Eraquell wormenspuit?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Eraquell wormenspuit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-02 15:19

Ik moest weer een wormenspuit voor Flair, maar omdat ik vorige keer al Eqvalan heb gegeven wilde ik deze keer een andere spuit. Ze hadden alleen Eqvalan en Eraquell, dus heb ik Eraquell genomen.

Er zit iig wel ivermectine in, dus dat zit wel goed. Alleen was deze een stuk duurder dan Eqvalan, weten jullie of deze misschien ook langer werkt? Er staat niks over de duur van de werkzaamheid Verward

gosha

Berichten: 171
Geregistreerd: 03-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-02 16:18

de duurdere werkt langer en dood meer wormen. Het is namelijk zo dat die ander er al een paar jaar is en sommige wormen worden er inmum voor.
Dus dat is het voordeel. Ook zeggen ze dat je moet afwisselen met de spuit maar dat is niet waar er is namelijk niet bewezen dat dat waar is dus ik geef altijd die duurdere daar hoef je maar 1 keer in de 3 maanden te ontwormen ( die groene )

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-02 16:39

Ja jij bedoelt equest! Die werkt geloof ik 3 maanden.
En ja, ik wissel wel altijd af, de ene keer heb ik equest, de andere keer eqvalan of furexel.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-02 21:27

Eraquell schijnt inderdaad langer te werken. Ik gebruik hem nu ook. Verder heb ik nog nooit gewisseld van ontwormingsmiddel en heb er nooit problemen mee gehad.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-02 21:43

Eqvalan heeft als werkzame stof Ivermectine, Eraquell heeft als werkzame stof ook Ivermectine. Daarvoor maakt het dus geen ene drol uit.

Van de site van Eraquell: (www.eraquell.nl)
Citaat:
Diverse proeven hebben aangetoond dat Eraquell de bestaande Ivermectine pasta's evenaart wat betreft het brede werkingsspectrum, de veiligheid en de langdurige en zeer goede werkzaamheid


Ze zeggen zelf dus ook dat het niets uitmaakt... Alleen de spuit zou beter zijn (ergonomisch enzo), de werking is hetzelfde.

Voor mij dus geen reden om er extra geld aan uit te geven.

Equest heeft als werkzame stof moxidectine, die is dus wel anders.

En dan heb je ook nog spuiten op basis van pyrantel, zoals bijvoorbeeld Strongid P, maar dat werkt niet tegen horzellarven. Dat kun je in de winter dus best gebruiken, maar in het weideseizoen niet.

pmarena

Berichten: 48089
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-02 23:11

Je haalt me de woorden uit de mond Margreet Lachen
Niets meer aan toe te voegen .

Tasja

Berichten: 202
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: HEERHUGOWAARD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-02 09:13

Ja en als je merrie drachtig is welke wormenkuren mag je dan gebruiken niet allemaal toch, gr. anna

Tiffany

Berichten: 5725
Geregistreerd: 17-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-02 09:35

gosha schreef:
de duurdere werkt langer en dood meer wormen. Het is namelijk zo dat die ander er al een paar jaar is en sommige wormen worden er inmum voor.
Dus dat is het voordeel. Ook zeggen ze dat je moet afwisselen met de spuit maar dat is niet waar er is namelijk niet bewezen dat dat waar is dus ik geef altijd die duurdere daar hoef je maar 1 keer in de 3 maanden te ontwormen ( die groene )



volgens mijn kan je wel beter om de zoveel tijd van wormenkuur afwisselen:
omdat , als je te lang 1 wormenkuur gebruikt dan gaan de wormen zich er langzaam zich aan de wormenkuur aanpassen ze gaan er dus aan wennen en later gaan ze er dus niet meer dood aan
(oh,oh ik weet niet of ik het zo goed heb uitgelegt hoor! Frusty )
Pling Schijnheilig

Riƫtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-02 09:55

Citaat:
als je te lang 1 wormenkuur gebruikt dan gaan de wormen zich er langzaam zich aan de wormenkuur aanpassen ze gaan er dus aan wennen en later gaan ze er dus niet meer dood aan


Dat zal op zich wel heel erg meevallen, mits iedereen de paarden maar goed doseert. In principe maakt het niet zo heel veel uit wat je je paard geeft, als het maar voldoende is, en dan geldt: beter iets te veel als te weinig.
Doordat zoveel mensen hun paard net iets te weinig geven krijg je van die wormen die wel iets van de werkzame stof binnen krijgen, maar onvoldoende om ze uit te schakelen en dan bouwen ze resistentie op (en gaan dus idd niet meer dood van het middel).
Citaat:

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-02 10:12

Het gaat niet om het merk wormenkuur, maar om de werkzame stof erin.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-02 19:52

Ik weet wel dat het misschien niks uitmaakt, maar ik heb het eigenlijk altijd afgewisselt, dat kan ook geen kwaad. Ik zorg iig altijd dat ik er 1 met ivermectine heb.

jamylover

Berichten: 1462
Geregistreerd: 15-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-02 19:54

Ik heb gehoord dat ze de 1e 3 dagen alle eitjes en wormenshit uit het lichaam halen.Daarna werkt het dus niet meer.
Ik heb er nu 1 die 3 maanden werkt,1 of ander nieuw Duits merk.

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-02 19:55

De fabricanten wisselen zelf al af en toe van samenstelling, dus het is niet nodig zelf ook nog van merk te wisselen..