koolzaadstro

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

koolzaadstro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-02 15:22

Wie heeft er ervaring met koolzaadstro? het schijnt dat dit stro veel vocht opneemt en dat je alleen de drollen er uit hoeft te scheppen en de natte
plekken. En ik heb ook gehoord dat als je dit over je land uitspreid het ook zo weer verdwenen is.

Ik hoop dat er iemand is die er ervaring mee heeft en er
meer over kan vertelllen. *LOL*

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou L1+4

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl


wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 16:57

Perfect spul! ik ben er echt super te vreden mee. Wij hebben koolzaadstr van rapsodi in de stallen liggen. Ik haal elke dag de drollen eruit. en 2 keer per week de natte plekken. De rest v/d week het schonere stro met het viese mengen en het ziet er weer netjes uit. Ook gooi ik hoog uit 2 keer per week een halve baal koolzaadstro erin en meer niet. Met normaal stro blijft er altijd veel schoon stro aan je mest vork hangen heel irri dus voor mij altijd koolzaadstro. Het blijft droog, stuift niet, en je paard ligt nog warm ook.

Wodan en ik onderweg in de M2


Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 10:41

Je hebt koolzaadstro ook in balen, net zoals tarwestro. Toegegeven, dat is even zoeken, je kan het niet overal kopen, maar het bestaat wel. Bij de boer waar mijn nefje eerst stond, gebruikten ze dat spul. Het nam inderdaad meer vocht op dan tarwestro. Het voelt harder en stekeliger aan, paarden eten het minder graag (maar [naam verwijderd] lust alles), en ze liggen er ook wel prima op. Het is niet zo lang als tarwestro, dus het mest makelijer en dus ecnomischer uit. Het verrot sneller op de mestbult dan tarwestro.
toch, ik denk dat dat gehakselde spul van Rapsodie een stuk luxer is in de stal (het oog wil immers ook wat).

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 102 bezoekers