Wat zou het beste zijn voor Misty?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Wat zou het beste zijn voor Misty?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-02 14:00

Hoi allemaal!

Naar aanleiding van mijn topic over wat voor bit jullie gebruiken en waarom, vraag ik me af of ik niet beter een ander soort bit kan gebruiken?
Mijn pony is nog jong, maand onder het zadel, en absoluut niet 'hard' in de mond. Hij schut erg veel met zijn hoofd, en is soms heel heet in het bos en niet terug te nemen...
Dat hoofd schudden komt denk ik ook doordat hij aan het wisselen is, en er een onder hoektand bij de wortel uitsteekt (daardoor blijft hij er met zijn lip weleens aanhangen. Hij gaat over een paar maanden naar de tandarts btw.
Als jullie nog meer moeten weten vraag het maar.
Oja, ik heb nu zo'n doodnormale 'zilver' kleurig, bustrens, normale dikte denk ik.

Groetjes iris

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-02 23:23

Niemand een tip?

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-02 15:32

ik weet niet meer waar maar ik heb ergens gelezen dat het paard gevoelig kan zijn als het met zijn hoofd schut en dat je dan dus een goedpassend bit en teugels nodig hebt. en ook een goed passens zadel ik wet niet of het zo is hoor, maar ik heb het geloof ik in de paardendrogist catalogus gelezen.

carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-02 16:36

Waarom pas over een paar maanden naar de tandarts? Als het mijn paard was, wist ik het wel. Dan stond de tandarts morgen al op de stoep.
Dat zijn dingen die je niet uit moet stellen hoor!

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-02 18:12

weet ik, maar als hij 3 en een half is zal hij ongeveer uitgewisseld zijn, en dan heeft het meer nut een tandarts te laten komen. De da heeft er al ff naar gekeken, maar hij schijnt er geen last van te hebben, alleen hij blijft afentoe met zijn onderlip eraan hangen...Boos!

pebblientje
Berichten: 631
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-02 18:18

schudden met zn hoofd kan ook als je de teugels te strak hebt...en daar willen ze dan onderuit...
waarom ga jij met een pony die een maand onder het zadel is,al het bos in?tuurlijk zit er geen rem op etc....

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-02 18:41

??? omdat ze dan afleiding hebben! Het is voor hem echt niet leuk om de eerst tijd alleen maar in die saaie bak telopen!! Ik heb hem ook voor het eerst laten galoperen buiten, dat komt omdat hij dan erg veel nieuws ziet, en daardoor eigenlijk niet door heeft dat ie aan het galoperen is!
Dus sorry hoor, maar dat van die rem buiten is echt de grootst mogelijke onzin!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-02 18:47

Pebblientje, t is echt neit erg om de bossen in te gaan hoor!!!! Je kent die pony niet eens dus je weet ook niet of er een rem op zit! Ik ken zat mensen die de 2e x dat ze erop zaten al naar buiten gegaan zijn!!!!

pebblientje
Berichten: 631
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-02 18:50

zou je niet eerst lezen???er staat:in het bos soms echt niet terug te nemen...
en ze vraagt toch advies?dus wat zeur je er nou over dat ik die pony niet ken,blablabla....

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-02 18:50

het is toch alleen maar beter om er veel afwisseling in te houden? Of ben jij er zo een die hem mee binnen blijft rijden? lekker elke dag, in de krul, buitenrijden? noooit van gehoord! tjongejonge! Die van mij is straks in ieder geval perfect verkeersmak!

pebblientje
Berichten: 631
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-02 18:56

toevallig is de mijne net2,en ben ik nu bezig hem aan de hand verkeersmak te maken,en commando's te leren begrijpen.en als ikna mijn examen volgend jaar hem in ga rijden,tjah,dan blijf ik voorlopig in de bak,totdat hij zoveel vertrouwen in mij heeft dat hij gewoon naar buiten kan,lekker het bos in zonder dat ik heel het bos in galop doorcross,omdat er geen houden meer aan is....
en ja,dat zal dan misschien 2 maandjes duren,maar heb ik hem zo voor elkaar,dat hij binnen EN buiten de bak onder mij blijft...

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-02 19:07

nou, die van mij word helemaal gek als ie 2 weken al in de bak moet lopen! HIj wil ook afwisseling! Nee, het gaat perfect buiten, alleen hij is gewoon over het algemeen heel vlug! Maarja, moet jij weten als je wilt dat jouw paarden straks er nix meer aan vinden om te moeten werken! di van mij heeft er nog hardstikke veel plezier in.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-02 20:45

Gezellig hier!!

Iedereen zijn eigen manier, en deze dienen gerespecteerd te worden. Verder zeg ik niets Lachen

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-02 21:31

Met 3 en half zijn paardjes nog niet uitgewisseld. Ik zou voor de zekerheid gewoon een tandarts laten komen.