Nog een stomme vraag: maat 46 & vliegtuigstoel?!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Myke
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-10-01

Nog een stomme vraag: maat 46 & vliegtuigstoel?!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-02 14:41

Hi,

Vaak lees ik de berichten hier, maar kan ik niet reageren. Lees het altijd erg graag, leuke mensen!!

Maar ik ga dus binnenkort op vakantie en ik moet erg lang vliegen (meer dan 12 uur). Zelf heb ik maat 46 en ik heb dus problemen met een vliegtuigstoel.

Ik heb geprobeerd 10 kg af te vallen, maar dat is niet gelukt door omstandigheden helaas. Ik ben wel 4 kg kwijt geraakt. Alleen maar om een beetje redelijk te kunnen zitten. ...Erg he, ik kan mij er nu al druk om maken. Nu is het zeker de moeite waard, maar toch.

Zijn er nog meer mensen met dit probleem:? Ik vlieg met Iberia (ken ik verder niet). Heef iemand advies of hulp of...

Alles is welkom. THX!

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 14:54

Wat vervelend joh! Ik zelf heb het probleem niet maar toen ik indertijd als grondstewardess werkte werden wij weleens met dit soort situaties geconfronteerd. Als advies kan ik je geven: zorg altijd dat je lekkere ruim zittende kleding draagt, die niet knellen, zo voorkom je al de eerste ongemakken en ergenissen. Je kan bij het reisburo je probleem voorleggen en in sommige gevallen willen ze dan wel een stoel voor je reserveren die op een "ruimere" plaats in het toestel zit. Ook is het verstandig om ruim van tevoren aanwezig te zijn op het vliegveld, meestal staat er op je ticket dat je 2 uur van tevoren aanwezig moet zijn, maar veel mensen weten niet dat je al vanaf 's ochtends vroeg al kan inchecken terwijl je vlucht misschien 's avonds pas vertrekt. Als je daar dus vroeg bent heb je nog genoeg keuze voor een stoel. Vraag niet om een raamstoel maar eerder om een gangpadstoel (zo heb je meer ruimte voor je benen) en vraag of ze de stoel naast je zolang mogelijk willen "blokken"; dit betekend dat ze de stoel zolang mogelijk vrij houden, als er dan stoelen over zijn blijft de geblokte stoel naast jou tijdens de vlucht ook leeg en heb je meer ruimte! Knipoog Veel succes en als je nog vragen hebt kan je me pben Knipoog

Waar gaat de reis trouwens naar toe Verward

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 15:25

P.s. Iberia is een Spaanse Luchtvaartmaatschappij

Myke
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-02 15:26

Ja, zover was ik ook:Dn Thanks!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 16:10

Business-class vliegen?

Ninaka

Berichten: 1417
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: In de buurt van Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 16:19

Ik heb nog een wat grotere maat als jij en heb eigenlijk nog niet veel problemen gehad. Tuurlijk comfortabel is anders, maar echt ongemakkelijk vond ik ook wel meevallen.
Stoelen aan het gangpad zitten wel prettiger, kan je er ook makkelijker uit om even de benen te strekken en lekker, makkelijk zittende kleding scheelt ook. Nu is ruim 12 uur vliegen wel erg lang voor niet zo comfortabel zitten. Misschien is business-class wel een idee, alleen ook wel weer een duurder idee.
Waar ga je eigenlijk naar toe?

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 22:12

Misschien een rare vraag, maar weet je zeker dat het een probleem is ?
Of heb je alleen het vermoeden dat het lastig gaat worden ?
Ik heb best een dikke k*nt, maar met vliegtuigstoelen heb ik eigenlijk nooit een probleem.
De ruimte houdt niet al te veel over, maar het gaat toch wel hoor.
Wat Napoleon al zegt, er valt vaak wel iets te regelen op het vliegveld.
Vlieg je alleen, of met meerdere (bekende) personen ?
Als je met meerdere personen gaat, dan kun je vragen aan de persoon naast je of de tussenleuning omhoog mag.
Dan heb je weer wat extra space !
Veel succes in elk geval, en laat er je vakantie niet door bederven hoor !

Death_Squad

Berichten: 2203
Geregistreerd: 19-04-01
Woonplaats: Fysiek: 's-Hertogenbosch Hart: R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-02 21:53

Een van de plaatsen in t vliegtuig waar je voor je iig voldoende ruimte hebt is bij de nooduitgang, de reden lijkt me duidelijk, t heeft als enige minpuntje dat je geen tassen enz. voor je mag hebben, a small sacrifice!

Succes!

Myke
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-02 09:38

Merci, ik denk dat het ook meer een gevoel is vooraf. Ik weet niet of er een verschil is tussen de maat stoelen op een korte vlucht of een lange. Volgens mij namelijk niet. Beetje achterin zitten in de staart is (niet helemaal tegen de muur) valt ook al mee. En anders is het maar proppie, toch? Ik overleef het wel weer, maar het is gewoon vervelend. We zijn met z'n vieren, twee met lange benen (gangpad) en 1 maat 46 (grinnik) en 1 normaal postuur Schijnheilig

Het komt wel goed en we wachten het maar af. Thanks voor jullie reacties.