ervaringen met zadel start dressuur van divoza?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

ervaringen met zadel start dressuur van divoza?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-02 19:39

het gaat om dit zadel:

Afbeelding Start Dressuur (bst.nr.: 00098)
Een populair geprijsd dressuurzadel van leder. Stevige zit, opvulbare kussens. Geheel compleet met Engelse beugels, koordsingel en Pagony beugelriemen.
Euro 224.62 - NLG 495.01

heeft iemand ervaring met dit zadel?

No hour of life is wasted that is spent in the saddle
- Winston Churchill


Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 20:37

Dit zadel heeft een beetje rare pasvorm, ligt best wel achterover. Maar goed, tis ook een goedkoop zadel. Als je niet veel wilt besteden kun je beter uitkijken naar een goede tweedehands, daar heb je meer plezier van en houden ook hun waarde. En wil je perse een nieuw zadel, dan zou ik doorsparen voor bijvoorbeeld een Rossner.

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-02 21:40

Naz schreef:
Dit zadel heeft een beetje rare pasvorm, ligt best wel achterover


maar zit het wel goed? en dit is toch te verhelpen met die aan de achterkant verhoogkussentjes?

No hour of life is wasted that is spent in the saddle
- Winston Churchill

Liesje4ever

Berichten: 1423
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 22:22

Als je een nieuw zadel koopt lijkt het me toch wel een vereiste dat het in ieder geval past.

Ik heb geen ervaring met dit zadel ofzo, maar vaak is het bij goedkopere zadels het leer van mindere kwaliteit en wordt het eerder bruin.

Als ik jou was zou ik naar een goed 2e hands (merk) zadel op zoek gaan.

Please don't upset me. I'm running out of places to hide the bodies
Fjordenwereld

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 08:12

ik persoonlijk zou dit zadel niet kopen. Ik heb het ook gezien en volgens de leermaker in zoetermeer (divoza dus) is het helemaal niks....zonde van je geld dus. Het is ook een heel erg plat zadeltje, zit geen zit in.
Echt zo'n niet passend manege-zadeltje

Wat Naz zegt ben ik het wel mee eens; spaar lekker door voor een rossner amerika ofzo, heerlijke zadels zijn dat!!! Tis dat mirage die niet pastte, anders had ik er weer een gekocht (op m'n vorige paard het dressuurmodel gehad) Ik was er heel tevreden over, een redelijk middenklasse zadel is dat. Succes!

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 09:05

ik heb voor 500 gulden een tweedehands ainsley dressuurzadel overgenomen, het ligt heel goed op mijn pony (wat ik toch niet verwachtte, omdat ze een haflinger is.. maar ze is niet zo heel breed en heeft ook wel wat schoft)
het start dressuurzadel ken ik niet, wel het vzh zadel van start, en dat zit echt voor geen meter!! ik kan d'r echt niet op rijden, door dat zadel liggen je benen heel snel te ver naar achteren en het zit gewoon niet fijn. Voor dezelfde prijs kun je beter een goed tweedehandszadel kopen hoor! die zijn vaak nog heel mooi, en al ingereden dus je hebt niet meer van dat harde leer.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 09:45

MirageGidran schreef:
ik persoonlijk zou dit zadel niet kopen. Ik heb het ook gezien en volgens de leermaker in zoetermeer (divoza dus) is het helemaal niks....zonde van je geld dus. Het is ook een heel erg plat zadeltje, zit geen zit in.
Echt zo'n niet passend manege-zadeltje


Wat Naz zegt ben ik het wel mee eens; spaar lekker door voor een rossner amerika ofzo, heerlijke zadels zijn dat!!! Tis dat mirage die niet pastte, anders had ik er weer een gekocht (op m'n vorige paard het dressuurmodel gehad) Ik was er heel tevreden over, een redelijk middenklasse zadel is dat. Succes!


Ik vind het toch wel triest dat divoza die zadels dan verkoopt als ze er zo overduidelijk niet achter staan Boos!


Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 10:13

kaj schreef:
Ik vind het toch wel triest dat divoza die zadels dan verkoopt als ze er zo overduidelijk niet achter staan Boos!


Daar is wel een reden voor, aangezien er toch vraag is naar van dit soort low-budget zadels. En voor die prijs kun je van welk nieuw zadel dan ook sowieso niet veel verwachten...

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 10:29

Als je van je paard houdt, kies je niet voor zadels 'a la Argentina' of wat voor dubieus kartonnen merk dan ook. Nieuwe zadels in deze prijsklasse zijn per definitie niet goed. Daarom heet het waarschijnlijk ook start, als je eenmaal gestart bent, wil je zo snel mogelijk wat anders...

Dit soort zadels hebben een beperkt ruitercomfort, maar ook een beperkte pasvorm. Dat is toch iets om over na te denken, hoe zal dit zadel de spiervorming van je paard beinvloeden...
Een tweedehandszadel van een als goed bekend staand merk is een veel betere investering. Mischien niet zo mooi en nieuw, maar wel stukken beter!
Ach, en een nieuw leren zadel inrijden is ook niet alles...

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 10:55

Naz"]
[quote="kaj schreef:
Ik vind het toch wel triest dat divoza die zadels dan verkoopt als ze er zo overduidelijk niet achter staan Boos!


Daar is wel een reden voor, aangezien er toch vraag is naar van dit soort low-budget zadels. En voor die prijs kun je van welk nieuw zadel dan ook sowieso niet veel verwachten...
[/quote]

Natuurlijk is er vraag naar lowbudgetzadels maar als de pasvorm al niet goed is zou ik er als verkoper toch niet achter staan!
Ik neem aan dat de zadels wel worden verkocht aangezien ze nog steeds in het assortiment zitten? Wat doe je dan als iemand je naar dat zadel vraagt? Raad je het zadel dan ook af?

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-02 11:02

aangezien er veel reacties zijn met: "neem dan een tweedehands" heb ik nog een vraag Knipoog . Op welke site kan je tweedehands zadels vinden? Dus niet www.marktplaats.nl of www.divoza.nl, maar een site die allemaal tweedehands zadels aanbied? Ik weet dat divoza dat nu ook doet, maar die kan je volgens mij niet passen Verward

No hour of life is wasted that is spent in the saddle
- Winston Churchill

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 11:10

www.adverteergratis.nl
of eh...horses.nl
of eh...Eenmaal Andermaal op bokt...

Maar met je locale ruitersportzaak kan je ook een heleboel regelen hoor!

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 13:17

Ik heb eens op de Rossner Amerika en de Rossner Sydney gezeten en die zaten verdomd goed. Zijn ook geen dure zadels.

Wil je een tweedehands zadel die aan huis gepast wordt, dan kom je al gauw uit bij de Heuvelhoeve. www.de-heuvelhoeve.nl is hun site geloof ik...

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 13:31

Mieke schreef:
Ik heb eens op de Rossner Amerika en de Rossner Sydney gezeten en die zaten verdomd goed. Zijn ook geen dure zadels.
...


Heb ik vaak gehoord, ook van kenners, dat dat een heel goed zadel moet zijn in verhouding tot de prijsstelling. Moet een aanrader zijn in het middensegment....

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Blub
Berichten: 14
Geregistreerd: 08-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 15:33

nou ik heb dus zo'n rossner amerika.... en ik ben alles behalve tevreden!! Hij is toen ik hem kocht te breed gemaakt daardoor is nu na 2 jaar het hele verband uit het zadel! Hij is nu dus scheef en drukt als een gek! Ook is op vreemde wijze de beugelhaak afgebroken! Die stak ineens 10cm uit m'n zadel!! Dus nee voor mij geen Rossner meer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 15:36

Hmm, zou mijn billen er niet aan willen wagen.

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 17:19

Je moet gewoon divoza bellen voor een 2e hands zadel.
Ze komen echt wel thuis passen hoor. Heb je geen ruiterzaak in de omgeving.
Echt een goed zadel is zo goed als van levensbelang dus ga daar serieus mee om.
Het kost je meer wanneer je een slecht passend zadel koopt(zowel als voor jou als je paard) dan wanneer je iets meer uitgeeft wat jullie bijde goed past.

Zadels die bij voorbaat al achterover hellen gaan gewoon problemen geven. En een opvuller helpt daar echt niet tegen.
Jou schoenen passen jou toch ook goed.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 21:29

Cowgirl schreef:
Je moet gewoon divoza bellen voor een 2e hands zadel.
Ze komen echt wel thuis passen hoor..


NIET DUS!! Huilen
Ik heb het net zelf aan de hand gehad.

By the way; die rossners zijn echt heerlijke zadels voor een leuk prijsje.
Ik heb dat zadel nieuw gekocht op m'n 1e paard, en ja tis ff glad, maar daarna is het super! Fijn zadeltje voor een fijn prijsje.
Nu heb ik overigens ook doorgespaard voor een goed 2e hands zadel, een passier. Super, het neusje van de zalm, maar dan voor een 2e hands prijsje (maar ik heb ook wel een beetje geluk gehad) Maar ja, als je goed zoekt op internet, heb jij dat geluk misschien straks ook wel
Succes

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 22:31

Ik heb een tijdje op zoeen maar dan veelzijdigheid gereden. Nou dat leerkwalitait is tranen met tuiten huilen. Hard en vooral erug bruinig. Zonde van je geld dus. Kijk eens goed rond voor een 2ehands zadel die misschien wat duurder is, maar waar je op de lange termijn ook meer mee kunt.

Dromen, denken, durven, doen, doorgaan


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Eske_B, fokfanaat, GGFJ, Glossy2009, Suliko, xHaithi en 131 bezoekers