M2 proeven

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

M2 proeven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-02 17:42

mijn paard en ik hebben moeite met strekken in draf. nu ik begin augustus M2 ga starten wil ik graag weten hoe ik dit probleem moet aanpakken. in de M2 moet ik namelijk het verschil tussen uitgestrekte draf en middendraf laten zien. kan ik dan het beste bij beide zoveel mogelijk laten zien, of bij middendraf gewoon wat minder?

en dan nog een vraagje:
in veel van die proeven staat bijv. bij A halthouden 5 passen achterwaarts.
moet ik dan niet een paar seconden stilstaan, maar gewon halt en meteen achterwaarts?


jamylover

Berichten: 1462
Geregistreerd: 15-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-02 17:51

Voor het strekken moet je oefenen,opbouwend werken.Niks tegenhouden met teugels.Rechtzetten,aandrijven en met je zit naar voren drukken,en iets ruimte geven met je hand,maar niet zodat hij op het bit gaat hangen.

Tijdens het halthouden eventjes wachten jij laat je auto ook niet van 40km per uur opeens in z'n achteruit gaan.Netjes halthouden,en dan achterwaarts.

Heel veel succes in de M2!

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-02 18:22

Zowel midden als uitgestrekte draf voluit rijden. Als je bij middendraf inhoudt dan krijg je vast als opmerking kan meer. Denk vooral aan het terugkomen.

en na het halthouden wel even de tijd nemen, niet echt een aantal seconden wachten maar zo snel als je paard er klaar voor is in zijn achteruit.

succes

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-02 18:32

oke, ik ga natuurlijk nog goed doortrainen met de zwakke punten, maar wil tot die tijd het beste laten zien.

amberiwan
Berichten: 223
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-02 20:34

gewoon allebij de gangen zo veel mogelijk laten zien ik heb ook niet het idee dat iwan het verschil laat
en bij dat halthouden 1 tel stilstaan dan achterwaarts gaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 13:40

Mijn paard is van nature ook geen draver.
Voor hem is uitsrekken ook moeilijk.
Ik probeer er dus alles uit te halen wat er op dat moment in zit.
Ook in de middendraf.
Wat voor Kawa al uitgestrekte draf is, is bij een getalenteerder paard een simpel middendrafje Lachen
Maar oefeing baart kunst want ik heb al enke 7ens gereden in de strekdraf, dus ook niet van nature dravers komen er wel.
Nu alleen die baasjes nog Lips are sealed

pebblientje
Berichten: 631
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 13:47

idd,kawa,je moet het zelf ook kunnen aanvoelen enzo.
voorlopig zou ik juist niet beide dingen voluit rijden,dan krijg je voor je middendraf een 5 en voor je uitstrekken een 4,met als opm:geen verschil,of kan meer...
als je de middendraf iets minder rijdt,en de uitgestrekte wat meer,heb je dus kans op 2 5-en of zelfs 6-en...en dit uitbouwen tot je beide goed kunt rijden!succes!

my horse,my horse,my kingdom for my horse!


Fitzroy

Berichten: 25094
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 14:06

Juist wel voluit rijden. Die onderdelen zitten nl. niet vlak achter elkaar dus de jury weet toch bij de uitgestrekte niet meer of het meer was dan de middendraf. Het is was anders als je op 1 diagonaal een stuk middendraf en uitgestrekt achter elkaar moet laten zien.
Ik heb nog nooit commentaar gekregen bij de middendraf dat het te 'overdone' was dus het zal allemaal wel loslopen. En die van mij heeft best een leuke uitgestrekte draf in huis.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 bezoekers