Problemen met stof van broek mondoni?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Problemen met stof van broek mondoni?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-02 18:52

Ik heb sind kort een Mondoni Africa bij Divoza gehaald. Een grijze met licht grijs kontstuk, ik ben er heel blij mee. Ondanks dat ik ontzettend moet wennen aan het kuntslederen stuk, want ik blijf nu plakken aan het zadel, wat de eerste keer niet erg prettig was.

Ik heb die broek nu twee keer gedragen, waarvan 1x in de regen. Nog niet gewassen.
Nu zit er al een klein beetje een plekje op mijn bovenbeen. De bovenkant is gepluisd, alsof er op dat stukje heel vaak is geschuurd ofzo.
Hoe zijn jullie ervaringen met die broek? Blijft ie lang mooi?

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 18:54

Hmm, bij mij blijft hij wel lang mooi. Ik heb er 2, waarvan 1 met een groot gat (accuzuur niet overleefd)

Alleen het konstuk gaat een beetje pluizen, maar dat gebeurde ongeveer na een jaar intensief gebruik.

Wat betreft dat plakken aan het zadel, dat had ik ook voordat ik ze gewassen had.

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 19:00

Waardeloos. Binnen 2 maanden kon ik hem weggooien, want de gaten zaten er in. Maar ja, je mag natuurlijk ook niet veel verwachten voor die prijs.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 19:01

De gewone mondoni doet het erg goed bij mij. Die met leren kontstuk niet. Jammergenoeg. Ik heb ook een met een leren kontstuk van eurostar en die is echt kwalitatief veeeeel beter. De gewone mondoni's doen het erg goed, pluizen (nog) niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 19:14

Ik heb er 1 gekocht in febr.
Deze vond ik heel fijn en ze is nu nog heel mooi.

Ik wilde er een paar maanden daarna nog 1 bij, dus dezelfde maat besteld.
Deze in de kleur blauw.
Nou het was een verscrikkelijk ding om te zien.
De kleur blauw van het stof en het leer was veels te groot van verschil.
Het was dezelfde maat, bij men taille zat ze ook goed, maar aan mijn benen veels te wijd en flubberde helemaal.
En de vorige had ook 2 mooie sluitingen en deze 1 lelijke.

Ik heb er toen heen gebeld of het wel de goede was, maar ja hoor, het model was veranderd Verdrietig
Ik heb hem toen meteen weer op de bus gedaan.
Ik hoef er van dit model geen meer.
Of deze ook eerder pillen weet ik niet, maar de kwaliteit zag er iig niet beter uit.

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 20:28

een kennis van me heeft er ook een en rijdt er vaak mee, zij vind het nog steeds een fijne rijbroek en wil er ook nog een, maar ze heeft volgens mij geen last van slijtage, anders kwam er wel geen tweede.
Met mijn eigen heb ik het wel heel erg, van huismerk van de horselover, global, koste even duur ongeveer, maar gaat heel erg pluizen.
Maar ik wil wel een ander merk nu gaan proberen, als ik weer heb gespaard.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 21:02

Citaat:
Ik heb er toen heen gebeld of het wel de goede was, maar ja hoor, het model was veranderd
Ik heb hem toen meteen weer op de bus gedaan.


hmm ik heb 2 weken geleden nog dezelfde broek gekregen, en wel gewoon met de dubbele sluiting enz. pcies dezelfde als die ik vorig jaar kocht. Alleen een andere kleur.
Ik hoef er van dit model geen meer.
Of deze ook eerder pillen weet ik niet, maar de kwaliteit zag er iig niet beter uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 21:31

Citaat:
hmm ik heb 2 weken geleden nog dezelfde broek gekregen, en wel gewoon met de dubbele sluiting enz. pcies dezelfde als die ik vorig jaar kocht

Wat raar!
Dat het een nieuw model was werd me echt gezegt aan de telefoon.
Die van dat oude model bevalt me uitstekend.
Die zou ik nog wel bijgewild hebben.

Weten er misschien nog meer mensen hoe dat nu zit met dat model?

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 21:52

Ik heb ook een gewone mondoni. Qua model super, vind ik. Alleen verkleuren ze naar mijn mening gauw.
Ik had een donkerblauwe die na een paar keer wassen al echt lelijk was geworden. Nu heb ik een roestkleurige en een grijze en die blijven mooi.
Over het algemeen ben ik wel tevreden over deze broeken.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Re: Problemen met stof van broek mondoni?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 22:22

jantina schreef:
Nu zit er al een klein beetje een plekje op mijn bovenbeen. De bovenkant is gepluisd, alsof er op dat stukje heel vaak is geschuurd ofzo.

Misschien heb je een zweep die dit veroorzaakt? Sinds ik een gladde zweep heb zien mijn rijbroeken er ook een stuk beter uit Bloos
Inderdaad had ik ook altijd links een gepilde plek op mijn bovenbeen waar mijn zweep langs schuurde.
Een nieuwe zweep is nog altijd goedkoper dan een nieuwe rijbroek. Knipoog

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 22:31

Toevallig was ik gisteren bij Divoza in Zoetermeer en daar hingen zowel broeken van het oude model (Kenia?) als van het nieuwe model (Africa). Dat kleurverschil tussen stof en leer vond ik juist wel leuk. Ik heb beide broeken gepast. Qua stof vond ik de nieuwe fijner (minder stug), qua leer zat de oude beter, want die nieuwe lubberde aan de achterkant en ze waren toch beide dezelfde maat.

De reden waarom ik 'm niet heb gekocht (behalve dat ik nog ff op m'n belastinggeld wil wachten Haha!) is dat ik die kleur niet vertrouw: donkerblauw heeft nou eenmaal de neiging om snel vaal te worden. Ik had er bijna een topic over op VMR gezet om naar ervaringen te vragen, maar Jantina was me dus al voor Knipoog.

Conclusie: ik weet het nog steeds niet, gezien de gemengde reacties hierboven. Ik rijd niet dagelijks, dus heel erg hard zal die broek niet slijten. Maar als-ie na 3 x wassen al grijs is (waar ik dus bang voor ben), dan geef ik liever iets meer geld uit aan een Eurostar of Pikeur...

En wat die slijtplek betreft: mijn zusje had hetzelfde met haar rijbroek (Pikeur geloof ik). Kwam ook door haar niet-gladde zweep, net zoals bij Cody. Ze hebben toen in de winkel de pilletjes eraf gehaald met een apparaatje, m'n zusje heeft meteen een gladde zweep gekocht en nu heeft ze nergens meer last van.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-02 08:43

Juist ja, die zweep daar kwam ik gisteren ook achter. Ik baalde een klein beetje van die pillen (dat was het woord waar ik naar zocht! Haha! ) en keek er nog eens naar. Zag mijn zweepje op mijn bovenbeen liggen en dacht *oliebol*
Mijn mooie nieuwe zweep!!
Ik weet dus nog niet of ik tevreden ben met deze broek :/
Mijn oude horka deed het prima, maar ik wilde zo graag met een kunst-kont. Nu lijkt het alsof mijn billen niet over het zadel glijden, maar mijn billen in mijn broek Verward
Gaat dat over als ie eenmaal gewassen is zeggen jullie??

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 09:39

Ik rij al jarenlang in Mondoni Africa rijbroeken en ben er heel tevreden over. Als je paarden hebt die nogal hoog opgeven ben je wel blij dat je een beetje vast in het zadel geplakt zit! Knipoog

Mijn ervaring met de donkerblauwe en donkergroene rijbroeken is dat het met vaal worden redelijk meevalt. Na een jaar zijn ze wel lichter geworden, maar niet heel extreem. Wel is het zo dat de stof aan de voorkant van mijn bovenbeen wat uit gaat rekken en daar op die plaats dus ook dunner wordt en er uiteindelijk gaten in komen. Maar dan heb je hem ook intensief gebruikt hoor!

Het zijn natuurlijk geen dure broeken, maar je kunt er zeker anderhalf jaar intensief mee rijden voordat ze echt armoedig worden. Dat pillen van dat kunstleer gebeurt wel snel, dat klopt, de stof pilt bij mij nooit.

Kitty

Berichten: 7697
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 11:13

Citaat:
Alleen het konstuk gaat een beetje pluizen, maar dat gebeurde ongeveer na een jaar intensief gebruik.

Hmm.. dat pillen van het kunstleren kontstuk gebeurde bij mij al na een week of twee.
Donkerblauw blijft wel mooi blauw. Ik merk wel dat mijn twee Mondoni Africa's verschillende modellen zijn. Mijn witte rijbroek zit veel beter dan de zandkleurige!
Die blauwe is trouwens een ander model van Mondoni... wel met k-leren kontstuk, maar met hoge taille en bandplooitje.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-02 10:56

Even een oude koe uit de sloot halen. Ik zag namelijk op de site van Divoza dat de Mondoni Africa in prijs verlaagd is: van 68 euro naar 50 euro. Misschien ga ik het toch maar doen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-02 10:59

Ik zou ook wel willen, maar dan wel dat oude model.
Wie weet nu hoe dat zit?
Dat nieuwe model paste me namelijk niet.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-02 11:42

Ik heb die broeken al een jaar of vier en koop er dus regelmatig 1 bij, maar heb nooit verschillen gemerkt in model.

De eerste serie was vrij kort van lengte maar dat is volgens mij het enige waar ze wat in gewijzigd hebben.

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-02 11:52

Nou ja, eurostar is ook niet alles. Ik heb een eurostar thermostof bandplooi. Dat ding was iets van F230,-........... En die stof begon na een jaartje ook al wat te pluizen. Verder zit hij perfect en ben ik er heel tevreden over.
Van die Mondoni bandplooi heb ik gehoord van een meisje dat dat superfijne broeken zijn. Zij is er zeer tevreden over en rijdt maar raak in die dingen. Ik dnek dat alsik er 1 bij wil aanschaffen dat ik dan ook voor een Mondoni bandplooi ga. OOOOOOOOOOOOOOOw, wat krijg ikd an zin in de nieuwe Divoza gids. Vandaag of morgen komt ie vast.