Niet miepen maar rijden!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Niet miepen maar rijden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-02 22:19

In het kader van 'niet miepen maar rijden!' heb ik vandaag 2 overwinningen op mezelf behaald:

1) Vanochtend een grote boomstam gesprongen die ik al een tijd over het pad had zien liggen, maar waar ik iedere keer omheen stapte... Ze ging zo lekker buiten, lekker rond en voorwaarts galopperen, supercontrole, schakelen, even buigen naar links, even buigen naar rechts, heel fijn allemaal en ik wou echt niet stoppen, maar daar lag dus wel die boomstam... Niet miepen maar rijden! En hup er over! Ze deed het zo (en ik ook)! Cool En op de terugweg zelfs nog een keer!
(Mijn laatste springervaringen met Gipsy waren van minder prettige aard en toen de eigenaresse weer eens een poging ging wagen heeft ze ook tot 2x toe een staander gekopt, dus ik hoef niet zo nodig meer...)

2) zonder zadel gereden! Vroeger met de pony's wel veel gedaan, maar met een groot (en stuiterig!) paard ben ik er toch niet zo happig op. Vanavond had ik al een rondje met haar gestapt aan de hand hijg hijg puf puf om haar bij te houden en ze had vanochtend dus ook al goed gewerkt, dus het frisse was er wel vanaf. Vraagt een stalgenootje met wie ik altijd erg gezellig kan kletsen of ik nog even een rondje mee ga, zij moest nog uitstappen. Best, maar ik ga er echt niet nog een rondje naastlopen! (samen lopen ze helemaal hard!) alleen m'n zadel lag thuis en om nou voor een rondje stappen een ander zadel te gaan regelen. Niet miepen maar rijden dus, halster verwisseld voor een hoofdstel (ja, dat toch wel), krukje erbij en hup daar zat ze (ging nog niet zo makkelijk in een strakke spijkerbroek!), rondje stappen door de woonwijk. En ze was superbraaf! Cool

Alles bij elkaar best een Cool dagje!

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-02 22:22

Hey goed zeg! Straks hebben we weer een spring fanaat erbij! Tong uitsteken
Zonder zadel rijden vind ik heel fijn, het heeft mij ontzettend geholpen me mijn zit en evenwicht, sterker nog ik rijd liever zonder dan met zadel. Probeer het vaker te doen, je zult snel verschil merken!

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-02 22:49

Hé wat lekker lijkt me dat zeg!
Kan me voorstellen dat dat echt super goed voelt allemaal! Party!!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-02 22:52

Hee super margreet! Ik zou dat ook eens vaker moeten doen zonder zadel, maar ik glijd er bijna bij de eerste drafpas al af *bloos*.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-02 22:55

Zonder zadel draven waag ik me niet aan hoor, die schoft is niet zo comfortabel, zal m'n vriend niet zo leuk vinden Haha! . Doe wel regelmatig m'n stijgbeugels uit met zadel, dat vind ik wel weer voldoende.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-02 23:34

Zonder zadel draven is inderdaad niet echt fijn met een paard met een beetje schoft Haha!

Toevallig vandaag ook ff zonder zadel gereden, en ook nog met halster, voelde me weer ff penny meisje Haha!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-02 23:35

Dan kun je nog beter galopperen. Maar om nou vanuit stap gelijk aan te springen en gelijk weer terug naar stap te gaan en de draf dus maar over te slaan.... Zo goed kan ik 'm zonder zadel niet sluiten! Haha!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-02 23:38

Hahahaha heb het overwogen om ook even zonder zadel erop stappen vandaag, naar toen het ging gieten leek me het toch iets minder Haha!

Kewl.... stevige buitenrit!

Belker

Berichten: 15304
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 07:32

Leuk he zonder zadel. Ik ging altijd lekker het bos instappen. Echt genieten. Op Salsa kon je perfect zonder zadel rijden. Die had weinig schoft. Zal nu ook wel weer kunnen. Grappa mist ook nog een duidelijke schoft, zit teveel spier of vet.