in 2 keer gelukt: aanleren achterwaarts in m'n upp

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
germie

Berichten: 25916
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

in 2 keer gelukt: aanleren achterwaarts in m'n upp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-02 10:36

Ben vorige week 1 keer bezig geweest met achterwaarts aanleren. In m;n eentje, had geen hulp. Als ik naast het paard sta en zeg terug, dan deed ze dat al. Maar als ik op het paard zat, dan was het een drama. Omhoog, gewoon niet doen.
Vorige week heb ik het paard tegen het schot gezet, en achterwaarts gevraagd. Na 10 uitvluchtpogingen ging ze ineens 10 ongecontroleerde passen terug. Dit beloond.
Maandag weer geoefend, nu ook in het midden van de bak. Het ging niet gek, met veel protest ging ze naar achteren.

Gisteren in de springles, met losrijden moest ik even showen wat ik dus in 2 keer aan het paard geleerd had: en ze ging in 1 keer recht naar achteren en netjes Haha! Haha! Haha! Ik heb het 1 keer gedaan, daarna nog 10 keer halthouden en wegdraven.
Nu dus nog de details uitwerken. Want het paard loopt op 1 hulp 10 meter achterwaarts, en stopt nog niet zo best.
Maar het gewone halthouden wordt niet automatisch achterwaarts, want dat is natuurlijk helemaal fout.
Ben er toch wel blij om. Het aanleren in m'n uppie is me meegevallen, ging veel sneller dan verwacht.
Nu snel die L1 door en demonstreren op wedstrijden hoe goed ze het kan Haha! Haha!

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-02 11:00

Wat goed hey!
Ik probeer het tinkertje wat ik rijd ook achterwaarts te gaan, idd ernaast niks aan de had, erop drama!

ook al zet ik hem tegen het schot hij loopt er gewoon tegenaan of draait weg/steigert!
Ik blijf volhouden!

Sometimes I pretend to be normal. But it get's boring. So I go back to being me!


germie

Berichten: 25916
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-02 13:25

Direct belonen Melissa als je tinker toch een halve pas achterwaarts gaat. Ook al is het de eerste keer met wat protest, toch belonen. Ook met protest het doen is gehoorzaamheid. De juiste afwerking komt echt wel.
Protest is vaak een teken van onbegrip, is snel over als het paard doorheeft wat ie moet doen.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-02 22:46

ik heb het guido ook in mn uppie aangeleerd. eerst ergens waar hij niet vooruit kon, dus moest hij wel achterwaarts. na een paar keer deed hij het ook braaf in het midden van de bak. hij zwiebert nog wel een beetje maar ik ben wel trots op hem hoor!!!

Guido is mijn Black Beauty...!!

**ik heb weer foto's in mn profiel**


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Cjuan, criollo_yess, Dries1990, Earth, Ilse_C, jitskenienke, JoyenUnory, m0niekkkie, MarjanB, Sanne_zepp, Sting, TurboDi, xYaartje en 102 bezoekers