, kwamen ook nooit kijken en vinden alle knollen maar op elkaar lijken.(net als jouw ouders met toontje en kaminka) Op mijn eerste pony heb ik dan ook een half jaar zonder zadel gereden, een zadel vond mijn pa maar onzin, je kon er toch op zitten? Frusty Toen zijn we naar Duitsland verhuist en woondde we naast de fokkerij van mijn opa. Gedaan was het met de lol en werd ik echt aan het werk gezet. Alles werd in werk gezet zodat zijn kleinkind in het nationaal team zou komen. Toen ik ging puberen was ik het zo zat dat ik een arabier kocht (flame Lovers ), een ras waar mijn opa een hekel aan had en stopte ik met wedstrijden. Na een jaar ging ik toch weer overstag na lang gezeur van mijn opa, en begon ik met crosses. Totdat ik een ongeluk kreeg tijdens een military. We verhuisden weer terug naar Nederland, ik ging revalideren en na jaar kon ik weer rijden. Voor het eerst kon ik zelf bepalen wat ik wilde, ik ging een beetje lokale wedstrijdjes rijden en maakte veel buitenritten. Die paar jaar zijn echt een inhaalslag geweest. Nu rijd ik weer veel wedstrijden voor mijn opa, maar ik pas heel erg op dat ik mij niet laat leven. Hij probeert mij namelijk nog steeds te sturen en te pushen, maar ik behoed mijzelf om niet nog eens die fout te maken. Ik doe dus lekker waar ik zelf zin in heb.
Ik wil dit niet doen overkomen alsof ik een rotjeugd heb gehad hoor, helemaal niet. Maar ik weet wel dat je als ouder je kind niet moet pushen, ik durf te wedden dat de moeder van dat meisje waar je over hebt, het allemaal leuker vindt dan zijzelf. Kinderen willen gewoon een beetje rijden, samen met een vriendje naar de pony's, poetsen en knuffelen. Een kind van zeven is naar mijn idee veel te jong om zich al op serieus vlak te begeven, laat het lekker haar gang gaan, als ze echt serieus willen rijden komen ze er zelf wel mee.

Inzicht zonder handeling brengt geen verandering
*zucht*waarom begin ik steeds te laat om tentamens te leren...

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 14:05

Wat sneu voor dat knind zeg! Die moet gewoon een beetje rondhobbelen en vertrouwd raken met paarden.
Mijn ouders bemoeien zich er ook helemaal niet mee. Het intereseerd ze helemaal niet. Aan de ene kant is dat wel mooi natuurlijk, want ik zal helemaal gek worden van zo'n bemoeierige moeder

Gaby
Berichten: 3384
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 14:19

Mijn ouders en broer hebben alle 3 wat met paarden , hoewel ze nu niet meer rijden.
Ik ben daar blij om , maar moeders kunnen dus ook doorschieten .... Verdrietig

De kleindochter van de eigenaar van mijn verzorgpony is ook 7. Haar zie ik godzij dank niet met sporen rijden en ze laat haar pony ook niet aan de teugel lopen , waar ik zeer blij mee ben. zij speelt er echt nog mee ( zonder dat ze het paard kwaad doet ).

Laat een kind kind zijn , en verwacht niet dat je het kind als een 11/12-jarige kan behandelen. Welk kind van 7 weet de inhoud van het begrip ' aanleuning ' ? Verward of ' loodlijn ' ?

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 16:51

het vreemde is, dat de dochter van mijn stalhouder (9 jaar) ook prive les heeft, Niet van haar moeder dan, maar van gewoon een instructrice. Ze rijdt redelijk serieus, rijdt L1 of L2, moet ik liegen, en het kind heeft er gewoon plezier in (ok, nu wint ze ook steeds, maar goed

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 20:13

Dit is nog niks.Ik kan een meisje wat als ze haar handen niet goed hielt gewoon geslagen werd door haar moeder.En dan met een zweep boven op haar handen.Kind was 9 jaar oud.Het is echt niet erg als je wilt dat je kind goed moet zitten en moet luisteren maar als je geen les kan geven doe het dan niet.Ik zelf heb les gegeven aan kinderen van 5 tot 8 jaar en lekker op een speelse manier.Een meisje van 7 wat is les gaf liep binnen 3 maanden los op een shet in de bak.Terwijl die shet een echte draak was.Maar doordat je speelt hebben die kinderen goed door wat ze moeten doen en die pony vind het ook leuk.

http://glitz4kids.webklik.nl/page/homepage Voor wat unieks op uw kinderfeestje.

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 21:13



Ik ken het, tijdens onderlinge wedstrijdjes op de manege heb ik ook zo een paar moeders gezien, dochters die er helemaal tiptop uitziet voor d'r eerste F proefje, zelfgebracht schabrakje mee etc.
Dat valt dan nog wel mee, maar daar begint het mee...
Die kinderen zitten dan maar wezenloos voor zich uit te stralen, het plezier straalt er niet echt vanaf...

Nou had mijn vader iets fanatieker gemogen in die zin dat ie misschien dan een pony voor me had aangeschaft Tong uitsteken
Maar ik mag al blij zijn dat hij degene was die me rijlessen aanbood, wekelijks met me naar de manege reed, meeging naar wedstrijdjes en hielp 'groomen' en me opving als ik er weereens afgedonderd was Tong uitsteken (En me nooit heeft verboden weer op een pony te stappen als ik er weereens afviel godzijdank, die ouders heb je ook)
Mijn echte moeder reed ook maar die heeft zich verders nooit met mijn rijden bemoeid en dan te bedenken dat ze nog een tijdje in dezelfde les als mij reed...

AniqueN

Berichten: 2041
Geregistreerd: 28-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 22:37

Echt zielig gewoon!
Ik was een keer aan het losrijden voor een proefje, schreeuwt zo'n moeder tegen dat kind van amper 10 ALS JE NOU NIET OP HET GOEDE BEEN GAAT LICHTRIJDEN SLEUR IK JE VAN DIE PONY AF, ik schrok me een ongeluk.
Toe ik 8 was en mijn eerste paar rijlssen had hobbelde ik maar wat op een shetlander van 20 Haha!

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-02 09:35

Mijn zoontjes zijn nu 6 en hebben hun pony sinds hun vierde. Die kleintjes zijn nog enorm grillig, zo willen ze elke dag rijden en zo 3 maanden helemaal niet. Wij hebben dat maar zo gelaten. Phoebe, hun A welshje, heeft net een jaar lang puur als gezelschapspony voor mijn andere paarden gediend en nu opeens heeft een van mijn mannen het licht weer gezien en wil opeens weer elke dag rijden.
Ik heb een longeerbak van 13mtr doorsnee thuis en daar klungeld ie zelf in aan. Ik blijf er wel bij staan, help hem zo nu en dan en kijk verder wat hij zelf aangeeft. Hij 'stuurt'wat, draaft wat, stapt wat, wil dat ik help met spelletjes (in het zadel) en het mooiste vindt ie balkjes draven. Longeren vindt ie ook prachtig en ik laat hem lekker gaan met die pony....zie het maar als watervrij maken bij zwemmen.....ponyvrij maken, hihi. Ik kan alleen maar hopen dat ie het zo leuk blijft vinden en dan mag hij straks met Phoebe naar de ponyclub. Maar voor hetzelfde geld wil hij straks toch op voetballen.....je hebt er echt niks over te zeggen, vind ik.Je kunt ze niet dwingen iets leuk te vinden. Maar.....ik vermoei hem niet met die dressuurtermen, maar hij pikt een hoop op als hij mee is naar les. Zelf heeft hij het wel over 'been eraan houden', íets meer binnenbeen, aanleuning etc. Dat weet hij wel te plaatsen.

Groetjes Suzanne

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-02 11:02

hey
ik vind het erg voor dat meisje en die pony. Waarschijnlijk wou die moeder zelf vroeger goed kunnen rijden en hoge punten scoren op wedstrijd en wil ze daarom haar dochter pushen om te leren rijden. Naja, op deze manier noem ik het niet leren rijden

Ik ben zelf pas begonnen met paardrijden op mijn 10 jaar, en ik zelfs toen begreep ik nog niet veel van al die termen. Ik reed graag en ook graag dressuurwedstrijden. Ik was pas 11 toen ik met een manegepony mocht meedoen. En kort daarna ben ik met dezelfde pony beginnen springen. Toen die manege stopte ben ik naar een andere gegaan waar je geen wedstrijden mocht rijden met manegepaarden Verdrietig maar misschien was dat nog zo slecht niet. ik heb me daar ook heel goed geamuseerd.

Nu heb ik mijn eigen paard, rij weer op een andere manege en ga opnieuw wedstrijden rijden (morgen mijn 2de officiële) en heb er opnieuw plezier in. ik heb er eigenlijk altijd plezier in gehad en af en toe wel eens gewensd dat mijn ouders wat meer achter me stonden (ik ben al 3 weken bezig om hen te vragen om morgen even te komen kijken... Boos! ) maar op zo'n manier zou ik het toch ook nooit hebben volgehouden..
xxx

Don't let anyone tell you not to dream... Take your passion and make it happen

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-02 15:25

Maar wat die termen betreft is het maar net waar ze mee opgroeien. Mijn zoon van 6 weet er al aardig wat, gewoon doordat hij 'volwassenpraat'erg interessant vindt, het is gewoon een wijsneus. Heel fijn hoor, als je zelf aan het rijden bent, je paard gaat aan de kletter en je zoon roept vanaf de kant:"Diep zitten!!!!" Tja....kleine potjes hebben grote oren, want hij hoort die dingen alleen maar als ik zelf les heb.

Groetjes Suzanne

Cantaor
Berichten: 659
Geregistreerd: 13-07-02
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-02 15:55

Ik zag op de keuring in assendelft ook zijn moeder persoon, en haar dochter had niet goed genoeg gereden dus vertelde haar moeder tegen haar dat die pony niet deugde en dat ze voor jan banketstaaf 100,- in de week betaalde voor lessen want die pony zou toch nooit verder komen, ze was echt heel erg kwaad en meedoen met bestgaande had el geen nut meer volgens haar. Later deed die pony toch mee met bestgaande en die werd toen 3 de toen was moederlief opeens heel erg lief tegen haar dochtertje. Ik walg van zulke moeders, ik ben blij dat mijn moeder alles leuk vind wat ik doe met mijn paardje.

Portugal "Here I come"..............

Dniesy

Berichten: 2140
Geregistreerd: 02-12-01
Woonplaats: Hoorn (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-02 15:56

wat zielig voor dat kindje!
hihihi durfden mijn ouders maar wat meer met paarden ze durven amper op de manege te komen *LOL* vooral mn moeder dan is het echt van denies haal die enge paarden hoofden es weg anders ga ik naar huis hoor! *LOL*

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-02 19:05

gelukkig hebben mijn ouders nooit zo doorgedrukt ik wilde zelf op paardijden, en ik mocht ook nooit een eigen pony. maar nu krijgen miijn ouders, na 10 jaar dat ik rij, ook weer zin in. En mag ik zelfs samen met mijn moeder een pony nemen. Maar als mijn oeders me zouden dwingen zou ik er al senl mee ophouden denk ik.

Ik had een keer een wedstrijd met judo, en moest tegen een meisje waarvan de ouders aan de kant zaten te schreeuwen en te doen. Ze had verloren en toen kreeg ze nog een hele lading over haar heen. In de kleedkamer kwam ik haar weer tegen en toen zei ze al van: 'Je moet maar niet op mijn ouders letten hoor, ze willen altijd dat ik win'. Dat vond ik echt zielig, ze had ook helemaal geen lol er meer aan.

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-02 20:06

mijn ouders hebben niks met paarden, ik moet al heel groot in de krant zetten als mijn moeder erop gaat, mijn vader zie ik het nog wel doen. we hebben nou ook een andere auto gekocht (met trekhaak jippie) nou ben ik mijn vader een beetje aan het pushen dat hij met een trailer moet gaan rijden, maar hij wil het wel gaan proberen zegt hij, omdat mystery zo rustig is op de trailer, maar waneer weet hij nog niet (dat is minder) maar mijn vader zie ik er nog wel eens opgaan, al is het maar twee tellen.

ik vind het niet erg dat ze er niks om geven ik zou er namelijk niet aan moeten denken om mijn pony te delen met mijn moeder, ook heb ik zo mijn eigen plek waar ik me heelijk kan uitleven zonder dat mams er bij is.

Wees jezelf, er zijn al genoeg anderen

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-02 09:52

Ik heb niet echt het idee dat het meisje gedwongen wordt hoor, ze vindt het volgens mij ook best wel leuk ook al is dat aan haar gezicht niet af te zien. Ik heb haar nog nooit zien lachen, bedenk ik me nu.

Maar ik vraag me gewoon af of je je verstand in je schoenen of in je hoofd hebt zitten als je tegen je kind van zeven zegt dat ze om de aanleuning moet denken... Frusty Zeg dan gewoon letterlijk wat ze precies moet doen en leg daarna uit waarom hoe en wat en waar het voor dient. Lijkt me al ingewikkeld genoeg.

Ze rijden echt iedere dag bloedserieus en oefenen ook proefjes. Dagelijks.... Ga toch een paar keer per week lekker het park in met dat kind!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: rover_ en 35 bezoekers