op veulenhengstigheid weer gedekt

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

op veulenhengstigheid weer gedekt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-02 18:57

Mijn merrie staat weer bij de hengst. ze werd keurig 9 dagen na de geboorte van Vedette hengstig en is nu 3 keer gedekt.
Wie heeft er ervaring met op de veulenhengstigheid weer dekken, je hoort zulke verschillende verhalen..
De merrie had een erg makkelijke geboorte, het veulen was er binnen 8 minuten, de nageboorte was er compleet binnen een half uur, ze heeft niet nagevuild en werd dus weer keurig optijd en goed hengstig.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 19:02

Ik heb dit jaar ook een merrie in de veulenhengstigheid gedekt en die was meteen drachtig.
Meestal wacht ik op de volgende hengstigheid, ook omdat wij vaak grote afstanden moeten rijden en dat is met zo'n jong veulen niet echt leuk.
Nu kon het niet anders omdat de hengst meteen daarna weer naar Wales terug ging.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30628
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 20:26

Ook mijn verzorgpony is/wordt op de veulenhengstigheid gedekt. Ik heb er nog geen ervaringen mee, want ze is misschien nog niet eens gedekt, ze staat nu bij de hengst.

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 20:08

mijne word ook met de eerste veulen hengstig heid gedekt alleen mag het veulen dan mee naar de hengs jha toch en hoe zit het dan als ze gedekt word naturlijk ofzo??

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 22:35

Jeetje... Alstjeblieft leer wat duidelijker typen er is weer eens geen touw aan vast te knopen...
Met natuurlijk dekken blijft het veulen of even in de box of erbij... Nadeel is alleen dat de merrie het veulen kan gaan beschermen als deze erbij staat met dekken.

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-02 00:20

morgen is het 14 dagen geleden dat ze gedekt is en wordt er een echo gemaakt. Hopenlijk is er dan een eitje te zien. De dierenarts deed het liever op 14 dagen, mocht er dan een tweeling inzitten, dan kan er nog 1 eitje worden weggeknepen. Ik ben benieuwd, morgen weet ik meer.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-02 22:08

Op 14 dagen is het nog vrijwel onmogelijk om er wat van te zeggen, de mijne is gister op 16 dagen gedaan en dat was al heel erg moeilijk, normaal is op 18 dagen en dan is het nog vroeg genoeg om er eentje weg te knijpen / af te schudden.

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-02 22:39

Nou, de dierenarts was er dus vandaag en ja hoor, een zwart blaasje met een wit puntje erin, DRACHTIG!!!! omdat er nu nog makkelijk iets mis kan gaan laten we haar voor de zekerheid over een paar weken weer echo-en, maar zoals het er nu uitziet is ze dus drachtig.