onze pony's fokken elkaar heel erg op

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

onze pony's fokken elkaar heel erg op

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-02 15:59

Ik ging vandaag buiten rijden met een meisje van stal en haar haflinger (amigo) en 2 meisjes van een andere stal met een shet en 1 met een arabier ofzo. Op de heenweg liepen Evita en Amigo gewoon braaf naast elkaar, maar toen de andere pony's er bij waren werd ze steeds drukker.. begon ze te dribbelen enzo. We gingen naar de zandvlakte om ook even te gaan galopperen, de shet en de arabier galoppeerden rustig achter ons aan, maar Evita en Amigo begonnen elkaar heel erg op te fokken. Als Evita ietsje voor was dan schoot Amigo er voorbij en dan ging Evita ook weer even een versnelling hoger Haha!
Het probleem is dat ze allebei alleen rustig zijn, wanneer ze voorop gaan. Met Evita heb ik niet zo'n probleem als ze hard gaat.. uiteindelijk krijg ik haar wel weer terug en ze kent de zandvalkte, aan het einde stopt ze vanzelf. Maar Amigo kan echt gigantisch hoog bokken, zelfs in rengalop. Ze heeft er een slof om maar die gebruikt ze alleen voor een noodgeval. 1 keer is ze heel hard van Amigo afgevallen op die zandvlakte.
maar als Evita (of Amigo) gewoon achter blijft is er niks aan de hand. Ik ben nu haar sperriem kwijt en daarom is ze ook lastiger, want als ik een ophouding geef dan gooit ze gewoon haar hoofd in de lucht en ik heb niks meer te zeggen. Hoe moet ik haar rustig krijgen en haar achter amigo houden? ze is erg sterk buiten en ze lopen elkaar gewoon op te fokken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 17:03

Oplossing: achter elkaar galopperen ipv naast elkaar, dan komt de competitiedrang vaak wat minder opzetten.

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-02 17:14

ja dat proberen we, maar het is een vrij breed pad.. ze glippen er toch vaak langs.. en amigo wil wel eens een bok geven als evita er te dicht achter komt. vandaag lukt het bijna niet meer om te stoppen (we wilden stoppen midden op de zandvlakte om op de shet te wachten, die hield et niet bij) toen hebben we ze allebei in 1 keer van elkaar weg gestuurd.. ze stonden in 1 klap stil!