geldzaken

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 

mo money more problems

Poll eindigt op

Honey i'm loaded, money is no issue :)
5 (6%)
ik verdien goed en betaal altijd met gemak alle rekeningen en houd genoeg geld over per maand
27 (35%)
ik kom rond maar het houdt niet (echt) over
37 (48%)
Ik heb nog net geen BKR registratie, maar mijn paard heeft altijd te eten, ook als ik het niet heb
6 (7%)
Ik heb 1 of meer BKR's en sta overal op de zwarte lijst en bestel al via iemand anders bij postorderbedrijven!! Maar niemand komt aan mijn paard!!
2 (2%)

Totaal aantal stemmen: 77


Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

geldzaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-02 18:35

Ff een polletje starten. Ik ben namelijk benieuwd naar de financiele situatie van de gemiddelde paardenbezitter..... Knipoog

Ik zit namelijk op dit moment met een lichte geldcrisis en beschouw dit als uiterst onaangenaam en frustrerend. Met name omdat je het niet meteen kan oplossen. Hoe dan ook, er is wel licht aan het einde van de tunnel, maar toch is het vervelend om je zaakje goed te regelen als er sprake is van een (tijdelijk) geldgebrek.

Ik ben benieuwd naar de uitslag van de poll!!
Laatst bijgewerkt door Prima op 09-07-02 19:09, in het totaal 1 keer bewerkt

~het komt uit de lengte of uit de breedte~


Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 18:46

Mijn optie staat er niet bij:
Gaat je geen hout aan Tong uitsteken

Goedgekeurd onderschrift :)

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 18:49

Ik verdien goed niet belachelijk veel maar ik woon nog lekker thuis dus dat scheelt een hoop. Uiteraard betaal ik nu wel kostgeld maar dat is nog lang niet zoveel als je kwijt bent aan een hypotheek. Maar ja ik houd nu dus echt geld over. Erg leuk voor mijn spaarrekening!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 18:50

Heb je ooit genoeg als je paarden hebt?:)
Kan nog wel een nieuw hoofdstel gebruiken of een ieuwe jeep of....

We zitten er niet slecht voor, maar als je meer hebt komt het ook weer op. Haha!
Maar wij kunnen gelukkig ook goed sparen en een tijdje gewoon express wat minder uitgeven.
Dus geld te kort nee, maar dit komt omdat mijn vriend en ik opgevoed zijn dat je dingen niet koopt op afbetaling en dat je neit alles meteen moet hebben maar dat er ook nog iets is als sparen ipv alles opmaken en dan in de problemem te zitten als je het geld echt nodig hebt.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-02 19:43

trouwens ik heb optie 3 gekozen. Met kanttekening:
Maakt niet uit hoeveel geld ik verdien, ik zou altijd die optie kiezen, omdat ik altijd alles uitgeef!

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 19:50

Ach, anders verkoop je toch gewoon de boot?

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131980
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 20:29

Lovely schreef:
Citaat:
Ach, anders verkoop je toch gewoon de boot?


Bedoel je die stomme opblaasboot met 3 lekkages van de Blokker, gekocht voor 12 piek ? Haha!

Gelukkig hebben we geen financieele problemen.
Niet dat het bij ons aan de boom groeit ofzo, maar zowel paard als eigenaar hebben prima te eten Vork
De ene maand gaat het salaris helemaal op, terwijl er de andere maand best weer wat te sparen valt.

Een paar weken geleden had ik even een probleempje, toen waren mijn portemonnee, bankpasjes en creditcard gestolen Boos!
Da's wel balen, want dan merk je ineens hoeveel keren per dag je je knip trekt.........
Gelukkig is alles weer goedgekomen, 'k heb weer nieuwe pasjes enzo, dus dat is weer opgelost.
Maar in zo'n situatie bedenk je wel ineens dat er mensen zijn die permanent zo moeten leven, en daar word je niet vrolijk van.

Trouwens, als ik echt elk dubbeltje om moest draaien om m'n paard te moeten bekostigen, dan zou ik zelfs overwegen om m'n paard te verkopen.
Een vakantie oid. wil ik er best voor laten staan, maar als ik elke dag zou moeten dubben of we te eten hebben of niet, dan gaat het me echt te ver.

MMIDV

Berichten: 7357
Geregistreerd: 21-01-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 21:14

Prima schreef:
trouwens ik heb optie 3 gekozen. Met kanttekening:
Maakt niet uit hoeveel geld ik verdien, ik zou altijd die optie kiezen, omdat ik altijd alles uitgeef!


ben ik het helemaal mee eens
ik kan niet sparen das echt een ramp, ik heb me wel voorgenomen om het toch echt te gaan doen!! ik laat gewoon automatisch een bepaald bedrag afschrijven ofzow naar een spaarrekening Knipoog

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 22:02

hmm ik moet wel over houden.
Werk, woon thuis, geen EIGEN paard.
Maar er zit verandering aan te komen.
- eigen huis en als het er dan nog af kan ook een eigen paard....
nu optie 2 dus, maar ik denk dat het zeer binnenkort optie 3 wordt...... :/

:evaw:

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 22:08

Ik heb altijd een hoop geld tekort, ook altijd rekeningen liggen die nog betaald moeten worden. Maar ik koop niet snel wat als ik nog een hoop schuld heb.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 22:19

Ik heb altijd het gevoel dat ik krap zit....

Maar als ik dan weer een leuk paard tegenkom kan ik hem altijd wel kopen, ik laat elke maand een vast bedrag overschrijven naar een 'spaar-rekening', bij de Rabo zijn ze echt heel blij met me, omdat ik elk half jaar mijn spaarrekening wel kom plunderen.

Pietje Puk
Berichten: 42
Geregistreerd: 09-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 22:43

doe anders nog een poll wat iedereen verdient Pling

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 22:46

Hihihihi, wat vind ik dat weer typerend om te lezen! Ik herken het zo voor de volle 100%! WAt leuk dat iemand anders dat ook overkomt! Ik zit altijd bij mijn financiele grens. Altijd. Net erboven, net eronder, het hangt er altijd om.

De hond is de betere mens

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23410
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 23:01

Ik houd genoeg geld per maand over, betaal makkelijk alles van mijn paardje maar koop ook veel onnodigs.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 09:18

Op dit moment optie 1 Cool aangezien ik net begonnen ben met werken en ik heb het hele jar flink wat gespaard (en natuurlijk ben ik geen paardenbezitter, maar rijd ik voor iemand anders, dus dat scheelt)

Maargoed, zodirect ga ik naar het reisbureau een Lats-minute boeken en na de vakantie wil ik rijles gaan nemen dus vrees dat ik dan zal moeten veranderen van optie Pling

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 09:33

Hmm, mijn ervaring is dat mensen die net beginnen te werken denken dat het optie 1 is, toch weer bij optie 4 of 5 uitkomen, omdat ze geen realistisch idee hebben hoe dat men geld moet uitgeven en wat alles kost. Ik was daar zelf ook wel slachtoffer van toen ik begon te werken.

Als je in de gaten krijgt hoe geld in elkaar zit en je hard werkt, kom je vanzelf wel op plaats 3. Met een beetje geluk kom je dan uit bij optie 2. Na een tijdje kom jer dan bij uit dat optie 1 gewoon niet bestaat. (Tenzij je vader Bill Gates oid heet).

Ik zit zit bij optie 2, hoewel ik me gedraag alsof ik in optie 3 zit. heel wat beter voor de financiele situatie. Tja, als ik nog eens ponies wil, zal ik toch wel die vele (Euro)tonnen moeten sparen om een beetje aan de slag te gaan. Door de huidige economische malaise duurt dat waarschijnlijk wat langer, hoewel: wie weet wordt onroerend goed in NL nog wel wat goedkoper..

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 17:19

Dus Laura, jou zien we gauw wegzakken naar de derde plaats! Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 17:20

als student zijnde begin je toc bij optie 3, en blijf je voorlopig ook als je een paard koopt.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 18:21

Ik koos drie, met name omdat mijn man de neiging heeft nog wel eens nieuwe dingen te willen kopen enzo... Haha!
Ik ben zelf dus degene die zuinig is, maar hij niet... Schijnheilig

Prima: je kunt beter een topic starten bij Vraag maar Raak.
Bijvoorbeeld "Wie van de paardengekken heeft tips om te bezuinigen, zonder dat je je paard tekort doet?"
Of "Waar geef je minder geld aan uit zodat je je een paard kunt veroorloven?"

Tips voor iemand als je wat krap zit:
-zelf anti-vlieg maken voor je paard, met azijn etc., en alleen opspuiten als het echt nodig is.
-spullen die je niet meer gebruikt (shabrakje, zweep, hoofdstel) tweedehands verkopen
-jouw eigen kleding niet nieuw kopen maar tweedehands winkelen of zo, en dit ook doen met rijkleding.
-telefoonrekening is hoog? dan niet bellen/internetten etc.
-gezellig samen met een ander stel thuis eten, i.p.v. met z'n vieren uit eten gaan, dit als variatie op uitgaan of zo, deden Peter en ik een keer.

Sterkte.

snoocky

Berichten: 987
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: leiden

geld

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 20:14

een eigen paard kost best veel per maand, gemiddeld moet je toch op zo`n 225 euro per maand rekenen, stal,dierenarts,voer, hoefsmid e.d.

«·´`·.(*·.¸(`·.¸ ¸.·´)«·´¨*·.¸.(Snoocky).¸.·*¨`·»(¸.·* *·.¸)`·.¸).·´`·»

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 20:39

Inderdaad, als student zijnde begin je al bij optie 3 en student zijnde met paard zak je al gauw naar optie 5, waar ik mij begeef.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 21:17

Ik had als student maar ook de tien jaar daarna nooit een paard kunnen kopen...
Toen ik 34 was, en vanwege kanker bleek dat kinderen voor ons geen optie was, kon ik dus eerder een paard kopen.
Kwam wel goed van pas, een paard helpt je genezen grinnik....

Maar tips om nog geld over te houden, te bezuinigen, of iets dergelijks...
Nog altijd welkom!

IMPACT
Berichten: 2
Geregistreerd: 11-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-02 20:51

Prima, waarom zet jij in hemelsnaam zo'n onderwerp op bokt.
Ben je nieuwsgierig of wil je medelijden?


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 09:24

IMPACT schreef:
Prima, waarom zet jij in hemelsnaam zo'n onderwerp op bokt.
Ben je nieuwsgierig of wil je medelijden?


Ik vind dit juist een hele leuke topic omdat paardenmensen de naam hebben "elite" te zijn, of rijk. Dit een mooie manier om dat dus eens recht te zetten en voor mij is het ook nog eens erg bevestigend. Ik vind de opmerking "medelijden" een negatief uitgangspunt.

De hond is de betere mens

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 09:39

IMPACT schreef:
Prima, waarom zet jij in hemelsnaam zo'n onderwerp op bokt.
Ben je nieuwsgierig of wil je medelijden?


Waarom zou Prima medelijden willen Verward denk niet dat je het helemaal in de juiste context ziet! En als je niets anders hebt toe te voegen kan je beter niet reageren Frusty

Ik ben het geheel met desiree eens, al die vooroordelen die mensen hebben als ze horen dat je een eigen paard hebt. Meestal in de eerste paar zinnen wordt er aan je gevraagd: "dan heb je zeker geld zat, als je een paard kan hebben" of "dat is een erg dure hobby", "wat kost dat nou per maand?". Ik heb werkelijk alles voor mijn paard over en dan maakt het me niet uit als ik eens een maandje wat minder luxe kan eten Haha!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Facebook, Geerten, GrapeshotBot, KirstenHorse, MarliesSam, Pabie, xLianneeee en 183 bezoekers