bahbah

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

bahbah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-02 15:35

meestal schrijf ik geen verslagjes maar nu toch maar even. Ik ben afgelopen woensdag weer eens met ab naar buiten geweest. Ik doe het eigenlijk veel te weinig (geen mensen die mee kunnen rijden) en daarom is hij buiten moeilijk te houden.
Ik ging samen met een meisje uit m'n klas naar buiten. Haar paardje kende ab niet echt dus dat was ook niet ideaal. Wanneer hij een ander paard kent is hij veel meer op z'n gemak en trekt hij zich daaraan op (goh die schrikt niet van die opvliegende vogel dus dan hoef ik dat ook niet te doen Haha! ) maar zo ging het dus niet. Ik had echt het slechtste tijdstip uitgekozen. Het was 11 uur 's ochtends, het stikte van de dazen en m'n vliegenspray werkte niet en ze waren overal aan het hooien Frusty Dat ik daar niet aan gedacht heb..grr.
Voordat we in het bos zijn moeten we best wel een stuk over de weg stappen. Hij was al heel onrustig..nooit geweten dat ab aanleg voor passage had.. We hoefden nog maar 200m tot het bos en toen bleek dat zo'n mini-trekker de berm aan het maaien was..en hij kwam onze kant op. Aan de andere kant liep ook nog een kudde koeien die luid moe-end( Verward ) langs het hek kwamen rennen.
Het leek wel alsof ik een tijdbommetje onder m'n kont had, dan komen echt z'n arabieren trekjes weer naar boven..z'n staart erop hoofd de lucht in en snurken maar..Hij ging achteruit lopen en steigeren en ik kreeg hem met geen mogelijkheid meer vooruit.. de machinist van de trekker zag dat ik in de problemen kwam en zette de trekker uit.
We zijn dezelfde weg terug gegaan en dat ging ook van geen meter.. alles was nu opeens eng! De rest van het stuk terug (nog geen 600m) ging met horten en stoten..snurken, opeens wegspringen in galop, achteruit lopen, bokken.. ik was heel blij toen we het erf op liepen en ik eraf kon. pff Hij wil dan ook niet meer stoppen, alleen aar harder, harder, harder en aan het eind van de rit heb je je vingers open liggen van het tegenhouden en een heel gestressed paard niet de bedoeling dus..

Als ik nou vaker met hem naar buiten zou gaan (niet in het dazen/hooi seizoen Lips are sealed ) dan zou hij ook wel wat rustiger worden maar ik heb bijna geen mogelijkheden. Samen met het paard van het meisje wat deze keer meeging is niet een goede combinatie, de manege organiseerd geen groeps-buitenritten meer en zonder ander paard erbij (bv alleen iemand op de fiets) gaat ook niet..
Er is wel een ander meisje waar ik wel eens mee naar buiten ben geweest en dat ging dan wel heel goed. Ze heeft een heel rustig paardje waar ab mee vertrouwd is en dan ook blindelings volgt. Alleen rijdt zij heel fanatiek dressuur,spring en sgw wedstrijden en heeft naast school bijna geen tijd meer over om dat met mij naar buiten te gaan.


angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 20:09

En er is geen andere oplossing?
Bah,lijkt me echt niet leuk.
Kan er niemand anders mee die je paardje wel vertrouwd?
Nuja,nog veel succes,en doe in het vervolg misschien handschoenen aan Knipoog

missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-02 08:03

angelke schreef:
Nuja,nog veel succes,en doe in het vervolg misschien handschoenen aan Knipoog


ja dat vergeet ik niet meer zo snel denk ik Haha!


enid

Berichten: 1352
Geregistreerd: 30-05-02
Woonplaats: roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-02 08:48

je zij dat je op een manege staat kun je geen briefje op hangen dat je iemand zoekt om mee terijden?

Lachen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Natasja_, Esperanza, MairiMacBran, Nina1999, Poety, Sanet en 66 bezoekers