merrie koliek

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
flaim

Berichten: 314
Geregistreerd: 08-01-02
Woonplaats: ridderkerk

merrie koliek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-02 21:28

heel zielig Verdrietig

gisteren had een merrie bij ons op stal zware koliek ze had een veulen van twee weken.het was zo erg dat ze naar utrecht is gebracht daar aangekomen zei de arts dat ze geopereerd moest worden.toen ze in de operatie kamer werd geleid zakte ze door haar benen en kon niet meer opstaan ze hebben haar toen inlaten slapen.het veulentje is daar bij gehaald en heeft haar moeder dood zien gaan. Huilen
nu staat het veulentje weer op stal zonder moeder maar wel naast andere merries.ze voeren haar met melk en gelukkig gaat het goed.
het is zo zielig zo'n klein hummeltje zonder moeder.
moest het even kwijt hoor.
groetjes

Tiffany

Berichten: 5725
Geregistreerd: 17-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 21:31

Huilen Huilen Huilen Huilen Verdrietig Verdrietig aaachhhh wat zielag

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 22:16

jeetje, veel koliek aanvallen, gister mijn v paardje ook en ook al een veulen op bokt :'(
Sterkte in iig, echt erg voor zo'n jong veulen dat hij zijn moeder kwijt is en natuurlijk erg voor iedereen die het paardje kent!

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-02 23:16

ahh
geef het veulen maar een extra knuffel!
lijkt me vreselijk om zo jong al je moeder te verliezen!
en geef iedereen die van de merrie en het veulen hield ook maar een knuffel!
incl jezelf!

flaim

Berichten: 314
Geregistreerd: 08-01-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-02 23:47

de knuffels zal ik geven hoor
vandaag gingen ze proberen of ze bij een merrie kon in de wei.ik weet niet of het gelukt is ik hoop van wel heeft ze toch een moeder.

groetjes

Sampie
Berichten: 358
Geregistreerd: 02-01-02

koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-02 11:46

wij waren maandag nacht in Utrecht, wij hadden koliek en later kwam er ook een merrie met veulentje, ze had een inwendige bloeding. Ik weet niet hoe het is afgelopen maar moet er wel de hele tijd aandenken. De merrie kreeg bloedtransfussies e.d. Kijk je zo naar je veulen uit en dan overkomt je dit, echt heel erg. Blijkbaar komt het dus vaker voor al die ellende in zo'n jong leven.

wat ik wel zag was dat er echt goed voor het veulentje werd gezorgd, ze kreeg stro waar ze lekker kon gaan liggen, melk uit een flesje. Maar feit blijft dat je er beter niet kan komen! Ik ben er heel erg door onder de indruk, ook die eigenaren je staat erbij en kan gewoon niets doen........... je ziet zo je merrie afzakken. We hebben toch zo'n 4 uur met elkaar in die ruimte gestaan dat doet je toch wat hoor. Huilen

Nou heel veel sterkte in ieder geval.