Isolda kruipt door het oog van de naald

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Isolda kruipt door het oog van de naald

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-02 07:54

Het begon allemaal zo mooi. Marco had flexibele paaltjes gehaald om een "hindernis" van te maken op het strand, zodat we konden oefenen voor de marathon. Paard voor de wagen en de lange route naar het strand. Ging prachtig, Isolda was lekker nageeflijk (wat voor de wagen nog wel eens een probleem is) liet zich makkelijk in het juiste tempo regelen. Op het strand aangekomen, paaltjes van de wagen om te oefenen.

En vanaf daar ging alles helemaal mis.... Huilen Het touwtje waar de paaltjes mee vast zaten schoot ongelukkig los, kwam tegen Isolda haar achterste, Isolda schrikt en raakt compleet van de wereld. Niets meer mee te doen, volkomen losgeslagen gingen we met een rotgang over het strand. Je hebt geen idee hoe hard je dan kan gaan Scheve mond
Ik kon gelukkig nog sturen en wilde haar op een hele grote volte zetten in het zachte zand om haar zo langzamer te laten lopen.
Ze begon tegen de kar aan te slaan en het werd van een erg hard a living hell....

Ze maakte een heeeele scherpe bocht, we reden op twee wielen en ik kon me alleen nog maar vasthouden aan de wagen om er niet vanaf geslingerd te worden. Ik zag mezelf en Isolda al met gebroken ledematen over het strand verspreid liggen.
Wonder bovenwonder bleven we rechtop, maar Isolda gaf nog een flinke bok en kwam met haar been over de boom.
Hoe ze het voorelkaar kreeg, ik weet het niet, het ging zo snel, maar ze zat met haar been over de boom, met de streng om haar been heen, de teugel liep ergens onder haar buik door en het sturen werd een drama.

Ze ging goddank langzamer lopen, Marco heeft haar bij het hoofd gepakt, die was in die noodvaart achterop de wagen geklommen.
Ik flipte, overal zat bloed, ze stond in een hele grote plas. Ik flipt nog meer toenik bedacht hoe ver ik van de bewoonde wereld was.
We hebben haar zo snel mogelijk ervoor weg gehaald en Marco heeft bij andere mensen een telefoon geregeld. Zus gebeld, zij mijn vader en de DA.

Maar.... we waren ongeveer anderhalf tot 2 kilometer van de dichtsbijzijnde stal. Lopen dus....
Gelukkig liep Isolda nog wel, door de beweging leek het bloeden minder te worden, het spoot niet meer iig.
Kreupel liep ze niet, meer wat stijf. Ik was bang dat ze in shock was. Gelukkig niet, want toen we langs andere paarden kwamen, deed ze nog even een showtje, zij het wat harkerig met dat been. Lachen

Bij de stal aangekomen was DA aanwezig. Nu staat ze met 10 hechtingen in haar achterbeen, aan de binnenkant, bijna in de lies. Haar voorbeen is nogal wat ernstiger. Ze heeft in haar koot geschopt met gevolg twee sneen in haar ballen. (dat zijn toch haar hoefballen daar? Dacht het wel)
Ze heeft haar kroonrand aan beide kanten een cm losgetrapt. De Da heeft een drukverband erom gedaan in de hoop dat het beter wordt. Afsnijden kan altijd nog zegt hij...

Ik maak me mega-zorgen om haar. Haar achterbeen geneest wel, de hechtingen zitten er keurig in. Ook de schrammen en kaalgeschuurde plekken zullen wel weer beter worden. Maar die voorhoef... Ik houd mijn hart vast en hoop dat daar alles weer beter wordt, zodat ze niet de rest van haar leven zal kreupelen.

Voor de wagen zal ze nooit meer lopen. Ik doe haar nooooooit weer voor dat ding, en ik denk ook niet dat zij hier ooit nog overheen zal komen. De marathon wordt afgezegd, die rijd ik met haar never niet meer.
Ik ben blij dat ik hier even alles weg kan tiepen. Ik ben nogal overstuur geloof ik.
Ikkan alleen maar denken aan het ergste, we hadden wel dood kunnen zijn. Isolda iig, in the middle of nowhere en ze had wel een been kunnen breken. Wat overigens een wonder is dat dat niet gebeurd is zegt mijn DA.
Isolda is werkelijk door het oog van de naald gekropen.


Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 08:05

Meid..... dit is het eerste bericht wat ik vandaag lees en het kippenvel staat op mijn armen.

Wat een verschrikkelijke toestand, je paard zo gewond en zo ver van alles en iedereen vandaan. Gelukkig was Marco zo allert en snel om in te kunnen grijpen.

Nou meid, wees blij dat je nog heel en compleet bent, Isolda komt er vast wel weer bovenop, moed houden hoor! Toon heeft ook eens op zijn eigen voet gestaan, hoefbal ook compleet doormidden, is goed genezen, zonder wildvlees. Er zit nog wel een litteken, maar dat is geen ramp.

Sterkte met jezelf en Isolda!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 08:07

Pfffffff en niet alleen Isolda, jij ook geloof ik. Wat zul jij bang geweest zijn toen je merkte dat het heel erg uit de hand ging lopen Scheve mond Het gevoel dat je alle controle verliest is het ergste wat je kan gebeuren volgens mij.
En dan ook nog zo ver van alles en iedereen vandaan...bah!
Ik hoop heel hard voor je dat haar voorhoef weer netjes geneest. Wat zei de DA er precies over? En je gaat dus nooit meer mennen met haar. Was dit de druppel? Jakkes zeg, heel heel heel veel sterkte!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-02 08:11

Ja Marije, dit was echt het laatste. Zo'n 3 a 4 jaar geleden zijn we ook zo verschrikkelijk aan de haal gegaan, maar met veel geduld is ze er weer goed voor gaan lopen. Zelfs weer een marathon gereden, die beter dan ooit ging.
Maar nu durf ik het niet meer aan. Ze heeft zich zo verschrikkelijk pijn gedaan aan die wagen. En ik ben zo verschrikkelijk geschrokken, zo bang geweest. Ik kwam helemaal niet meer tot haar door. Het is dat ze stopte, maar ik geloof niet dat dat door mijn stuurkunsten kwam, maar meer door de pijn. In de hoop dat het minder zou worden.
Minder is het wel geworden gelukkig. Haar been zag er vanochtend mooi uit. Niet te veel gezwollen, al had het nog wel wat gebloed.
Nu moet het tijd hebben... 10 dagen stil op stal ivm met dat voorbeen. En Isolda word al knetter na 2 dagen .....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 08:14

Wat vreselijk eng zeg! Ik kan me goed voorstellen dat je van streek bent. Arme Isolda. Wat zei de DA dan over haar voorhoef. Ik heb wel vaker zoiets dergelijks gezien en in het begin zag dat er eng uit maar het is wel helemaal goed gekomen.
Pff, heel veel beterschap voor Isolda en als je wat dichterbij woonde kwam ik een kopje thee met je drinken maar dat gaat niet dus wens ik je zo veel succes.

Ineke2

Berichten: 33041
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 08:15

Poeh wat een verhaal...verschrikkelijk zeg!
Heel veel sterkte en ik hoop dat Isolda goed geneest Scheve mond

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 08:15

Als Isolda echt knetter wordt op stal, moet je misschien maar even overleggen met de DA of je haar wat rustgevends mag geven. Misschien iets op homeopatische basis, of misschien heeft de DA wel iets wat een week achter elkaar gegeven mag worden om haar een beetje tam te houden?

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 08:21

Wat zullen jullie allemaal geschrokken zijn zeg, ik voel de rillingen al over mijn rug lopen bij het lezen alleen.
Ik hoop van harte dat het met Isolda allemaal weer helemaal goed komt, het arme dier.
Geef haar maar een extra knuffel van mij. Heb je zelf nog wel een beetje kunnen slapen vannacht?

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 08:25

jemig..ik zit met kippevel..overal, wat moet jij bang zijn geweest
vreselijk..
heel veel sterkte met isolda, ik zal vrijdag wat lekkers voor haar meenemen.
Jeetje..

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 08:31

Jeempie, ik kan me goed voorstellen dat je knap bang bent geweest...wat een schrik....
Ik zit praktisch te shaken op mijn stoel van jouw ervaring...Sterkte, we komen volgende week op ziekenbezoek...

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 08:31

Jeetje, Jantina! Wat een verhaal........
Ik hoop dat Isolda er goed vanaf zal komen, dat de wonden goed, netjes en zonder blijvende schade zullen herstellen.

Ik kan me voorstellen dat je niet meer gaat aanspannen. Zeker niet als je nu weer van begin af aan moet beginnen met trainen en aanleren.......

Sterkte en hou ons op de hoogte!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 08:50

Oh wat ontzettend herkenbaar. Jaren gaat het goed, en dan op een dag heb je gewoon géén controle meer. Ik heb 3 dagen lopen shaken, maar de rest van de familie ook. Wij hadden nog ongelofelijk veel geluk, paard had niks...
Wat moet jij je lens geschrokken zijn, brrrrr. Ik hoop echt dat ik nooit meer zoiets mee hoef te maken, het is absoluut niet voor herhaling vatbaar... Echt ik heb doodsangsten uitgestaan, ik weet nog dat het eerste wat ik dacht toen ik op de grond lag was: "Ben ik nu dood?" Om tot de conclusie te komen dat dat gelukkig niet het geval was. En die angst om dat paard... Echt doodeng!
Geef Isolda maar heel erg veel dikke knuffels van mij!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 08:53

Oooh lieve Jantina wat vreselijk voor je! Wat zal jij een angsten hebben uitgestaan zeg!En die arme Isolda zo onwijs geschrokken.Maar wat een mazzel zeg je moet er niet aan denken wat er gebeurd zou kunnen zijn....
Bah ik vind het echt heel erg sneu voor je!
Ik zal heel hard voor je duimen dat het weer helemaal in orden komt.
Gelukkig dat haar dochter zo vreselijk mak is kun je straks met haar mennen als je zelf over de angst heen bent (ooit komt)
Over 3 weken gaan we wel samen rijden hoor! Dan neem jij Lot maar en dan neem ik indico of een ander paard van Eduard dat vind hij vast wel goed!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 09:10

Meisje toch, ik schrik me helemaal rot hier! Wat vreselijk om te lezen dat het maar net goed af is gelopen. Met je Isol komt het vast wel weer in orde, maar wat vreselijk zonde dat je niet meer met haar kunt mennen! Ik denk dat ik het ook niet zou doen in zo'n situatie. En ga je er nou helemaal mee stoppen? Anders kom je maar lekker een keer naar het vaste land, in Midden Nederland staat een SuperJurga voor je klaar. Knuffel!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane


Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 09:18

Ik zit hier m'n adem in te houden en vervolgens heel diep uit te ademen, hoop maar dat het m'n collega's niet opvalt... Jee, wat zul jij ongelofelijk geschrokken zijn! En dan ook zo ver van huis, met allemaal bloed... Ik zou ook enorm gaan flippen in zo'n geval, terwijl je natuurlijk het beste rustig kunt blijven... Brr... nooit meer die wagen dus!

Dat wordt dus op ziekenbezoek volgende week... Arme Isolda, geef haar maar een hele dikke knuffel van mij!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 09:20

Ik kan me voorstellen dat je vreselijk geschrokken bent, het had immers nog veel erger kunnen aflopen.
Gelukkig is de schade relatief beperkt gebleven. Bill heeft ook eens flink z'n hoefballen beschadigd, en dat is helemaal weer goed gekomen. Daar ben ik niet zo bang voor. Ik kan me voorstellen dat je haar niet meer voor de kar zet.
Heel veel sterkte, en geef haar maar een dikke knuffel van me

Goedgekeurd onderschrift :)

puma

Berichten: 2275
Geregistreerd: 21-08-01
Woonplaats: Lobith

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 09:31

Jee, wat een akelig verhaal zeg. Ik kan me voorstellen dat je nog steeds zit the shaken van de schrik als je er aan terugdenkt Scheve mond

Veel sterkte en een knuffel voor Isolda!

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 09:31

Jeetje wat een verhaal, wat zul je ontzettend geschrokken zijn! Arme Jantina en arme Isolda...
Ik hoop heel erg mee dat het goed komt met haar voorhoef. Geef haar een heleboel knuffeltjes van mij, en ook voor jou natuurlijk; heel veel sterkte!

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 09:51

Oh wat een enge en erge ervaring zeg! Meid wat knap dat jij niet in shock bent geraakt! Ik huiver bij de gedachte hoe dat moet zijn gegaan. Vreselijk.
Geef Isolda een dikke knuffel en heel veel beterschap met haar, ik hoop dat ze snel herstelt!

Inzicht zonder handeling brengt geen verandering
*zucht*waarom begin ik steeds te laat om tentamens te leren...

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 11:09

Wat een vreselijk verhaal en wat hebben jullie veel geluk gehad!
Misschien wel ver uit de bewoonde wereld, maar voor hetzelfde geld gebeurt dit op de openbare weg en dan moet je er niet aan denken wat er allemaal kan gebeuren.

Ik kan me voorstellen dat je niet meer aangespannen gaat rijden. Zelf heb ik altijd het idee dat je onder de man toch meer te vertellen hebt over je paard.

Sterkte met Isolda en voor jezelf ook met het verwerken van deze akelige gebeurtenis !

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 11:40

Wat een verhaal zeg, jeetje, kan goed begrijpen dat je haar niet meer voor de kar zet. Geef haar maar een flinke knuffel en ik stuur je er in gedachten nu ook 1...

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23370
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 12:33

Ik zit hier ook helemaal met kippevel, ik zou volgens mij helemaal gek worden als ik daar zou staan, jeetjemina. Dan weet je weer even wat voor een kracht zo'n beest heeft.
Heel veel sterkte voor jullie allebei

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 12:47

Oh mijn goed wat een ontzettend nare ervaring!!
En wat zul je bang geweest zijn!! En anders Isolda wel! Oh en wat een geluk dat ze er nog zo is af gekomen...
Poeh toen ik het las, ik zag het helemaal voor me, wat eng zeg!
Ik hoop dat Isolda goed geneest!
Chester heeft zichzelf een tijd terug ook precies daar open getrapt, en dat gaat nu redelijk goed. Hij kreupelt niet, alleen wilt die wond niet goed dicht.
Maar het is wel een rot gezicht.
Sterkte meid!

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 12:54

Jeetje, dat is schrikken zeg... Het idee alleen al, met een noodgang over het strand terwijl de rem kwijt is... Scheve mond
Ik hoop voor je dat het weer goed komt met Isolda! Hee veel sterkte!!

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 12:55

Hoi Jantina, wat een verhaal zeg, je laat iedereen hier op bokt helemaal kippevel krijgen, inclusief mij! Hopelijk komt je paardje er weer snel bovenop, dat moet haast wel lukken met een baasje die zoveel van haar houdt! Kop op meid, heel veel beterschap en succes voor jou en Isolda.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, GoogleAdsense, juniper en 28 bezoekers