Vrouw voor de trein gesprongen

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Nixxs

Berichten: 747
Geregistreerd: 27-10-10

Vrouw voor de trein gesprongen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-11 18:13

Ik wandelde gisteren van de supermarkt terug naar huis.
Tas vol boodschappen,mopperend omdat deze te zwaar was....weer teveel meegenomen :o
De winkel is maar 10 minuten van mijn huis en de route gaat langs de spoorlijn.
Ineens een enorme herrie,een aankomende trein die heel hard begon te toeteren.
Het ging maar door,totdat er een harde klap kwam....en toen was het even stil,
gevolgd door een scherp piepend geluid van de remmen van de trein.
Er liepen nog meer mensen,iedereen keek elkaar aan...wat nu??
Het spoor ligt hoog,je kunt er niet opkijken,dan moet je eerst een kleine heuvel
op,halverwege deze heuvel/hobbel, staat een ijzer hekwerk.
Hoe meer we naar dat hekwerk liepen hoe duidelijker het werd,iemand had zich
voor de trein geworpen.
Binnen No Time kwamen er ambulances, brandweerwagens en politie aan.
Wij zagen later hoe er "stukjes" werden opgepakt en in witte zakken werden gedaan.
Er was geen lichaam meer,dit was helemaal uit elkaar gesprongen.
Toen een politieman een laars oppakte kreeg ik het ineens te kwaad,alsof het toen pas echt doordrong.
Het ging hier om een persoon,iemand heeft zichzelf van het leven beroofd, en ik liep ernaast !
Hoe afschuwelijk moet het zijn,als je je leven zo uitzichtloos vind.Als je zo in de put zit en de
dood je enige uitweg lijkt.Waar is de hulpverlening,waar is het mis gegaan ?
En hoe nu verder met de familie,vrienden van deze persoon?
Het heeft mij erg geraakt en aan het denken gezet.
Wat mij,voor zover dat mogelijk is, nog meer raakt, is dat er in
de media helemaal geen aandacht aan besteed is.Geen berichtje in de krant,
zelfs niet het plaatselijk dagblad...alsof het helemaal niet gebeurd is.
En niet te vergeten,die arme machinist,die heeft een trauma voor het leven.
Hoe zal het met hem gaan,hoe gaat hij dit verwerken ?


_Bitje_

Berichten: 12032
Geregistreerd: 29-12-07
Woonplaats: Leeuwarden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 18:19

jemig, dat je dit zo even hebt meegemaakt (gelukkig niet gezien.)
Ik kan er soms ook niet met mijn hoofd bij, misschien banketstaaf voor diegene die haar van het leven heeft
beroofd maar waarom op deze manier? Denk inderdaad aan die machinist, kinderen in de trein die dit
meemaken, die het hebben zien gebeuren. Nee bah. Ik blijf het maar 'raar' vinden dat iemand zich
om het leven brengt. Is er dan echt geen mogelijkheid om nog iets van je leven te maken en te genieten?
Dood ga je op een gegeven moment toch wel, en ik vind het erg onneerlijk tegen over mensen die wél
(vroeg) doodgaan door iets ernstigs, en de nabestaanden die om dat persoon geven.

en dat van die krant, staat er echt niets in ? weird.

Vreselijk.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101366
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Vrouw voor de trein gesprongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 18:21

Jeetje. :\ Vreselijk om mee te maken. Ik vraag mij ook altijd af of het leven van de persoon in kwestie zo erg was dat dit de enige uitweg was...

Idd, die machinist zal dit nooit vergeten...

Lieveranders

Berichten: 1263
Geregistreerd: 03-09-10
Woonplaats: Eext

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 18:24

Jeetje dat lijkt me heel erg om mee te maken.. :(:)

Volgens mij staan zulke gebeurtenissen nooit in de krant toch?

Ik snap ook niet dat mensen het op deze manier willen doen, je kunt er wel een trauma van oplopen als je zoiets ziet.. Laat staan als je als klein kind dit ziet gebeuren.. Ik snap wel dat als je zo'n beslissing maakt je al zo diep in de put zit dat je niet over dat soort dingen nadenkt maar toch...

Never give up on the things that make you smile

Relien

Berichten: 2898
Geregistreerd: 28-12-05
Woonplaats: Huis, Stal overal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 18:27

De krant mag dit soort berichten niet posten geloof ik.. Waarom weet ik niet precies... ik weet in iedergeval dat dit nooit in het nieuws komt.. ik woon ook dicht bij een plek waarbij het bijna elke maand gebeurt (psychiatrische inrichting ligt ernaast)...

Maar heel veel sterkte dit is voor jou ook moeilijk. hopelijk verwerk je het snel

You only live once. Make the most of it. Ride as far as you can

Samsie

Berichten: 1940
Geregistreerd: 02-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 18:28

Was dit in Almere gebeurt, bij de Faunabuurt?

JuliaMaria
Berichten: 4230
Geregistreerd: 28-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 18:30

Relien schreef:
De krant mag dit soort berichten niet posten geloof ik.. Waarom weet ik niet precies... ik weet in iedergeval dat dit nooit in het nieuws komt.. ik woon ook dicht bij een plek waarbij het bijna elke maand gebeurt (psychiatrische inrichting ligt ernaast)...

Maar heel veel sterkte dit is voor jou ook moeilijk. hopelijk verwerk je het snel


Dat kan te maken hebben met het Werther effect. :)

Altijd heftig inderdaad.... Vreselijk voor iedereen die er bij betrokken is. :n Vind het altijd zo jammer dat er in dit soort topics mensen zijn die het de ''zelfmoordpleger'' kwalijk nemen. Niet beseffende dat mensen die bijvoorbeeld diep in een depressie zitten vaak geen rationele rem meer hebben: kunnen ze zelf ook niets aan doen....

Koper

Berichten: 30097
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 18:32

Denk dat 't niet in de krant mag omdat er anders maar mensen op ideeën worden gebracht? Ze willen het springen toch juist een beetje ontmoedigen (dat stond dan laatst weer wel in de krant)

Kan me goed voorstellen dat het erg traumatisch moet zijn om zoiets mee te maken. Paar jaar terug was ik nietsvermoedend op weg naar college toen ik hoorde dat de mensen in de intercity waar ik in was gestapt net een aanrijding mee hadden gemaakt. Niets gezien, maar wel geroken. Geschroeid vlees.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Just_Biancaa

Berichten: 105
Geregistreerd: 06-04-09
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 18:34

Samsie schreef:
Was dit in Almere gebeurt, bij de Faunabuurt?


Daar heb ik ook wat over gehoord ja, denk het haast wel.
Het hele treinverkeer lag in de middag ook plat :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 18:35

Jeetje, wat heftig... Misschien kun je wel via de NS de gegevens van de machinist achterhalen om hem een kaartje te sturen oid?

Zelfmoorden worden AFAIK eigenlijk nooit besproken in het nieuws. Niet alleen springers niet. Zal wel te maken hebben met de privacy van de nabestaanden ofzo?

Lieveranders

Berichten: 1263
Geregistreerd: 03-09-10
Woonplaats: Eext

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 18:37

JuliaMaria schreef:
Relien schreef:
De krant mag dit soort berichten niet posten geloof ik.. Waarom weet ik niet precies... ik weet in iedergeval dat dit nooit in het nieuws komt.. ik woon ook dicht bij een plek waarbij het bijna elke maand gebeurt (psychiatrische inrichting ligt ernaast)...

Maar heel veel sterkte dit is voor jou ook moeilijk. hopelijk verwerk je het snel


Dat kan te maken hebben met het Werther effect. :)

Altijd heftig inderdaad.... Vreselijk voor iedereen die er bij betrokken is. :n Vind het altijd zo jammer dat er in dit soort topics mensen zijn die het de ''zelfmoordpleger'' kwalijk nemen. Niet beseffende dat mensen die bijvoorbeeld diep in een depressie zitten vaak geen rationele rem meer hebben: kunnen ze zelf ook niets aan doen....


Ik neem aan dat je het over mij hebt. Ik heb niet gezegd dat ik het diegene kwalijk zou nemen, alleen dat ik het niet snap.. Ik begrijp echt wel dat die mensen zo ver in de put zitten dat ze daar niet over nadenken. Maar dat neemt niet weg dat ik het niet snap dat ze voor deze manier kiezen.

Never give up on the things that make you smile

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 18:43

Mensen die tot dit soort daden komen hebben meestal geen besef van wat ze nabestaanden en betrokkenen hiermee aandoen... Als ze zo diep in de put zitten dat het tot zelfdoding komt denken ze echt niet meer na of er ook een andere uitweg of andere keuze om uit het leven te stappen is.

Ik heb zelf ook eens in een trein gezeten waar een meisje van 15 jaar voor "sprong" met haar fiets. Je hoorde toen de "stukken" onder de trein door slaan. Een vreselijk geluid en een beeld dat je niet meer vergeet...

Nixxs heel veel sterkte met het verwerken hiervan :(:) Praat er over met anderen, dat is wat ik toen ook heb gedaan. Vergeten doe je zo iets nooit, maar hoop dat je het op den duur een beetje los kunt laten.

.

Samsie

Berichten: 1940
Geregistreerd: 02-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 18:52

Just_Biancaa schreef:
Samsie schreef:
Was dit in Almere gebeurt, bij de Faunabuurt?


Daar heb ik ook wat over gehoord ja, denk het haast wel.
Het hele treinverkeer lag in de middag ook plat :\


Ja klopt, er reden geen treinen tot 4 ofzo.

Ik zie trouwens dat je op lies beuker rijd?:p


Nixxs

Berichten: 747
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Vrouw voor de trein gesprongen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-11 19:45

Ik heb de aanrijding gelukkig niet gezien.Hoorde alleen die toeter en de klap.Later ,na alle onderzoeken,kwam de lijkwagen met brancard.Ze moesten een heel einde over de rails lopen,overal lagen "resten", je zag ze dit in oppakken en in de zak doen,deze zak lag op de brancard.En toen dus dat kledingstuk...en toen was het voor mij de hoogste tijd om naar huis te gaan !
Zal wel een reden hebben dat zoiets niet in de krant komt,maar deze stilte is ook weer zo wat.
Alsof het nooit gebeurd is,enkele uren later was alles opgeruimd,reden de treinen weer en leek ze al vergeten,dat grijpt mij enorm aan.
Is idd in Almere gebeurd.

Angela

Berichten: 25691
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Beuningen

Re: Vrouw voor de trein gesprongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 19:47

Heb je contact opgenomen met de politie en met slachtofferhulp? Je moet met zoiets heftigs niet blijven rondlopen... een gesprek met een prof kan je helpen het goed af te sluiten.

De Tapasworkshop.nl Voor een tapasworkshop bij jou thuis, door heel Nederland
Importexpert compleet verzorgde auto import
http://www.akasha-rijkunst.nl/akashas-college - Opleidingen voor volwassenen! o.a. Zitcoach, stalmedewerker

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Vrouw voor de trein gesprongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 19:56

Heftig moet dat voor je geweest zijn!
Ik hoop voor je dat je het snel naar de achtergrond kan schuiven,dat je er niet meer aan denkt.
Mijn weiland ligt naast het spoor en naast een psychiatrische inrichting,ik kan regelmatig niet bij me weiland komen omdat er iemand gesprongen is en alles is afgezet.
Een keer kwam ik het spoor over toen er nét iemand gesprongen was,ik zag de organen op het spoor liggen.
Later werd alles weer afgezet en liepen ze ok hier alle stukjes van de persoon [was een jonge vrouw] bij elkaar te zoeken.
Sterkte ermee TS.

FB Groep Second Chance.

JuliaMaria
Berichten: 4230
Geregistreerd: 28-10-09

Re: Vrouw voor de trein gesprongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 20:04

LieverAnders: Ik had het over niemand specifiek.

Samsie

Berichten: 1940
Geregistreerd: 02-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 20:05

Ik had dat dus gehoord, was nog verder niks bekend over. Had er gister ook een topic over geplaatst.

Sterkte!

Mickskeh

Berichten: 148
Geregistreerd: 30-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 20:34

Relien schreef:
De krant mag dit soort berichten niet posten geloof ik.. Waarom weet ik niet precies... ik weet in iedergeval dat dit nooit in het nieuws komt.. ik woon ook dicht bij een plek waarbij het bijna elke maand gebeurt (psychiatrische inrichting ligt ernaast)...

Maar heel veel sterkte dit is voor jou ook moeilijk. hopelijk verwerk je het snel


klopt ze mogen inderdaad niet geplaatst worden omdat het andere mensen kan aansporen ook voor een trein te springen. Daarnaast gebeurt het bijna iedere dag.. Is ook niet goed voor het nieuws als dat iedere dag in de krant staat :(

Jolliegirl

Berichten: 32937
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Vrouw voor de trein gesprongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 20:36

Als je dit elke dag in de krant moet zetten, mag je hiervoor wel een paar pagina's uittrekken...

Gebeurt hier helaas regelmatig.. Kijk er dan ook al niet meer van op...

Triest.... zeer triest....

Anoniem

Re: Vrouw voor de trein gesprongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 20:40

Ik las dit en dacht, dat was bij Gorssel. Mijn moeder zat gister in de trein waar iemand voor sprong. Ze zat voorin dus kreeg het eea mee.
Maar blijkbaar waren er gister twee van zulke tragische gevallen.
Heftig om mee te maken en te zien. En natuurlijk heel verdrietig voor de omgeving.

CaileyS
Berichten: 986
Geregistreerd: 27-11-07

Re: Vrouw voor de trein gesprongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 20:43

Heel heftig..
Sterkte met het verwerken meis...

Mitchall

Berichten: 2741
Geregistreerd: 14-06-08
Woonplaats: Sleeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 20:45

Vorige week vrijdag (?) Heeft een vriend van mij gezien hoe een jongen zich voor de trein wierp,
stijf van de drugs.. Mijn vriend is nog over het hek heen geklommen om te kijken of de jongen nog
leefde maar dat was niet zo. Hij heeft de jongen als laatst levend gezien èn dood, naja, een stuk ervan..
De jongen die was gesprongen was ook nog maar 18. :n

De enige tip die ik je wil meegeven is om erover te praten :(:)

“Remember, girl on fire. . . I’m still betting on you.”
gratis fotoshoot omg. Gorinchem? kijk hier;
http://eleane-photo.weebly.com/

diega

Berichten: 1254
Geregistreerd: 08-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 20:46

Heel triest als mensen geen andere oplossing meer zien.

Gebeurd 4 x in de week dat iemand voor de trein springt, toen ik dat aantal laatst hoorde schrok ik wel van dat getal.

Nixxs

Berichten: 747
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Vrouw voor de trein gesprongen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-11 20:58

Dat besef je je niet,dat zoiets blijkbaar zo vaak voorkomt.
Voor mij heeft het veel impact,dus ik verwacht dat er aandacht voor is,
maar voor bv de kranten en de andere media is dit de "zoveelste".
En dan hoor ik vandaag in het nieuws dat het kabinet wil bezuinigen op
de psychiatrische hulpverlening....Juist ja !


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 bezoekers