Lieve Boppie rust zacht

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Lieve Boppie rust zacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-02 09:18

Heb vandaag een van de moeilijkste dingen in mijn leven moeten doen. Heb afscheid moeten nemen van onze lieve rode kater Boppers. Na 10 jaar hebben we hem moeten laten inslapen, simpelweg omdat hij gewoonweg op was. Daarom ben ik vanmorgen met hem naar de dierenarts gegaan. Toen het helemaal over was ben ik bijna flauwgevallen, voelde de grond onder me wegzakken. De poezen in huis hadden al afscheid van hem genomen en zelf verstopte hij zich. Daarom lieve Boppie rust zacht.
Tien jaar geleden kwam hij in ons leven toen mijn moeder hem vond in Emmen. Hij was daar als kater gewoon gedumpt. Ik hoop dat hij een mooi leven heeft gehad bij ons.
Laatst bijgewerkt door Yootha op 11-07-02 09:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-02 09:21

Hè bah, ik las het gister al in het DVT, ontzettend moeilijk maar knap dat je er toch bij bent geweest. Het is altijd zo makkelijk om weg te lopen in zulke moeilijke situaties maar jij hebt tenminste afscheid kunnen nemen.
Heel veel sterkte allemaal!

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-02 09:35

Ik ken dat gevoel Boos! Al weet je dat je hem nog 10 fijne jaren hebt gegeven, had je er graag nog zoveel aan willen plakken. Mijn ouwe Charlie poes is precies hetzelfde verhaal. Ik heb inmiddels 5,5 jaar geleden afscheid van haar genomen, maar mis haar nog steeds!

Heel veel sterkte!

=^.,.^=

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-02 09:48

Hee Yootha (en de rest van huize Baving) Zoals in het DVT al gezegd: erg veel sterkte!

Ik heb gelukkig nog nooit een dier van mezelf in moeten laten slapen, maar een paar weken geleden is de stalhond ingeslapen. Ik was helemaal gek op dat beest. Ik kon die hond al 9 jaar, vandaf dat ik een ukkie was.
Het is niet niks om een dier in te laten slapen en het ergste is nog: Omstanders denken (en zeggen Frusty ) vaak:"Oh het is MAAR een hond" Of het is MAAR een kat, of een paard of whatever. Maar ze snappen niet dat het heel zwaar valt (of kan vallen, sommige mensen maakt het niks (meer) uit). Nogmaals heel veel sterkte....

Liefs, Noortje

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-02 09:53

Berdientje schreef:
Hee Yootha (en de rest van huize Baving) Zoals in het DVT al gezegd: erg veel sterkte!

Ik heb gelukkig nog nooit een dier van mezelf in moeten laten slapen, maar een paar weken geleden is de stalhond ingeslapen. Ik was helemaal gek op dat beest. Ik kon die hond al 9 jaar, vandaf dat ik een ukkie was.
Het is niet niks om een dier in te laten slapen en het ergste is nog: Omstanders denken (en zeggen Frusty ) vaak:"Oh het is MAAR een hond" Of het is MAAR een kat, of een paard of whatever. Maar ze snappen niet dat het heel zwaar valt (of kan vallen, sommige mensen maakt het niks (meer) uit). Nogmaals heel veel sterkte....

Liefs, Noortje

Mooi gezegt, ik ben het helemaal ermee eens, ze denken ach het is maar een dier maar als je een dierenliefhebber bent dan gaat het wat moeilijker....zeker als je elke dag werd opgewacht door die poes 10 jaar lang, en elke dag als je slapen gaat dat die boven op je kussen ligt Verdrietig
Boppers rust zacht!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-02 10:01

Sterkte allemaal!

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-02 10:07

Heb vanaf dat het gebeurd is alleen maar zitten janken. Alleen de gedachte dat hij er niet meer is. Boppie en de rest van onze poezen en de hond horen echt bij de familie. Ze zijn echt een deel van ons. We hebben er nu nog 5 in huis, maar er mist echt iets. Hij stond altijd voor zijn bak te wachten want het was een echte vreetzak. Dit deed hij de laatste tijd ook niet meer. Ook was hij altijd verzot op kip en ging dan recht tegen het aanrecht aan staan. Hij was van de 12 kilo die hij was afgevallen tot 6 kilo. Het was nog echt een schim. Ik weet wel dat het verdriet minder zal worden, maar nu doet het echt pijn om hem niet meer te hebben.

linielin

Berichten: 858
Geregistreerd: 10-06-02
Woonplaats: gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-02 10:19

heel veel sterkte.... ik weet eingelijk niets anders te zeggen

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-02 10:22

Heel veel sterkte allemaal!!!

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-02 11:06

Sterkte...
Ondanks dat er nog andere dieren in huis zijn, zal het gemis om Boppers groot zijn.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-02 11:26

Het verlies zal er niet minder om zijn, maar ik vind zelf altijd troost bij het verhaal van de Rainbow Bridge. En Boppers zal daar op jullie wachten...


Just this side of heaven is a place called Rainbow Bridge.

When an animal dies that has been especially close to someone here, that pet goes to Rainbow Bridge.
There are meadows and hills for all of our special friends so they can run and play together.
There is plenty of food, water and sunshine, and our friends are warm and comfortable.

All the animals who had been ill and old are restored to health and vigor; those who were hurt or maimed are made whole and strong again, just as we remember them in our dreams of days and times gone by.
The animals are happy and content, except for one small thing; they each miss someone very special to them, who had to be left behind.

They all run and play together, but the day comes when one suddenly stops and looks into the distance. His bright eyes are intent; His eager body quivers. Suddenly he begins to run from the group, flying over the green grass, his legs carrying him faster and faster.

You have been spotted, and when you and your special friend finally meet, you cling together in joyous reunion, never to be parted again. The happy kisses rain upon your face; your hands again caress the beloved head, and you look once more into the trusting eyes of your pet, so long gone from your life but never absent from your heart.

Then you cross Rainbow Bridge together....

Author unknown...

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132007
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-02 11:50

Heel veel sterkte met het verlies van Boppers.

Toevallig, wij hadden ook een rode kater, genaamd "Bob"; daar is het ook ongeveer op dezelfde manier mee afgelopen..... heel sneu allemaal.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-02 12:56

sterkte..

nikkiemisty

Berichten: 3303
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-02 13:04

eey sterkte meissie, ik ken dat verdriet heb ik ook laatst gehad met me verzorgpony nikkie ik kon ook alleen maar huilen dag en nacht en ik vind dat het oplucht, gooi alles eruit (desnoods hele verhalen op bokt) heb ik ook gedaan en het helpt. Krop het niet op.

sterkte in deze moeilijke tijd

xx Linda

nikkiemisty

Berichten: 3303
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-02 13:16

DE REGENBOOGBRUG

Precies aan de andere kant van de hemel is een plaats, en die heet Regenboog Brug.

Als een dier waar je heel veel van houdt doodgaat, dan gaat het naar de Regenboog Brug. Daar zijn grasvelden en heuvels voor onze geliefde vriendjes, waar ze kunnen rennen en met elkaar kunnen spelen. Er is genoeg te eten, water en zonneschijn en ze voelen zich daar warm en prettig.

Alle dieren die ziek of oud waren worden daar weer beter, alle dieren die gewond waren, of verminkt, krijgen weer een sterk gezond lichaam, precies zoals wij ze herinneren in onze dromen, of in de dagen die voorbij gaan...

De dieren zijn gelukkig en tevreden, er is alleen een klein dingetje: ze vinden het jammer dat ze hun baasje of bazinnetje achter hebben moeten laten.

Ze rennen en spelen met elkaar, maar dan komt de dag dat er eentje plotseling stopt met spelen en in de verte tuurt. Zijn ogen beginnen te stralen, hij begint te trillen van opwinding. Plotseling breekt hij uit de groep en vliegt over het gras, sneller en sneller. Hij heeft jou gezien, en als jij en je lieveling bij elkaar komen pakken jullie elkaar beet, en zijn voor altijd bij elkaar. Het dier kust je gezicht, jouw handen strelen het kopje weer, en je kijkt weer in die lieve ogen, die je zo lang niet gezien hebt, maar die altijd in je hart zijn gebleven.

En dan gaan jullie samen over de REGENBOOG BRUG.

dit is de nederlandse versie van dat van cassidy

hij stond ook in mijn topic over nikkie als ik het lees begin ik spontaan weer te janken

xx

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-02 14:46

Heel veel sterkte.. Verdrietig

Hendrik

Berichten: 234
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: Loon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-02 17:27

Heel veel sterkte allemaal....... ja, ik weet niet wat ik er anders op moet zeggen

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-02 23:16

Ik las het gisteren idd al in het DVT. Arme rooie kater... Huilen

Kan me goed voorstellen dat jullie hem vreselijk missen.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-02 23:41

Och jeetje jongens.... wat verdrietig Verdrietig . Ik ken het gevoel, heb het zel ook een aantal keren, doorgemaakt. Ik wens jullie allemaal veel sterkte!!!!!

Monica

Berichten: 3253
Geregistreerd: 05-10-01
Woonplaats: Jirnsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-02 23:54

Heel veel sterkte Verdrietig

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-02 23:56

Nogmaals: veel Sterkte, als jullie steun zoeken...daar is Bokt voor...

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-02 23:59

Nogmaals: veel Sterkte, als jullie steun zoeken...daar is Bokt voor...