Wat ben je ong. kwijt per maand aan een shet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
melletjep
Berichten: 44
Geregistreerd: 07-09-01

Wat ben je ong. kwijt per maand aan een shet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-02 12:57

Dan bedoel ik stalling, hoefsmid, eventueel voer (als hij aan gras niet genoeg heeft)? Hij is ong. tussen de 70-80 cm. en hengst. Dus niet de bedragen die je betaald voor pony of paard, maar bedragen van een shetlander. Het gaat om omg. overijssel/ twente/
Alvast bedankt voor de reacties *LOL*

mijntjuh

Berichten: 811
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: esch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 13:00

ligt eraan. ik heb zelf drie shetlanders en ze kosten mij vrijwel niets. alleen de hoefsmit en in de winter voer ik ze vaak wat hooi en brok bij. met een pak hooi doe ik dan een week en hooi is niet zo duur, brok is duurder, maar geef ze echt maar een handje, dus met een zo'n zak kan ik bijna de hele winter vooruit. hoefsmit is wat duurder natuurlijk, maar vaak komt hij niet langs. dus ook dat valt mee. ik denk wel dat wanneer je je shet ergens gaat stallen, dat ik voor een weitjuh zou kiezen en dat hoeft niet zo duur te zijn, bvaak ben je dan 1oo a 150 gulden kwijt. datis wel bijna net zo duur als een paardje.
suc6

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 17:02

Ik ben voor mijn shet, 70 euro aan stalling kwijt exc. voer e.d dus met alles ongeveer 100 euro denk ik (als het niet meer is) en hij staat momenteel zonder ijzers, maar gaat eind van de maand op ijzers! Beslaan is bij mij 66,50 en bekappen 22,50. Domi krijgt ongeveer een derde wormenkuur en nu hij op de wei staat ongeveer een halve. hij staat wel op stal, maar als je een landje kan vinden ben je niet veel kwijt!

melletjep
Berichten: 44
Geregistreerd: 07-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-02 18:13

Bedankt voor jullie reacties, ja als alles mag van me ouders zou ik denk ik toch een weilandje kiezen. En ijzers hoeft hij niet, hij is nog maar 3 en kan dus nog niet onder de zadel of voor een kar. Als ik alles bijmekaar ong. bij elkaar op reken ben ik ong. 122,50 kwijt bij miesie met stalling en mijntjuh ong. 100/150, dus midden is ong. 125 Haha! Ja bijvoeren in de winter had ik al aan gedacht *LOL*