alle haflingers sterk in de mond???????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

alle haflingers sterk in de mond???????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-02 15:29

Ik mag eindelijk een eigen pony. Ik heb met een aantal andere pony's van andere rassen veel pech gehad (waren verzorgpony's) Daardoor maf ik nu alleen of een haflinger of een fjord. Maar nou heb ik al van meerdere mensen gehoord dat haflingers over het algemeen toch wel sterk zijn in de mond. Ik heb zelf laatst op een klein wedstrijdje iemand gezien die op stang reed, ook iemand bij mijn vorige manege deed dat om hem makkelijker te kunnen houden. Heeft iemand anders hier nog ervaringen mee? Ik kan al wel rijden, maar wil toch een rustig buitenritje kunnen maken zonder de hele tijd te moeten Haha! Haha! Haha! 'hangen' Haha! Haha! Haha! om mijn pony te kunnen houden.


Thortana
Berichten: 4384
Geregistreerd: 25-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-02 15:31

Ik ben ook opzoek naar een Haflinger of fjord Haha!
Maar niet alle haflingers zijn zo sterk hoor, in het algemeen wel maar je hebt er zat wie gewoon super makkelijk zijjn enz, mijn verzorg haffie was ook heel makkelijk en niet sterk Tong uitsteken dus...hoeft niet altijd zo te zijn

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-02 15:33

Ieder paard kan sterk in de mond zijn, het ligt er maar aan hoe je hem rijdt en hoe degenen voor jou hem hebben gereden.
Ik heb een jaartje op een haflingerhengstje gereden (ingereden en wedstrijdklaar gemaakt). Dat dier was zo heerlijk licht van voren, zo fijntjes te rijden. Super gewoon!
Veel lichtere types paarden of pony's (NRPS, arabier, welsch K, enz) konden daar een voorbeeld aan nemen hoor!

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-02 15:34

Dat is echt onzin!! Met een harde mond worden ze niet geboren, dat komt door de ruiters die erop rijden. Als die met een harde hand rijden, dan wordt de mond van een haflinger ook hard!
Ik vind dit echt helemaal niet waar, als een haflinger altijd goed gereden is, dan heeft hij echt geen harde mond

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-02 15:58

ik rij mijn 3 jarige merrie toch echt zonder problemen (jah, leeftijdproblemen, maar verder niet Haha!) met een dubbel gebroken watertrens, en echt geen loeidunne

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-02 16:00

dat is onzin.

alleen staan fjorden en haflingers er om bekend dat ze nog een eigen willetje hebben, en hun zin kunnen doordrammen.
Maar dat is gewoon en questie van goed opvoeden.

Het kan me niet schelen als mijn manieren je niet aanstaan. Ze staan mij ook niet aan. Ze zijn nogal slecht.
Tijdens lange winteravonden treur ik erom. ~Humphrey Bogart

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-02 16:03

Gigantische onzin, dat ligt aan hoe het paard opgevoed/ingereden/bereden/behandeld enz. is. Ik heb zelf een haflinger, die ik zelf ingereden heb. Ik heb haar beleerd met een dikke bustrens en rij er nu nog steeds mee. Ze is heel gevoelig en makkelijk in de mond. Wel is ze eigenwijs, ze pubert nu nogal, en dan kan ze wel eens dwars zijn en dan negeert ze wel mijn signalen, maar dat is nu de puberteit. Ik denk dat jij nu denkt aan het feit dat ze heel eigenwijs kunnen zijn. Daar staan Fjorden en Haflingers wel bekend om.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-02 16:30

Ligt aan de manier waarop het paard gereden is, maar juist omdat mensen denken dat haffies zo drammerig zijn, gaan ze van zichzelf aan de teugels hangen...gewoon wat ruimte geven. Haffies zijn echt niet anders dan kwpn-ers wat dat betreft.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-02 18:06

Shaienne schreef:
Dat is echt onzin!! Met een harde mond worden ze niet geboren, dat komt door de ruiters die erop rijden. Als die met een harde hand rijden, dan wordt de mond van een haflinger ook hard!
Ik vind dit echt helemaal niet waar, als een haflinger altijd goed gereden is, dan heeft hij echt geen harde mond


ja dat is ook zo, maar omdat anderen die een haflinger bij ons in de straat hebben gehad, zeiden ze dat ze over het algemeen toch wel sterk waren. Maar gelukkig zijn er ook best veel mensen die er anders over denken. Want ik wil denk ik toch wel liever een haflinger, die vind ik op zich wat mooier, of er moet een hele mooie slanke fjord voorbij komen Kwijl , ik heb daar ook al een antal van gezien.

wendy1

Berichten: 1006
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: hoogvliet/rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-02 18:09

Hard in de mond worden ze niet vanzelf.
Ik heb een fjord die is gewoon heel drammerig en eigenwijs en dat noem ik nog steeds sterk:)
En wat xono al zei ze gaan idd dan hangen dan gewoon ruimte geven.

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-02 18:19

de mijne is gewoon zacht in de mond. Een paard is net zo hard in de mond,als de hand van de ruiter. Dus wanneer jij een zachte hand hebt en het paard niet al verpest, dan wordt die haf ook niet hard in de mond.

Het zijn doordrammers ja, maar worden ze fatsoendelijk gereden, dan zijn ze echt niet hard,.

Groetjes Lara

Z1+4 !!!!
reserve kampioen M2 dressuur!!


HedwigG

Berichten: 1403
Geregistreerd: 05-07-02
Woonplaats: Aalzum, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-02 18:26

ik heb ook een haflinger gehad en die was absoluut niet sterk in de mond.
heb ook op veel andere haflingers gereden en eigenlijk was er niet 1 echt sterk in de mond.
suc6 met het zoeken van eeeen haflinger! Pling

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-02 18:56

haflingers zijn over het algemeen wel sterk en eigenwijs, maar wel rustig vaak. als je met die pech bedoeld dat je sommige paarden niet aan kon, zou ik eerst een haflinger-verzorgpaard nemen. haflingers zijn vatbaar voor zomerexceem en hoefbevangenheid.

Miran

Berichten: 4429
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-02 19:08

Haflingers zijn alleen sterk in de mond als ze verkeerd gereden worden. Ze worden nog teveel als brave kinderpony gezien, maar hebben daar vaak teveel karakter voor. Ze zijn veel te eigenwijs, waarna er toch maar een stangetje ingehangen wordt om hem te kunnen houden.

Mandyy

Berichten: 30453
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-02 19:14

De haflingers die ik ken zijn inderdaad best sterk in de mond!

-x- mandy

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-02 19:47

missnynke schreef:
haflingers zijn over het algemeen wel sterk en eigenwijs, maar wel rustig vaak. als je met die pech bedoeld dat je sommige paarden niet aan kon


nee, dat was het niet ik kon ze best goed aan in de mond, ze waren alleen super lastig als ze hengstig waren.Ze waren ook niet goed verkeersmak, en dat was ook een van de grootste problemen, dat ze niet verkeersmak waren. En de een bokte heel gemeen, en erg vaak als ze haar zin niet kreeg, werd wel minder. Maar ze was wel een beetje sterk want er zat een behoorlijke stevige hals op, maar ik kon haar altijd goed aan.
En de ander steigerde, en dat is dus ook verkeerd gegaan. Toen we buitenreden is ze doorgeslagen met steigeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-02 19:55

Dat veel haflingers een harde mond hebben, komt omdat nog steeds niet door iedereen ingezien wordt dat een haflinger (in)rijden niet anders is dan een ander paard (in)rijden.
Vaak wordt er een zadel opgekwakt, en als de Haf dan niet krankzinnig wordt, is 'ie ingereden. Dus kunnen de kids er wel op. Vervolgens snapt dat dier voor geen stuiver wat er van 'm verwacht wordt, en rukken we er maar wat op los om 'm toch maar de goede kant op te krijgen en z'n hoofd naar beneden te krijgen.

Op deze manier zijn er al veel Haflingers verpest, en zullen er ook nog wel veel verpest worden. 't Zijn immers van die makkelijke kinderpony's..... Frusty

ponymeid1
Berichten: 11472
Geregistreerd: 16-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-02 21:21

Hoii!!!

sterk in de mond ja.. Wij hebben 2 haffies op de manege, eentje is verschrikkelijk sterk in de mond, maar de ander totaal niet... Ligt er maar aan!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 20 bezoekers