Voor het eerst op mijn gloednieuwe bijrijdpaardjes

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marije999

Berichten: 330
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Den Haag

Voor het eerst op mijn gloednieuwe bijrijdpaardjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-02 20:17

Vandaag heb ik eindelijk (moest een paar weekjes wachten omdat ze nog ingereden moesten worden) op mijn nieuwe bijrijdpaardjes gereden! Echt geweldig om weer eens te kunnen rijden.
Eerst heb ik op Sharon (v. Concorde) gereden. In het begin vond ze me een beetje eng, maar na wat voorzichtig stappen aan de longe vond ze het wel goed (het is uiteindelijk pas de 7e keer dat ze bereden wordt!). later ontspande ze zich wel wat meer. Ik merkte wel dat ik zelf nog heel wat moet leren, ik kijk veel te veel naar beneden en moet veel duidelijker ´richting aangeven´ bij zo´n jong ding. Maar onder goede begeleiding moet dat toch lukken.... Op stal is het echt een knuffel. Ik had haar al gepoetst maar ik moest nog even wachten en we hebben gewoon lekker 5 minuten staan knuffelen. Leuk!
Vervolgens ben ik op Saba (Lancelot x Le mexico) gestapt. Saba is heel wat rustiger en een beetje lui zelfs. Maar wel heel braaf, toen ik onder wat overhangende takken doorreed, schraapten ze langs mijn cap en dat maakte best wel lawaai. Vond ze helemaal niet zo erg! Voor haar is voornamelijk het voorwaarts rijden belangrijk, maar op het laatst ging dat al heel aardig. Op stal is het wel wat meer een ettertje, je moet erg op je hoede zijn want ze hapt en trapt een beetje.
Ik ben gewoon heel erg blij, eindelijk weer eens lekker kunnen rijden en het is nog op een plek waar ik veel kan leren ook! Met de paarden moet ik nog een band opbouwen, maar het voelt allemaal heel leuk (stom he, dat je vaak al heel snel aanvoelt dat het vast wel gaat lukken!)
Vrijdag ga ik weer, heb er nu al zin in!
Marije

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 20:35

Goh klinkt hardstikke goed zeg!
Hoe vaak per week mag je rijden, en ga je ook les nemen?

Veel succes met deze mooie paarden!

marije999

Berichten: 330
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-02 12:12

Hoi,
Ik ga waarschijnlijk zo´n 4/5 keer per week rijden. De eigenaresse heeft veel ervaring en geeft me dus min of meer les. Voorlopig is ze er altijd bij, dus dat is wel heeeeel fijn! Ik wil heel graag veel leren, dus dit is voor mij echt een kans.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-02 13:15

Dat is zeker een hele mooie kans. Zomaar twee erg jonge paarden rijden en dan ook nog met goede begeleiding! Succes!

JessicaG

Berichten: 1482
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 11:27

Veel plezier ermee! Zo'n buitenkansje zou ik ook niet laten schieten!
Grtjsss van Jessica!