Weekend Uithof voor m'n dieren+ avond-update 9/7

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Weekend Uithof voor m'n dieren+ avond-update 9/7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-02 20:42

Zoals sommigen van jullie wellicht weten heeft m'n hondje een terminale vorm van lymfeklierkanker. Door chem en extra medicijnen ging het erg goed met haar en was ze net een poosje van de medicijnen af. Tot m'n schrik vond ik vorige week weer verdikkingen bij d'r keeltje, dus gelijk de Uithof weer gebeld en we konden de volgende dag terecht. Helaas is de kanker weer helemaal terug en moesten we dus weer beginnen met de chemo. Dus weer afwachten hoe de kuur dit keer aanslaat en 't beste hopen... Verdrietig

Vandaag ging ik naar stal en ik zag van een afstand dat Kasmier lag in z'n stal, hij ligt nooit overdag dus wist gelijk dat er iets was, toen ik z'n box naderde begon hij heel intens hoog en keihard te gillen. Hij sprong overeind en toen zag ik dat z'n stal in cirkels uitgesleten was, dus ik gelijk z'n halster gepakt, maar hij lag weer, dus ik heb hem overeind gejaagd en gelijk halster om en gaan lopen. Toen heb ik de VA gebeld en tijdens dat ik met hem liep stortte hij telkens door z'n benen.

Op een gegeven moment stortte hij telkens door z'n benen waarvan 1x bijna bovenop mij, dus ik heb hem maar weer op stal gezet voor 't blessuregevaar als hij viel op de stenen. Toen kwam de VA aan en heeft hem een pijnstiller gegeven en onderzocht. Hele zware koliek dus, waarschijnlijk het bandje wat tussen de nieren en milt zit over de nier heen geslagen Verward Hij is ook gespoeld met parafine en toen toch maar op stal. Ik moest hem steeds in de gaten houden de uren erna.

Maar Kasmier werd niet rustig en toen vond de VA dat het toch tijd was om naar de Uithof te gaan. Dus Merilyn en een stalgenoot die zijn de trailer gaan halen en hebben mij samen met hem naar de Uithof gereden.

Daar weer verdere onderzoeken en toch idd waarschijnlijk het bandje over de nier heen. Hij moet een nacht blijven om hem goed in de gaten te houden, want waarschijnlijk als de pijnstiller uitgewerkt is kan de pijn zodanig worden en de spanning op het bandje, dat hij geopereerd moet worden.

Ik zit hier dus ook echt als een giga-stressende-zombie... M'n kindje staat daar en ik ben hier... Ik hoop zo dat de telefoon niet gaat dat hij geopereed moet worden.... Huilen Het is afwachten... sowieso ga ik morgenochtend naar hem toe en hoop ik meer te weten...

Maar man o man, wat breekt dit op zeg, ik ben echt een strompelend wrakje nu....

Ik hoop dat 't goed komt...

Moest 't ff kwijt, lang verhaal geworden, maar ja....
Laatst bijgewerkt door Mayo op 09-07-02 22:38, in het totaal 4 keer bewerkt

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-02 20:48

jeetje, mayo dat klinkt allemaal niet best. Wat een pech heb je toch met je diertjes. Ik wens je veel sterkte en zal voor je duimen.

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-02 20:56

ach meis, wat verschrikkelijk.
je hetb idd niet echt veel geluk nu met je dieren.
hoop dat het goed komt. heel veel sterkte en ik duim voor je!

*knuf*

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-02 20:58

Ach arme meis!!!! Heel veel sterkte en ik ga heel hard duimen dat het goedkomt! Hoop op snel beter nieuws!

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-02 20:59

oooooooh maryo wat erg voor je zeg!
Hopelijk komt het weer helemaal goed het is echt niet leuk zeg als je je paard met pijn moet achterlaten en helemaal niet als ze misschien moeten opereren...

jeetje het is wel raar bij jullie op stal eerst het paard van puma ookal toch? (is toch dezelfde stal?)
ik mag het nog steeds afkloppen dat lot nog nooit koliek heeft gehad
sterkte met je lieve hondje en je mooie paard!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-02 21:04

Meiden bedankt... Nimber idd het paardje van Puma ook, daar was ik ook bij toen ze de aanval had... maar ik maakte haar op een iets rustiger moment mee... ik heb een geval zoals bij Kasmier nog nooit meegemaakt, ik ben me ook helemaal hopeloos geschrokken, ik ging echt kapot... je beestje stort gewoon van de pijn door z'n benen en op zo'n moment kan je niks... ik hoop het nooit meer mee te hoeven maken.

Tigra is gelukkig wel vrolijk en loopt geregeld om me heen te kwispelen om te knuffelen, dus voor nu gaat het redelijk met haar, maar ja voor hoe lang... ik moet er rekening mee houden dat ze met mazzel 8 jaar zal worden, maar dat ze de komende kerst niet meer bij me zal zijn....

Bah... rotweekend...

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-02 21:07

Hoi Marjolein,

Balen zeg van Kas! Gisteren leek je zo optimistisch! Nou hopen dat alles snel weer beter gaat en het geluk je een keertje toe gaat lachen Lachen Zie je morgen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-02 21:13

Wat een rotweekend zeg! Ik hoop heel erg voor je dat Kasmier er snel bovenop komt en niet geopereerd hoeft te worden. En dat je hondje og even bij je mag blijven. Sterkte!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-02 21:30

Hee meis, dat was dus allemaal na jouw sms-je waarin je schreef dat het met Kas wel oké ging maar met Tigra niet zo... Wat moet jij een ontzettend heftig weekend hebben gehad. Weet nog hoe machteloos ik me voelde toen Manjo zware koliek had.

Dikke knuffel voor jullie allemaal meis, en heel veel beterschap!

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-02 21:40

d
Laatst bijgewerkt door janna op 20-03-22 16:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-02 22:16

Tjee, Mayo, daar word je ook niet vrolijk van. Beterschap hoor!

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-02 22:18

Jeetje, wat erg!! Verdrietig Arme Kasmier! Ik hoop heel hard met je mee op goed nieuws...
heel veel succes met Kasmier en ook met Tigra!

Lovers

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-02 22:21

Jeetje Mayo, het zit je ook niet bepaald mee. Ik hoop dat het met beide dieren de goede kant op gaat. Veel sterkte ermee en beterschap!

Monica

Berichten: 3253
Geregistreerd: 05-10-01
Woonplaats: Jirnsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-02 22:32

Beterschap voor de beide dieren en sterkte voor jou Lovers

daniel79

Berichten: 933
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-02 22:57

sjees, wat erg zeg, lijkt me echt schrikken als je paard er zo bij ligt. Heel veel succes iig met allebei!!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-02 23:11

Getver de getver wat een ellende!

Hopelijk knapt Kas snel op!

Het is niet niks om je paardje daar achter te moeten laten, god wat voel je je dan machteloos!
Heel veel sterkte meisie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-02 23:29

He Mayo wat een narigheid allemaal. Het lijkt ook wel niet op te houden allemaal. Gelukkig heb je Tigra dicht bij je.

Hopelijk gaat het snel beter met Kasmier. Veel sterkte!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-02 00:03

Veel sterkte en hopelijk gaat het snel beter met Kasmier.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-02 00:21

Bah, wat verschrikkelijk zeg... Hopelijk komt Kas er snel weer boven op en hoeft ie niet geopereerd te worden!

Heel veel sterkte met hem en je hondje!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-02 02:18

Bedankt allemaal...

Nou ik kan dus gewoon echt niet slapen, ik kan er niks aan doen maar ik zit constant op m'n telefoon te letten. Ik ben nu 4x door mensen gebeld en telkens zit m'n hart onderhand bij de buurman op schoot...

Ik heb tot nu toe gelukkig nog geen telefoontje gehad, maar ja in 't ergste geval kan dat nog steeds komen natuurlijk... ik hoop dat dit niet zo is...

Ik voel me zo vaag... eigenlijk rustig, maar eigenlijk ook erg stresserig en ook weer zombie-achtig... erg vaag dus... weet niet goed wat ik ermee aan moet.

Ik durf amper te slapen eigenlijk, want stel dat 't telefoontje komt, dan wil ik paraat staan om de auto in te springen Frusty morgenochtend kan ik bellen, maar wel pas vanaf 10.30 uur, omdat dan de volledige controles gedaan worden ofzo (tenminste als m'n hoofd deze informatie door de wazigheid goed begrepen heeft).

't beeld blijft ook door m'n hoofd spoken, hij werd in de koliekbox gezet met een muilkorf om en hij werd zo boos, dat ie 't nog voor elkaar kreeg om de muilkorf een keer af te krijgen, dus Merilyn en ik hebben 'em dus strakker gezet (val ik in herhaling? kan hoor Koe ) en toen ik vervolgens weg ging legde hij heel zielig z'n hoofd tegen de wand aan zodat ik hem moest kroelen en toen ik wegliep zat ie me na te kijken en heel zachtjes te hinniken... djeeezzz, dan ga je echt kapot.. dacht dat ik 't huilen gehad had, maar niet dus...

Ik kan er niks aan doen, maar ik wil echt bellen of gebeld worden om te weten hoe 't gaat... dat wachten grrrr... niks voor mij, mocht 't ooit nog eens voorkomen dan neem ik een stretcher mee en ga ik voor de stal bivakeren.

Ik hoop hem nooit meer ergens ziek achter te moeten laten, dit is echt zo'n rotgevoel... je kan gewoon helemaal niks anders doen dan afwachten... ik heb nu 't gevoel dat ze niet meer zullen bellen, maar ja dat is bij anderen ook wel eens midden in de nacht geweest omdat 't toch ineens foute boel was, dus dan kan ik mezelf wel voor me kop slaan dat ik rustiger wordt... ik word gewoon lijp van mezelf. Ik heb ook echt kriebels in m'n kont, kan niet stil zitten.. best irri..

Maar ja, afwachten dan maar...

Bedankt allemaal voor jullie lieve berichtjes...

oh ja Masja, morgen ben ik niet op kantoor hoor, ik ben zeker weten bij Kasmier laat ze maar moeilijk doen, dan hebben ze op dit punt een verkeerde aan me, Kasje gaat voor nu Knipoog gaan ze kletsen, laat ze mij maar bellen en 't rechtstreeks vragen/zeggen.

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-02 02:22

janna schreef:
Jeetje zeg.. Hopelijk hoeven ze niet te opereren. Als ze nu wel moeten opereren, is de kans van slagen dan wel groot, of...???
Sterkte in elk geval vannacht, en hopelijk valt het allemaal mee.

Janna, eerlijk gezegd heb ik geen idee of een operatie een grote kans heeft van slagen, ik heb eigenlijk zoveel dingen gehoord van zoveel verschillende mensen (VA, VA van de kliniek, co-assistenten) dat ik 't niet meer weet of dat uberhaupt verteld is, denk 't wel haast dat ze 't verteld hebben... maar ik kan dus eigenlijk geen antwoord geven op deze vraag...

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-02 02:33

Sterkte!!! ik hoop dat ze niet meer bellen en dat de nacht rustig verloopt.. vreselijk die onmacht. Ga een boek lezen of zoek zoveel mogelijk info op internet, probeer je wel een beetje uit te rusten, niet dat je morgen in elkaar stort!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-02 02:36

Thanx... idd heel erg die onmacht... ik ga zo toch denk ik maar eens m'n bedje opzoeken, kijken of ik kan slapen... ben benieuwd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-02 02:42

Het zou mooi zijn als je even kunt slapen zonder dat de telefoon gaat. Hopelijk hebben ze morgen beter nieuws voor je, sterkte!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-02 07:49

Nou hopenlijk heb je even kunnen slapen, niet niks wat je in 1 weekend voor je kiezen krijgt...
Jeetje zeg, eerst je hondje en dan je paard ook nog.
Geef ze allebei een dikke knuffel en ik duim voor jullie.
Vanaf nu is het nog 2,5 uur voordat je kan bellen, dat schiet tenminste een beetje op.
Succes! Lachen