IK BEN VERDRIETIG :(

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
shariyerke

Berichten: 1395
Geregistreerd: 14-06-02
Woonplaats: Venhuizen

IK BEN VERDRIETIG :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-02 19:40

hey
ik ben heel verdrietig.
ik verzorg al bijna een fries ,en de man die hem heeft gekocht kocht
hem voor mij zodat ik lekker wedstrijden kon rijden en plezier hebben Haha! met hem.
Na een jaar kreeg hij een vriendin en hij had al minder intresse in yerke
afgelopen zondag kom ik op stal, zitten er andere slotjes op de kastjes.
komt de eigenaar naar me toe om te vertellen dat ie hem verkocht had aan de manege eigenaar Huilen
nou dat viel me koud op me dak
ik ben nog steeds verdrietig

Macario

Berichten: 5779
Geregistreerd: 18-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 19:43

Ja dat snap ik! dan heb je zo;n leuke tijd gehad en dan is het opeens afgelopen. wel banketstaaf zeg dat hij dat zomaar doet! ja bij sommige mensen komt het paard niet op de 1e plaats he..

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 19:57

he Shari hoe kan dat nou?? En je hebt net een startkaart
aangevraagd??
Echt balen voor je, banketstaaf van die bolle hoor!!

Seia
Berichten: 45
Geregistreerd: 03-05-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 20:02

Vreselijk, je kan er niks tegen oden dat is het ergst. Mag je er niet meer op rijden?Is yerke nou van een manege, moet ze manege lessen mee lopen?

shariyerke

Berichten: 1395
Geregistreerd: 14-06-02
Woonplaats: Venhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-02 20:11

hey
yerke moet niet in de lessen mee lopen daar is ie te duur voor
maar ik denk dat ie verhuurd of verkocht word, en heel mischien mag ik hem rijden voor zijn conditie
maar ik durf niet meer naar de manege te gaan want iedereen zegt dat ie heel zielig in zijn stalletje staat Huilen
maar toen die bolle het vertelde stroomde de tranen over me wangen en ik kon hem wel slaaaaan Boos!




lief voor juliie reacties
Laatst bijgewerkt door shariyerke op 03-07-02 20:21, in het totaal 2 keer bewerkt

superkoe
Berichten: 9
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 20:14

lekker aardig had hij niet eens van te voren gezehd van misschien doe ik hem weg????

shariyerke

Berichten: 1395
Geregistreerd: 14-06-02
Woonplaats: Venhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-02 20:17

hij had niets van te voren gezegd
hij zei wel eens van het is wel duur allemaal maar ik had nooit verwacht dat ie zomaar niet meer van mij was
ik zou zelfs nog op ponykamp gaan en ik had me startkaart net binnen
en onderling reed ik L1
maarja zijn nieuwe vriendin bepaalde de regels dom poedersuiker
Laatst bijgewerkt door shariyerke op 03-07-02 20:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 20:17

Euhm ik kan me voorstellen dat je je heel rot voelt maar als ik het goed begrijp was het toch ZIJN paard? Dan heeft hij gewoon het recht om hem te verkopen hoor. En jij hebt niet het recht de eigenaar uit te schelden.
Ik weet wat het is om geen eigen paard te hebben en dit is dus het nadeel ervan om altijd in een onzekere positie te zitten. Wil je dat niet dan zit er maar 1 ding op: een eigen paard.
Succes en sterkte!

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 20:27

ja Cody heeft wel gelijk natuurlijk, het blijft je verzorgpaard en
daar heb je niks over te zeggen.
Het blijft natuurlijk banketstaaf dat die bolle het niet van te voren heeft
aangegeven. Wat heeft hij met het veulentje gedaan??

sterkte he.......

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 20:35

Blijft een feit dat als je met iemand afspraken maakt over het verzorgen van je paard en diegene heeft een bepaalde verantwoordelijkheid en vaste dingen die ze mag doen dat het wel zo fatsoenlijk is om aan te geven dat jke er aan denkt het paard te verkopen zodat diegene daar rekening mee kan houden en geen onnodige kosten maakt (zoals een startkaart aanvragen of een kamp boeken. Dat is namelijk niet goedkoop! en als afgesproken is dat jij dat mocht doen met dat paard... Wie draait dan voor die kosten op?

Je hebt natuurlijk niets te zeggen over de verkoop, maar je van te voren inlichten zodat iemand er rekening mee kan gaan houden is het minste.

Ik heb mijn verzorgpony gekocht omdat ik had gevragd me te waarschuwen als ze hem kwijt wilden. Dit kwam doordat er opeens iemand het erf op kwam die aan mij vroeg of die pony te koop was... En daarna naar de eigenaren. Toen dacht ik: Oppassen!!!!
Ze hebben het me netjes verteld, ik heb de tijd gehad om er over na te denken en heb hem vervolgens overgekocht. We hebben nog steeds leuk contact, en ik zou mijn eigen verzorgster dus nooit zoiets aandoen als dat hij plotseling verkocht wordt. Ben trouwens wel een keer een verzorgster kwijtgeraakt omdat ik van stal veranderde en de ouders het te ver vonden. Ik had wel al aangegeven dat ik zoekende was, maar het was wel sneu...

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 20:58

ookal is het zijn paard, ik vind dit wel heel krom.
startkaart net binnen, alles loopt lekker.. en dan ineens zoiets?
ik vind het niet kunnen.

veel sterkte meid!

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 15:18

jeeetje zeg, ookal was het zijn paard, evengoed vind ik het banketstaaf.
Ik heb je toen bij OWF een keer zien rijden en het zag er heel goed uit.

Kan me best voorstellen hoor dat je je rot voelt, is Yerke nu van Groen??
Hopen dat je erop mag blijven rijden..

shariyerke

Berichten: 1395
Geregistreerd: 14-06-02
Woonplaats: Venhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-02 18:08

'hey
die man waarvan het paard was die betaalde alees dus over geldzaken maakte ik me nooit druk ik heb zelfs leer n laarzen van hem gehad
maar al had ie het nou ff anders aan gekondingd dat ie hem verkocht viel het niet zo kloud op mijn dak Verdrietig
op ofw heb ik jou niet gezien polly welke wedsrtijd was dat? die op het gras?
jij staat toch bijn andrea molenaar?
bedankt voor de leuke reacties Haha!

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 19:37

maar ik durf niet meer naar de manege te gaan

Dat zei je,ik denk dat je nu wel best gaat,als hij nu zielig in een stalletje staat,knap hem misschien eens lekker op..

Ik weet ook hoe het is om een verzorgpony te verliezen,maar ik wist dit al toen ik haar ging verzorgen,en heb ook de kans gekregen om afscheid te maken,maar toch mis ik haar.
Maar al een geluk dat je haar nog even mag blijven rijden.Kan je haar dan misschien niet huren?

shariyerke

Berichten: 1395
Geregistreerd: 14-06-02
Woonplaats: Venhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-02 09:58

hey angelke
ik mag hem dus niet opknappen als dat mocht had ik het allang gedaan
en huren kan ik niet dat is €250 per maand en dat kan ik niet betalen andres had ik wel een eigen paardje gahad, maar ik kwam gisteren op de manege en hij stond in zijn stal toen riep ik hem en toen ging ie hinniken en hij begreep niet waarom ik hem niet ging poetsen maar ik heb nog kans dat de manege eigennaar vraagt of ik hem in conditie wil houden]

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 10:51

ah.. dat heb ik dus ook gehad toen ik Evita verzorgde.. ik deed haar elke dag en ineens vertelde de eigenaresse dat ze Evita weg wou doen want ze ging shetlanders fokken en ze reed toch nooit op Evita. Toen hadden wij haar gelukkig gekocht, maar we moesten het wel in 1 week beslissen! Die shetlanders zijn er trouwens niet lang geweest, als heel snel had ze weer een fjord gekocht.. weer verkocht en nu heeft ze volgensmij weer een haflinger.. ach ik ben blij dat wij evita nu hebben.

Ninaka

Berichten: 1417
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: In de buurt van Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 11:33

Het is wel heel vervelend, zeker als het zo plotseling komt. Als hij had aangegeven dat hij plannen had, had je je erop voor kunnen bereiden. Dan had het ook nog moeilijk geweest natuurlijk. Ik hoop dat je hem in conditie mag houden, zodat je hem toch nog af en toe kunt rijden.

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-02 01:27

ah jemig wat erg!
jij en yerk gingen net zo goed
en je ponykamp dan?
alles kan niet meer
wat gemeen
hij liep altijd zo met geld te smijten je zou bij hem niet aan geldzaken denken..
hij zou toen ik er was zelfs nog een fries erbij kopen....
kan je yerke niet huren?
heb je al met hem gepraat hierover?
dan snapt hij jou meer en jij hem
sterkte!
dat arme beesie zal er vast niets van snappen.
nou verwen hem maar lekker, knuffels maken al veel goed!
ik kan het echt niet vatten
sterkte!!

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-02 12:15

shariyerke schreef:
op ofw heb ik jou niet gezien polly welke wedsrtijd was dat? die op het gras?
jij staat toch bijn andrea molenaar?
bedankt voor de leuke reacties Haha!


Het was ook nog van de winter, toen had iemand daar ongevraagd even mijn beenbeschermers meegenomen en toen ben ik samen met nog iemand van stal (Suzan van die appaloosa) even heen geweest om ze te halen.
Toen stonden we bij de buitenbak en jij was daar an het inrijden.

Ik sta inderdaad bij Andrea Molenaar.

enedium

Berichten: 81
Geregistreerd: 11-04-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-02 17:43

Ik heb precies het zelfde meegemaakt, iemand gaf me een van z'n ponies omdat ik z'n paardjes trainde, m'n moeder bood toen aan om hem te kopen omdat ze het een te duur kado vond, maar daar wilde de boer niks van weten.
Toen ik meer naar school ging, en geen tijd had om alle paardjes te trainen heeft hij hem in het weekend verkocht en wilde niet zeggen aan wie, ik heb wenriska nooit meer gezien.