Even iets anders dan (alleen maar) paarden.....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sablou
Berichten: 816
Geregistreerd: 09-08-01

Even iets anders dan (alleen maar) paarden.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-02 12:25

Even iets anders dan (alleen maar) paarden.

Onze wei is zo´n 50 meter breed en zo´n 200 meter lang. Afgezet met spoorbielzen en verdeelt 4 vakken. Het 1e stuk, zo´n 10 meter diep, bevat de inrit, een paardenwasplaats, opslag voor ingepakte balen hooi en (een deel van) de roundpenn.

Verder staat hier een tuin-tafel-bank, waar je met 8 man, onder een parasol, lekker van een pilsje of worstje kunt genieten.

Genieten is het juist woord, want onze wei en aangrenzend bos perceel, liggen midden in een van de mooiste natuurgebieden van Noord-Limburg. Als je er na een mooie bosrit of een training, even de ledematen strekt, blijkt hier de natuur veel dichter bij dan verwacht.

Is het niet onze “eigen” valkenkast, waar pa en ma valk het vreselijk druk hebben om hun 4 nakomelingen van voldoende muizen te voorzien, zijn het wel de reeën, die net doen alsof ze je niet zien en zodoende achter in de wei van het malse gras genieten.

Al genietend van mijn ijskoude Sol (Mexicaans biertje), schreef ik eens op, welke dieren ik zoal vanaf deze plek gezien heb. Een verbluffende verzameling, al zeg ik het zelf....
- Paard (4x QH, 1x VB, 1x Let)
- Hond (“Donder & Blits”)
- Kat (echte wilde, “gelukkig” van niemand)
- Valk (nest met 4 jongen; vlogen vandaag voor het eerst uit)
- Ree
- Uil
- Mees (ik weet niet hoeveel soorten)
- Vink (noem de soorten maar op, ze zijn er)
- Haas
- Konijn
- Havik
- Duif (van hout- tot ring-)
- Gans (wilde dus...)
- Das (aan de rand van ons bos zit een dassenburcht)
- Vleermuis
- Zwaluw
- Muis (bos-, woel-, spits-)
- Mol
- Eekhoorn
- Kievit

Tja, het leven kan zo mooi zijn. *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-02 12:43

Volgens mij zat er nog eentje.... Chief grote geluksvogel.... Haha!

DubbelFun

Berichten: 88656
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-02 12:45

Ha Louis, de meeste in het rijtje heb ik ook gezien in 'mijn' achtertuin (De Veluwe). Inkl. de das. Verder nog wat reëen, wilde zwijnen en af en toe een slang; je weet wel zo'n 'stokje' wat ineens beweegt en wegschiet als je paard erover heen loopt Boos!.
Oh en een doedelzakspeler natuurlijk Lachen

Kath_

Berichten: 1909
Geregistreerd: 29-06-02
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-02 12:45

wat wil je hiermee zeggen??!!!
hoe goed je het hebt
maar wel leuk dat je zo van de natuur kan genieten
waar ik rij kunnen we niet het bos in omdat er geen ruiterpaden zijn

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-02 15:24

Eigenlijk dus niet meer te wensen Tong uitsteken

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-02 16:42

Bofkont Lachen Wij hebben hier eigenlijk alleen vogels die de boel onderschijten, verder niet veel diersoorten... Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-02 16:50

Neeneenee Xono, niet overdrijven. Jullie hebben ook paarden, koetjespaarden en tekkels, anders zou jij dat nooit kunnen weten, over toen de tekkel de tekkel tekkelde *LOL*

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-02 16:58

Ok, ok, ok Schijnheilig (Bijdehandje... Knipoog) We hebben hier paarden, honden, katten, cavia's, konijnen en vogels Lachen Op stal dus...

Jac

Berichten: 874
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Mooi brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-02 16:58

Het gaat er om om te leren kijken naar wat er gaande is in je buurt, je open te stellen voor al het moois wat er vaak aan je voorbij gaat in deze jachtige tijd. En Xono, er is ook bij jou in de buurt veeeel meer te zien, let er maar eens op!
Enne...Louis, je lijkt me een fijn mens!

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 10:41

Sugarmiss schreef:
Oh en een doedelzakspeler natuurlijk Lachen

Doedelzakspelers in het wild, moeoeoeoe Party!!

Maarre ... er zijn inderdaad van die momenten waarop je beseft hoezeer je het getroffen hebt. Zelfs in de randstad leeft er van alles in en om de polders en duinen. Ik heb wel iets bijzonders met fazanten, die zo'n schorre kreet slaken als je ineens op "hun" pad verschijnt. Ze beginnen dan ook steevast zwaar gestressed zigzaggend voor je uit te rennen en beseffen pas na een halve kilometer dat ze buiten het pad toch beter af zijn en verdwijnen dan zwaar beledigd in het groen. Naast schoonheid zit er wat mij betreft ook zeker humor in de natuur. Met of zonder doedels Haha! ...

Cantaor
Berichten: 659
Geregistreerd: 13-07-02
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-02 16:24

ALs ik 's avonds ik het bos rijd wat vlak bij de stal ligt dan zie ik ook altijd konijntjes, hazen en mooie roofvogels, en als ik geluk heb dan komt er ook weleens een hertje voorbij, en dan heb ik samen met mijn paardje complete rust na een werkdag