Asociale vrachtwagenchauffeurs!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Asociale vrachtwagenchauffeurs!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-02 11:26

Laat ik het allereerst even duidelijk stellen: natuurlijk zijn niet alle vrachtwagenchauffeurs asociaal , bij lange na niet. Maar om op 1 rit richting Weert in de spits tot 3 x toe op te worden gedreven, een vrachtwagen boven op de bumper van je trailer hebt hangen en in alle drie gevallen de chauffeurs even lekker hard op de toeter gaan staan (waarbij eentje toen hij er dus achter hing Verward Frusty ) dan vind ik dat vre-se-lijk aso!!! En ik heb spijt dar ik geen nummerborden heb genoteerd. Wat een dombo’s! Ik reed al 90 km (dus 10 te hard) maar ze mochten daar niet inhalen. Nou, als ze dan zo graag willen dat ik de wet overtreed door 100 te gaan rijden, waarom zijn ze dan niet mans genoeg om zelf de wet te breken en mij gewoon in te halen?

Grrrrrrrrrrrrr!!!
Boos!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-02 11:43

Daar heeft smaxie hier op bokt ooit een mooi verhaal van verteld. Ze stonden te wachten voor het stoplicht en toen haalde een chauffeur hetzelfde grapje uit met Max. KWAAD dat haar vader was (en terecht!). Die is dus mooi uitgestapt en naar die kaffer gegaan in zijn vrachtwagen of hij eens z'n gemak kon houden, grinnik.

daniel79

Berichten: 933
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-02 11:55

Stond er een paard in? Zo niet, had ik ze toch effe een remmentest gegeven! (wil niet zeggen dat ik altijd als een heilig boontje rijd en netjes afstand houd, maar echt bumperkleven doen ze bij maar 1 keer).

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-02 12:11

Bumperkleven doen ze hier bij ons veel. Even zachtjes op de rem gaan staan helpt altijd. Schijnheilig

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-02 12:37

Helaas: er stond een paard in en voor mijn gevoel had die eikel maar een halve meter afstand (oké een meetr misschien0 dus ook zachtjes remmen was geen optie.... Boos!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Re: Asociale vrachtwagenchauffeurs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 07:23

Lot schreef:
Laat ik het allereerst even duidelijk stellen: natuurlijk zijn niet alle vrachtwagenchauffeurs asociaal , bij lange na niet.

Ik reed al 90 km (dus 10 te hard) maar ze mochten daar niet inhalen. Boos!


Geval 1: idd mijnes is het tegenover gestelde, alssie een paard ziet waarvannie denkt dat die schrikt van zijn vrachtwagen (met vriesinstalatie) dan gaat hij langs de kant staan en doet zijn motoren af tot het paard op veilige afstand gepasseerd is zonder ongelukken.

Of als hij een paard op hol ziet slaan (vanaf de snelweg) op een B-weggetje dan rijdt hij de eerstevolgende afrit af, springt uit de auto en houdt dat paard tegen (gelukkige eigenaar natuurlijk).

Jaja hij is goed opgevoed. Zelfs hij ergerd zich aan zulk gedrag van zijn collega's, alle collega's op de zaak moeten echt niet zulk gedrag vertonen anders krijgen ze met hem te maken, hihihi.

Geval 2: vrachtwagens mogen ook maar 80 hoor, even ter info. Die mannen snappen niet dat een paard hun knoepert van vrachtwagencabine ook ziet door de achterkant, vanuit hun gezichtspunt lijkt het of er nog zat ruimte tussen de wagen en de trailer is (wel 2 meter), maar voor het paard wordt het voor zijn gevoel afgesloten (en jouw gevoel ook), en idd dat toeteren, hier kunnen paarden zelfs een levenslang trauma aan over houden.
Wat nou als dat paard zich dood schrikt en in paniek raakt en de hele trailer begint af te breken, geloof mij dan lachen ze en rijden door en vertellen het stoere verhaal in geuren en kleuren aan hun collega's.

Helaas zijn er zulke mensen op de wereld, misschien ideetje voor het koninklijk huis om daar jacht op te maken ipv vosjes??? Haha! .

Viv

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-02 09:50

Dat laatste is goed plan!! Haha! Tong uitsteken

Alvaron

Berichten: 1764
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 13:35

Eventjes je alarmlichten aanzetten (2 of 3 tikken) wil vaak ook wel helpen als ze te dicht achter je zitten. Bij mij werkte het in ieder geval wel.

Iemand anders die ik ken heeft heel groot achter op de trailer staan: SVP AFSTAND HOUDEN - ANGSTIG PAARD. Of dat werkt weet ik eigenlijk niet, maar duidelijk is het in elk geval wel.