Leuke jury-ervaringen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Leuke jury-ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-02 13:51

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=64301

Naar aanleiding van bovenstaand topic, en vlak erna:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=64259

Leek het mij ook wel leuk om een topic te starten met leuke jury-ervaringen. Dus een topic waar de juryleden wel eens positief benaderd worden. Clown

Ik trap de bal af met:

Ik schreef eens bij een jurylid die in de pauze naar mijn ponmy vroeg. Ze zei, jij bent toch die meid met die leuke stoere Haflinger uit de Ldressuur. Ik stond helemaal verbaasd. Ze had mijn gezicht gewoon onthouden zonder dat ik van te voren had verteld dat ik een eigen pony had, laat staan wat voor pony. Dat vond ik nou echt leuk.

En nu jullie..................

Dromen, denken, durven, doen, doorgaan


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-02 14:17

Haha, legio verhalen...

Met mijn eerste wdstrijdje op mijn vorige paard, 14-jarig meisje met groene 3-jarige in de B. Ik had mijn proefje gereden en kwam bij de jury: "een mooie jonge deerne op 'n mooi jong peerd, dat zie ik graag..."
vanaf dat moment ben ik make-up gaan gebruiken op concours, om er maar ooral 5 jaar ouder uit te zien Haha!

Met datzelfde paard, nog steeds in de B, heb ik een keer gehad dat ik hem een keertje goed aanpakte in de ring. Hij blies zich helemaal op en kwam helemaal achter het been toen ik de grote volte instuurde. Ik heb hem een keertje de baan rondgeschopt Schijnheilig Schijnheilig en ben toen verder gegaan met mijn proefje. Hij bleef keurig voor het been en liep verder prima. Toen ik klaar was kwam de jury al uit de auto en ze keek niet al te blij, dus ik zweette al een paar peentjes... maar ze vond juist dat ik het zo goed had opgelost, dus dat scheelde weer Haha!

Nescio kan flink bokken en doet dat ook graag in de ring. Hij "bokst" echt met zijn voorbenen. Ik reed een keer iets te fanatiek de lange zijde op om weg te galopperen waarop hij dus een keertje vrolijk de baan door klapte Schijnheilig Het commentaar: "paard wordt iets te vrolijk" Cool

In de manege van onze rijvereniging zit het juryhok vrij hog boven C. Ik aai mijn paard vaak een keer over de hals na het afgroeten. Nescio zie je dan soms helemaal "groeien" en blij zijn met zichzelf. Kreeg daar afgelopen winter ook leuk commentaar op, dat mijn paard zo blij het juryhok in had gekeken met zo'n blik van 'kijk mij eens goed zijn' Haha!

brichelle

Berichten: 158
Geregistreerd: 30-03-02
Woonplaats: eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-02 21:38

bij ons op de manege staat een klein bont ponytje en daar mee deed een meisje een dressuurproefje rijden, moest ze bij C halthouden (bij het juryhok) kijkt die pony naar de jury begint ie kei hard te hinneken, stond er later op de protecol : een 8 voor het hinneken !! telde nog mee ook ! *LOL* *LOL* Haha! Haha!

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-02 21:40

Die juryleden tref ik nooit biep, maar gelukkig hoef ik met mijn paard geen winstpunt in de B te halen(die had ik met mijn pony al *LOL* )...anders had ik nu nog niet mogen springen Haha!
In de B gelden verliespunten trouwens niet hoor Haha! En ik ben de expert hier als het om verliespunten gaat Bloos

smout

Berichten: 1264
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-02 22:32

leuke opmerkingen,
goed paard wees er zuinig mee.(ze was toen 5)
mooie stille aanleuning .
Een jury lid dat later nog met tips kwam(na de prijsuitreiking altijd nog een half uur wacht om vragen te beantwoorden.)
Dit wordt als leerzaam ervaren.
Bij de prijs uitreiking dat een jury lid nog een woordje tot de ruiters/amazone spreekt.

leef je droom, droom niet je leven.

germie

Berichten: 25914
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-02 08:20

2 weken geleden stond er de opmerking: mooie aanleuning.
Daar kan ik nog wat mee.
Of bijvoorbeeld dat de stelling toch niet helemaal optimaal was, of juist wel.
NIet met van de coupons waar niets aan commentaar opstaat en dan nog onterechte punten ook, kan ik totaal niets mee.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-02 09:11

Drie juries zijn me enorm bijgebleven:


Een L dressuurproef met Issedy die liep alsof ze iedere poot uit twee meter klei moest trekken, niet vooruit te branden. Bij het afgroeten wilde ze dus niet aanstappen en had een ongelooflijke rotklap te pakken. Commentaar van de jury: 6 + Terecht!

De eerste B proef met Didaer die nog zo ongelooflijk kijkerig was, en een stoel doodeng vond. Achteraf kwam de jury naar me toe, dat als ze had geweten dat hij zo'n groentje was, ik wat langer de ring had mogen verkennen.

En de M2 proef met Trammelant, die panisch was voor de varkensschuur achter de jurywagen, en dus onhandelbaar werd. Ik ben de hele proef niet voorbij B-E gekomen, en de jury kwam naar me toe om te vragen wat er aan de hand was. Na mijn uitleg heb ik de proef niet uit hoeven rijden en kreeg ik 92 punten (oude telling). Ik was al lang blij met zijn begrip, en het feit dat ik geen verliespunt had.

Biep, leuk voor jou dat winstpunt, maar in mijn ogen heeft die jury toch wel een aardige fout begaan. Die eis is er niet voor niets, en zo werkt het dus niet.

germie

Berichten: 25914
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-02 10:32

Mijn oude instructrice gaf ook wel eens een winstpunt aan iemand die graag wilde springen, maar nog steeds geen winstpunt had. Goede zaak toch?

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-02 10:36

vind ik dus niet. Die regel is er niet voor niets. Als nog niet eens een winstpuntje in de B bij elkaar kunt rijden, wat heb je dan in hemelsnaam in een parcours te zoeken?? Leer eerst sturen...

germie

Berichten: 25914
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-02 10:46

TJa Zep, kan ik ook wel inkomen, een winstpunt in de B halen moet toch niet zo' n probleem zijn.
En is die regel er niet dat als je eens een winstpunt in de dressuur gehaald hebt dat je dan altijd mag springen met elk paard?

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-02 10:51

Goede ervaringen met DE mevrouw Turksma. Een keertje toen ze de auto uit kwam en zei dat ik m ietsjes hoger moest zetten, dat zou mooier zijn voor het beeld. Zo gezegd zo gedaan en dik winst dus.
En een keertje in t M dat we clubkampioenschap hadden en dat mijn directe concurrent (en dochter van de staleigenaar) met haar betere paard L startte en ik al M, dus wie zou er nou meer puntjes halen? Wonder boven wonder had ik net 2 puntjes meer en werd geheel tegen de verwachting in kampioen met mijn 'mindere' paard. Hoe bedoel je glorie?


Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-02 10:51

Ik had met onderlinge een keer met Sjors een keer een leuke opmerking "leuke combinatie!" Dat vond ik echt supertof. Maar Sjors en ik voelen elkaar ook prima aan.

Laatste onderlinge met Omar stond er "mooi paard" en verder wel opmerkingen waar ik wat aan had.

:evaw:

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-02 10:59

kom je met je paard het losrijterrein opgelopen word er een raampje van de juryauto opengedaan, hee lange dweil toch niet weer een vos he?? *LOL*

een keer in het z stond er op me protocol prachtige piaff passage tour!!(hij was ietwat heet.....)

en heb een keer een paard gehad die sprong de dressuurring uit stond er op me protocol de springring is aan de andere kant....

Mer1980

Berichten: 18809
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-02 12:16

Ik een keer in het M. (ja diezelfde keer dat ik 186 punten reed na mijn drama proef 5 min. daarvoor van 136)
Die vent kwam de auto uit en zei: "hier fokken we nou paarden voor"

Wel heel vaak gehoord met hem: Mooie combinatie, goed paard wees er zuinig op!

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-02 12:47

Ik kreeg bij een wedstijd in Bennekom twee coupons terug waarbij bij alle punten opmerkingen stonden. Daar kan je nog eens wat mee!! Ik krijg ook wel eens coupons met 5en waar dan als je gelukt hebt nog net bijstaat 'iets meer' (iets meerw at? Stelling? Buiging? Been?)

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-02 12:54

'Iets meer', van het gevraagde Laura Haha! Haha!.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-02 16:17

Ik heb een keer gehad dat de jury na af loop van de proef me bij zich riep. Ze vond dat ik heel netjes had gereden. Ze zag aan mijn manier van rijden dat we op de goede weg zaten. Ik was de enige geweest in de ring die het paard niet in de krul had getrokken, maar in de krul gereden.
Dat vond ik toch wel heel lief dat ze dat eventjes vertelde. En dat Laiser een mooi paard was. Wij zouden het wel redden.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-02 17:56

Mijn eerste proefje met Experiment 156 punten met als opmerking heel nette proef daar heb ik nog een week van zitten glunderen. 3 weken geleden nog bij een bagger proef van mij 137 (mijn dieptepunt) punten (terecht)stonden een boel tips waar ik thuis aan moest werken.
Ik wist wat er mis was hoor en was er al mee bezig maar vond het tof dat hij de moeite nam om te zeggen wat hij vond waaraan gewerkt moest worden.

Mooiste was wel mijn allereerste proef met lodewijk. na afloop stapte de jury uit en die riep van C naar de A waar ik was : jullie komen er nog wel ik was 1ste met 173 (nr 2 had geen wp) sindsdien elke keer als ik met lodewijk bij hem in de ring rijd begint ie te glunderen helaas jureerd hij alleen B en L want ik was altijd eerste bij hem.

of afgelopenzondag mijn eerste proef die was gewoon slecht 153 had ik en dat was veel te hoog die jury zag het te positief in dat weegt weer op tegen de keren dat het te negatief wordt gezien.
trouwens mijn goede ervaringen zijn er meer dan slechte!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Suzanne F.

Berichten: 49150
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-02 19:37

Een keer in de B met Joran....ik was klaar met mijn proef en liep naar de jury voor commentaar (toen mocht dat nog) en de jury staat zijn duim op en riep: Superproef! en verer niets....was wel heel leuk!

En laatst met Stravo ging mijn changementenserie om de drie de mist in.....hij sprong er 2 om de 3 en toen om de 2 en om de pas en toen was ik de tel kwijt en reed om de vier... Frusty Bloos

Toen stond er op mijn protocol als commentaar: Ongeveer om de 3... Haha!

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-02 22:27

Citaat:
vind ik dus niet. Die regel is er niet voor niets. Als nog niet eens een winstpuntje in de B bij elkaar kunt rijden, wat heb je dan in hemelsnaam in een parcours te zoeken?? Leer eerst sturen...


Helemaal met je eens Zep *LOL* Alleen ik krijg het met mijn nieuwe paard toch echt niet voor elkaar om een winstpunt in de B te rijden Bloos Gelukkig mocht ik al springen omdat ik met mijn pony een winstpunt had(was M2) gehaald. In het springen is hij trouwens super te rijden en mag ik al L starten Haha!

Vorige week op die dramatische wedstrijd kwam de jury van mijn eerste proef nog naar me toe naar het springen. Ze vond dat ik hem knap doorgereden had en zei dat die dressuur vanzelf goedkwam. Zij ging ook nog weleens het veld over met een lastig paard...*LOL* De jury van mijn tweede proef was wat minder enthousiast(109 punten) en ik heb op haar niet eens een aanslag geprobeerd te plegen...Party!!

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-02 22:32

Ik rij geen wedstrijden dus ik heb ook geen goede of slechte ervaringen, maar ik moet zeggen dat ik het veel leuker vind om goede juryervaringen te lezen dan al dat gemopper!

Doe wat je niet laten kunt... Maar laat wat je niet doen kunt...

Fitzroy

Berichten: 25089
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 05:31

Wat mij het beste is bijgebleven is de opmerking van een van onze 'Almelo-vrienden' Haha! . de 'heer' D.M. die mij in de oude L aan kop zette met 182 pnt en als opmerking: 'goed paard, mooie combinatie'.
Zijn toen nog vriendje zat in de andere ring te jureren en ook daar was ik 1 met 178. Alleen hij had niet dat leuke commentaar ...

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 12:30

Op de manege waar ik vroeger reed, reed een meisje van een jaar of 10, met een ontzettend moeilijke pony. Bij het halthouden steigerde de pony,. en het meisje trok lijkbleek weg.
De jury stapte uit de auto, liep naar het meisje toe, "durf je verder te rijden?" waar op het meisje huilend haar hoofd schudde.
"dan moet je het niet doen, volgende keer beter"

Dit vond ik wel zo ontzettend lief van die jury!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 21:08

Zep schreef:
vind ik dus niet. Die regel is er niet voor niets. Als nog niet eens een winstpuntje in de B bij elkaar kunt rijden, wat heb je dan in hemelsnaam in een parcours te zoeken?? Leer eerst sturen...


Ja, je hebt wel gelijk, maar dat is met Ibora echt zo makkelijk niet!
Ze is gewend om op concours te springen, maar dat mag ik nog niet want ik heb nog geen wp. En als ze denkt dat ze mag springen, wordt ze helemaal blij. En dan moet ze opeens dressuur..... Lips are sealed Maar ja, dat winstpunt komt nog wel.
Trouwens het springen gaat wel supergoed! zondag nog 1e op de manege! (onderlinge wedstrijd, dus geen wp voor nodig)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: mingming en 37 bezoekers