Owh hon, wat heeft wie met je gedaan??????

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Owh hon, wat heeft wie met je gedaan??????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-02 14:32

Ik weet niet wat ik met hon aan moet. Vorige week begon het.
Ik wilde haar over balkjes longeren, en ineens schiet ze vanuit draf vol op de rem, om vervolgens hard en angstig in de achteruit te gaan. Hoofd omhoog, wit van de ogen flink zichtbaar.
Ik had zoiets van, die zal haar dag wel niet hebben, en heb haar gepoetst en weg gezet.
Vandaag wilde ik even de lange lijnen oefenen Dus bitje in, leidsels er aan vast, en gaan.....
Niet dus. Zodra ik ook maar een kleine ophouding maak knalt ze met een moeilijk gezicht haar hoofd omhoog. Haar hele houding zegt au au au au! Ik heb haar mond bekeken, maar kan niks afwijkends vinden. Dus bitje uit gedaan, en de leidsels aan het halster vast. Ging veeeeel beter ze liep lekker, en luisterde naar mijn hulpen. Ik wil haar een klein beetje door laten lopen, dus geef met mijn zweep een klein tikje bij. Hon schiet er als een dolgeworden stier vandoor, gaat daarna op de rem, en weer achteruit. Ik wil haar bij haar hoofd pakken, nog steeds hard achteruit. Ik gooi mijn zweep neer, en ik kan haar pakken. Zweep weer gepakt, en geaait met de zweep, niks aan de hand. Ik tik haar been aan voor een spaanse pas, en weer wordt ze doodsbang. Huilen Huilen
Nouja, dan maar even afspoelen en weg zetten en nadenken. Ik zet haar op de spuitplaats, en zoals altijd gaat ze met haar kont tegen de wand staan. Ik wil de andere kant afspuiten, dus leg mijn hand op haar kont, en "om" en ze blijft stokstijf staan, terwijl ze normaal altijd netjes om gaat. Ik moest haar bij wijze van spreke omschoppen om haar om te krijgen. Hon wprdt verzorgt door 2 meiden van 9 en 14. De stalhouder heeft niet gezien dat ze haar slaan ofzo. Ik zie ze nooit.
Hon wat is er met je???????? Huilen

Ik kan wel janken Huilen


Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23372
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 14:36

ohw meis ik weet nu zooo goed hoe je je voelt.
Met Polly was op een gegeven moment precies hetzelfde aan de hand, kwam je bij haar box, boem stond ze tegen de achterwand te trillen, lichamelijk ging ze ook achteruit. Gelukkig hadden een paar oplettende meiden gezien dat mijn toenmalige verzorger op haar reed (mocht niet).Wat er op stal gebeurd is weet ik nog steeds niet maar sinds dat kind weg is gaat het een stuk beter met Polly. Ik zou het even goed in de gaten houden en ook aan de stalhoudster vragen een oogje in het zeil te houden.
Heel veel sterkte.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 14:36

Laat haar even na kijken door een manueel therapeut, misschien staat het tongbeen wel iets scheef? je weet het niet he wat er gebeurt als je er niet bij bent.... ik zou hon iig even alleen doen.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Esther

Berichten: 4142
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 14:38

Dat is mooi balen zeg, denk je dat je het leuk voor elkaar hebt gebeurt er dit.
Zijn ze niet aan het proberen hon die leuke dingetjes zoals spaanse pas te laten doen, waarbij ze niet helemaal de goede hulpen geven en dan misschien per ongeluk een te harde tik hebben gegeven. Heb wel eens gezien dat kinderen iets probeerden wat de eigenaar ook deed met het paard maar i.p.v. voorzichtige tikjes echt dat paard stonden af te rossen, niet kwaadwillig, maar toch. Je moet zo oppassen wat je kinderen laat zien.

Als ze het bewust doen dan Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed *^$%**^&)*$##@!

Sprakeloos

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-02 14:55

ik weet het niet, ik weet ook niet of het wel fair is om hun ervan teverdenken, maarja, wie anders?
Ik heb iig in het schrift gezet dat ze alleen mogen poetsen, niet rijden, niet longeren, tot ik weet wat er aan de hand is.
Vrijdag schijnen ze (volgens stalhouder) 1.5 uur!!!! op hon gereden te hebben, en dan ook nog in de zware bak, terwijl ik duidelijk gezegd heb dat ze in die bak niet mogen rijden met hon.....
En waarschijnlijk hebben ze er zelf geeneens over nagedacht en dachten ze goed te doen.... Ik geloof nooit dat ze bewust in die zware bak gaan rijden, of hon afranselen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 15:05

Gloeiendegloeiendegloeiende.....
Acuut stoppen met ze op Hon laten rijden, alleen nog als je er zelf bij bent.....

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23372
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 15:09

nee tuurlijk, dat deed mijn verzorger ook niet, echt waar hoor, ze doen zo hun best maar gebrek aan ervaring kan zoveel kwaaddoen bij je paardje.
Ik zou het iig ook persoonlijk tegen ze zeggen en nog maar een keer zeggen dat rijden in die bak echt uit den boze is.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

marije999

Berichten: 330
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 16:35

Citaat:
Vrijdag schijnen ze (volgens stalhouder) 1.5 uur!!!! op hon gereden te hebben, en dan ook nog in de zware bak, terwijl ik duidelijk gezegd heb dat ze in die bak niet mogen rijden met hon.....


Heeft ze niet gewoon heel veel spierpijn van dat lange rijden in die zware bak. Dat is het eerste waaraan ik denk als ik je berichtje zo lees. Als ik jou was zou ik ze gewoon vragen of ze inderdaad daar gereden hebben en zo ja, leg ze dan uit waarom je dat niet wilt en dat dat niet goed voor Hon is. Leren zij ook alleen maar van Haha! .

"De meest interessante mensen zijn diegenen die op hun 25e nog niet weten wat ze met hun leven willen doen." (gelezen op een toilet in Arthurs' Pass, Nieuw Zeeland 2003)

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30595
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 17:16

Ik hoop echt dat het niets ernstigs is voor je. Taran is 2x door iemand anders gepoetst (weliswaar zonder mijn toestemming en was dus toch al boos). Ik kon echt met geen borstel meer in de buurt komen, hij draaide zijn kont toe en/of wilde bijten. Dit heeft maanden geduurd om het er weer uit te krijgen.
Ik zou ze in ieder geval niet meer echt laten rijden en het liefst bijna niets laten doen zonder dat jij erbij bent. Zeker als hun de schuldige zijn moet je goed gaan opletten, want als het erger wordt krijg je echt problemen.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 17:32

stef schreef:
Vrijdag schijnen ze (volgens stalhouder) 1.5 uur!!!! op hon gereden te hebben, en dan ook nog in de zware bak, terwijl ik duidelijk gezegd heb dat ze in die bak niet mogen rijden met hon.....


Dat zou voor mij al meeeeer dan genoeg reden zijn om die meiden eruit te schoppen hoor!

En dat ze zo angstig is, wie anders kan eraan hebben gezeten? Ga maar eens heel ernstig met die meiden praten, want dit is niet normaal.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-02 18:23

tja, is misschien wel het beste.
Maar dat verandert op zich weinig aan de zaak.
Ik heb verder niks geprobeert met haar, wist niet wat ik moest, wist niet wat ik moest denken.
Straks is er 5 jaar training naar de klote, als ze al niet eens spaanse pas wil doen, wil ze de rest dan nog wel?

En het ergste...
Mijn meisie is bang van me..... Huilen

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 18:50

He bah wat een rotsituatie Stef! Inderdaad is het niet eerlijk om die meiden direct te verdenken... Maar inderdaad, wie wel??
Als hon echt niet iets lichamelijks heeft dan blijft dat denk ik als enigste optie over... Bah wat een rot situatie!

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 20:09

Ik denk ff de andere kant op.... Is ze niet drachtig........ (niet dat dat wat wil zeggen maar misschien...)

Succes ermee iig!

:evaw:

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-02 20:16

jawel, ze is wel drachtig (15 mei uitgerekend) maar wat heeft dat voor rede voor een zere mond?

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 20:58

Nope niet door een zere mond, maar komt het zeker weten door een zere mond?

Misschien heeft ze een verkeerd plantje gegeten (waar ze nu misschien door hormonen au van krijgt??) Ik gooi maar wat op hoor. Het kan immers.
Het meest voor de hand liggend lijken idd die kinderen.
Ik zou sowieso die kinderen er een maand niet bij willen hebben, gaat het dan beter dan weet je waar het aan ligt. Gaat het dan niet beter dan ligt het dus aan wat anders.

Sterkte ermee. Is flink oliebol als het vertrouwen zo (door een ander) de grond in wordt geboord.

:evaw:

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-02 09:22

OA een zere mond lijkt mij het meest voor de hand liggend. Toen ik zonder bit verder ging, ging ze goed.
Wat me nu te binnen schiet, er stond ook in het schrift dat ze de laatste tijd moeilijk het bit in krijgen bij hon.
Nu heeft ze aan de linkerkant een klein ruinentandje. Die zit er nu zo'n half jaar ofzo. Aan de rechterkant heeft ze die niet, maar vooral wendingen rechtsom enzo waren een ramp. Linksom ging(met bit in) een stuk beter.
Orri, wat houdt een manueel therapeut precies in? Wat doet zo iemand? En wat zou die eventueel voor hon kunnen betekenen?
Een scheef tongbeen heb ik nog nooit van gehoord, wat is dat, en kunnen ze dat in relatief korte periode krijgen? Of is dat aangeboren ofzo?

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 09:30

jeetje wat vervelend..ik zou ook die meiden eruit schoppen hoor!
arme hon

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 10:16

Als ik het zo allemaal hoor, dan zou ik denken dat die kinderen er op hebben gereden en flink in haar mond hebben gerukt en getrekt (misschien probeerde ze haar aan de teugel te rijden??) en hebben ze haar gemept met de zweep. Ik zou (streng) met hun gaan praten en ze eruit gooien.
Het gaat toch wel heel erg ver als je eigen paardje bang voor je is!

Annelien (Moneymaker x Renovo) ZZ-Zwaar startgerechtigd *\o/*

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 11:34

Dit is een heel vervelende situatie. Als ik jou was zou ik even de verzorging van Hon helemaal zelf gaan doen en er niemand anders mee laten rotzooien, zo kun je haar vertrouwen weer terug winnen en kan ze even op adem komen. Ook zou ik als ik jou was een goede paardentandarts laten komen en haar mond laten nakijken. Misschien dat er een haak in haar mond zit of dat er een kies of tand scheef groeit. Mocht dit allemaal niet helpen dan zou ik haar toch eens laten nakijken door een dierenarts of therapeut. Veel sterkte!

pmarena

Berichten: 47935
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 11:42

Ik zou eerst eens proberen die meiden in de gaten te houden vanaf een plek waar ze jou niet kunnen zien , maar jij hun wel.
Dan weet je tenminste wat ze ermee aan het vogelen zijn.

Ik denk ook meteen dat zij dit gedrag veroorzaken , zeker als ik zo lees dat ze zo onverantwoordelijk bezig gaan , verdorie 1,5 uur in een zware rotbak rijden , terwijl je hebt gezegd dat dat niet mag !!
Wie weet wat ze dan nog meer doen met "hun" pony......

Tandarts erbij kan sowieso geen kwaad , maar ik ben ten eerste dodelijk nieuwsgierig wat ze nu eigenlijk uitvreten als ze denken dat ze alleen zijn...je weet maar nooit ....
Er moet toch heel wat gebeuren dat ze nu zo reageert plotseling...

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-02 11:53

tja,maar ik kan het me zo moeilijk voorstellen, vooral de ouste, is zo'n lieve meid! De jongste heb ik minder gezien, dus dat weet ik eigenlijk niet hoe ze is. De oudtse is ook altijd zo leif voor hon, eerst uren poetsen, dan de voorlok in een staart omhoog (anders ziet hon niks Haha!) heel rustig zadelen, en rustig rijden, netjes losrijden, niet continu crossen, en netjes uitstappen.
De jongste, tja, ik heb weinig van haar gezien, weet wel dat ze een keer gesprongen heeft zonder mijn toestemming (nouja, een balkje op de grond, maar daar sprong hon dus overheen ipv eroverheen lopen).
Het is ook niet zo dat ik absoluut niet zonder verzorgers kan. Ik rij zelf niet meer op hon, en mijn wagen is nog niet klaar. Hon werkt graag, maar alleen longeren leek me ook zo saai voor dat beest, vandaar dat ik iemand gezocht heb die haar kon rijden


napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 11:58

Dit is een heel vervelende situatie. Als ik jou was zou ik even de verzorging van Hon helemaal zelf gaan doen en er niemand anders mee laten rotzooien, zo kun je haar vertrouwen weer terug winnen en kan ze even op adem komen. Ook zou ik als ik jou was een goede paardentandarts laten komen en haar mond laten nakijken. Misschien dat er een haak in haar mond zit of dat er een kies of tand scheef groeit. Mocht dit allemaal niet helpen dan zou ik haar toch eens laten nakijken door een dierenarts of therapeut. Veel sterkte!

Noek

Berichten: 156
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 15:13

Jee, wat vervelend!! Maar ik denk: wegwezen met die meiden (of alleen onder toezicht)! Ik vind ze sowieso wel jong om zonder toezicht met je paard alleen te laten...
Succes!

pebblientje
Berichten: 631
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 15:22

tjah,en dat die kinders zo lief zijn....datr kan ook omdat alleen jij er dan bij ben.
ik denk dat ze flink dat beestje lopen te verzieken,omdat ze niet zoooooo braaf was als eerst ofzo...(doordat zij teveel willen)
en dat ruinetandje kan hier best mee te maken hebben!laat de tandarts er iig even bij,en laat die kinders uit haar buurt!sterkte ermee

my horse,my horse,my kingdom for my horse!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-02 18:31

ik heb vandaag beide meiden gesproken. Ze kwamen heel bezorgt naar me toe, omdat ik gister in het schrift geschreven had dat ze niet meer mochten rijden/longeren. Wat is er met honey?????
Ik uitgelegd dat ik dat niet wist, en hun van alles gevraagd. Of ze er misschien afgevallen waren en hon op de teugel had gestapt, of hon laatst nog stout was geweest, of hun wat hadden gemerkt, etc etc etc.
allemaal nee.
Rijdt er weleens iemand anders op? Nee
Ze waren oprecht bezorgt, dat kan een kind niet acteren (denk ik)
Ik kan me niet voorstellen dat ze er iets mee te maken hebben.
Later nog de andere stalhouder gesproken, en ook hij gelooft nooit dat die kids haar geslagen hebben ofzo.....
We wachten af.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: alweerkwijt, Celebi, Karintich, Mark0919, pluklief, su72 en 41 bezoekers