Pirouette en rondjes lopen in de stal.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Danijelle

Berichten: 344
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Rotterdam

Pirouette en rondjes lopen in de stal.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-02 17:15

Dinsdag 2 juli 2002

Vandaag ging ik om 6 uur naar de manege. Iets later dan normaal, maar toch genoeg tijd om 2 paarden te borstelen. Namelijk Willem en degene waar ik op moest rijden. De peentjes had ik deze keer achterwege gelaten, ze moesten het maar doen met echte, naar banaan smakende, paardensnoepjes doen.
Als eerst ging ik Willem dus doen. Hij zweet vrij snel, dus is ook altijd vies. Lekker rossen en borstelen, zodat het rijden wat makkelijker zou gaan, en het niet zou schuren. Ik zag al dat zijn schoft een klein (wel helend) wondje had. In een half uur had ik hem klaar. Dit was echt topsnelheid van mij!
Snel ging ik naar binnen. Op wie zou ik moeten vandaag? Early! Ik mocht op Early vandaag. Leuk, not! Ik liep onderweg van de stal naar de bar te hopen dat ik niet op Charly, Bobby of Early hoefde. Ik ging haar maar gelijk borstelen. En wat een zenuwen had ik! Misschien mag ik met iemand ruilen?! Snel liep ik naar de bar: 'moet je aan je rij instructrice vragen'. Ik liep dus snel naar de bak. "Linde?" (zo heet ze) " mag ik op een ander?" En gelijk volgde het antwoord: 'NEE". * slik * oké. Op dat moment stond het huilen mij nader dan het lachen. Ik ben als de bang voor paarden die je het gevoel geven elk moment er vandoor te gaan. Dapper liep ik terug naar de stal en ging Early's hoeven uitkrabben. Wow wat een verandering sinds de laatste keer. Ze tilde de een na de andere poot op. Ze poepte niet, tilde haar been op zonder morren. Oké, dit moet wel lukken.
Het is bijna tijd en ik ga haar opzadelen. Eerst het hoofdstel. Ik wil haar hoofd pakken, maar ze liep van me weg, dus ik haar achterna (wil geen kont in mijn buik), liep ze weer weg, elke keer met de kont naar mij toe. Op een gegeven moment hadden we al zeker 1 rondje door haar stal gelopen. Verdomme! Dit maakte me alleen meer zenuwachtig! Snel heb ik er iemand bijgehaald die alle paarden opzadelt voor de les. Ze pakt het hoofdstel, loopt naar binnen en doet in één keer het hoofdstel in. Oké, piece of cake toch?! Ik stond gewoon met mijn mond op mijn knieën. Tja, als je ze gaat kennen, dan lukt het ook. Ze deed gelukkig voor mij ook de zadel erop en ik kon naar de bak. Early staat in een buitenstal (net als Willem en Bonanza) en ik moest dus via de andere stallen naar binnen (de buitendeur was dicht). Het begon al toen ik buiten kwam. Kop omhoog, sneller lopen. "Argh, dit kan nog leuk worden" dacht ik. Eenmaal binnen, moest ik op iemand wachten om me te helpen om op te stijgen. Gelukkig kwam ze snel en zat ik vrij snel in het zadel. Nu is er iets met Early, wat je moet weten: Early kan zijn medepaarden niet zien of luchten. Kom je in haar buurt, dan gaan haar oren in haar nek en haar hoofd omhoog. Kom je te dichtbij, dan schopt ze je. Iedereen blijft dus echt WEG bij haar. Nou dat speelde ook al mee. Ze moesten bij mij uit de buurt blijven en ik bij hun. Alles ging goed, opstijgen, lopen.. Toen liep er iemand langs mij.. aaaaaaaah kop omhoog, oren in de nek.. * eng * * eng*. Af en toe riep ik zachtjes dat het niet ging lukken.. Toch proberen
(wel vermoeiend elke keer op en ander letten etc). Op een gegeven moment gingen we draven * no way gosé * (Scheet toen al 7 kleuren). "Kom op Danielle, proberen!" Oké * piepstem * Ging achter Willem en Tijs aan. Stopt Willem ineens (dat doet hij als iemand te dicht bij hem komt), daarna Tijs en toen maakte ik ineens een pirouette! Early wou zo snel mogelijk weg en deed dat door een sprongetje te maken en snel om te draaien. AAAAAAh, oké, dit is niet leuk meer! Ik moest wel weer gaan draven enzo, anders zou ze zich gaan vervelen. Toch proberen en proberen, maar elke keer had ik het gevoel dat ze er vandoor ging. Op een gegeven moment gaf ik een gilletje (en dat voor iemand die weet dat je dat nou NIET moet doen.). Ik was het zat! Na het galopperen (wat ik dus niet gedaan heb) ben ik, toen ze gingen draven, midden in de bak blijven staan. Gelukkig had Linde er wel begrip voor. Toen we ze gingen uitstappen ben ik wel weer op de hoefslag gaan lopen en heb ook de lange teugel gegeven. Bah, wat een rotles! Bij het afstijgen zei Linde nog dat Early mij mocht, anders had ze niet met de oren naar voren gestaan ofzo. Oké, ik probeer het nog wel een andere keer. Maar niet volgende week! Best wel balen dat de andere lekker figuren reden en ik niet. Maar dat had ik natuurlijk wel zelf in de hand. Maar ja, ik ben een schijtert!
Snel heb ik wat gedronken en hem gelijk wat met de andere gepraat. Natuurlijk o.a. over Early. Tja, volgende keer beter! Na een kwartier kwebbelen ben ik Early en Willem gaan poetsen. Alles ging goed, ook de hoeven uitkrabben! Één nadeel: toen ik de achterkant aan het doen was (bij beide paarden) lieten ze wel een .. SCHEET!!!!

Danielle
p.s. : ik hou jullie wel elke week op de hoogte

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 17:48

is die early dan blind dat die geen paarden kan zien Verward of wat heeft die?
lang verhaal trouwens zeg!wie is willem?ook een manegepaard of wat? veel vragen *LOL*

Danijelle

Berichten: 344
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-02 21:46

Hoi, Early is niet blind Tong uitsteken
En Willem is inderdaad ook een manege paard

Groetjes
Danielle