*staart vreten.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rochiril

Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Born

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 14:25

er is een middeltje voor......maar ik weet niet meer hoe t spul heet, dom dom dom. Ja hier heb je natuurlijk niks aan. Wij zelf gebruikten voor op dekens en dergelijke wel eens een middeltje dat gebruikt werd voor warmte therapie, een soort tijgerbalsam (ik dacht dat het finalgon wordt genoemd), als een paard dit in zn mond krijgt zal hij er nog wel eens 2 keer over denken voordat hij het nog een keer probeert, maar als dit kun je natuurlijk niet op de staartwortel smeren (dat zal gaan branden).

wazzup

Berichten: 636
Geregistreerd: 03-02-02
Woonplaats: meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 15:18

uuuuuh dat middeltje hebben wij op stal , ik ga vanavond heen ik zal kijken hoe het heet ....en dan stuur ik je wel en PBtje

want de andere veulens vreten de manen op van mijn ponytje Verward geen gezicht *LOL*

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-02 11:21

Staartvreten ontstaat vaak uit verveling, je ziet het vaak bij veulens die veel binnen staan of met de merrie naar de hengstenhouder zijn en dan aan de staart van mama beginnen te knagen. Wanneer ze het 1 keer hebben aangeleerd kan het een gewoonte worden en daardoor kunnen ze het op oudere leeftijd dan nog doen. Er zijn geweldige middeltjes in de handel die je in de staart kan smeren. Een beetje ruitersportzaak heeft ze wel.

Universe

Berichten: 342
Geregistreerd: 31-10-01
Woonplaats: Diemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 09:40

herztenolie bij de paardendrogist! Stinkt verschrikkelijk, in de staart spuiten dan wagen ze zich er niet meer aan!