Indalen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Indalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-02 20:44

Op welke leeftijd dalen bij een hengst de ballen in?

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 10:22

Mijn kereltjes hadden met een maand of 8 al kleine kiwi'tjes hangen. Met veel rennen e.d. worden de kiwi's even opgetrokken, maar in rustige tijden hangen ze er weer florisant bij, hihiii. Ik heb bij de eerste aanblikken wel even gecontroleerd of ze er alle twee hingen. Nou, dat zit wel goed bij mijn jongens.

Dune

Berichten: 254
Geregistreerd: 16-09-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 11:33

Geloof het of niet, maar mijn hengstveulen (van 25 april 2002) heeft al 2 kleine ballen eronder hangen. Gewoon een snelle jongen!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-02 10:27

Ik vroeg me dit af omdat een kennis een tweejarige kreeg aangeboden, zou een hengst zijn maar er hing niks onder. Ik dacht eigenlijk dat het op die leeftijd wel geregeld moest zijn.
Dan zal het toch een ruin geweest moeten zijn..?

sonjas
Berichten: 154
Geregistreerd: 24-03-02
Woonplaats: andel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-02 15:26

kan een ruin zijn geweest , misschien dat hij ze opgetrokken had omdat hij het allemaal wel spannend vond("stress"
en sommige paarden zijn heel erg laat, mijn ex verzorgpaard charmeur daar kwammen ze pas op zijn vierde jaar naar beneden zetten
dus er zijn verschillende mogelijkheden

ivar

Berichten: 579
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-02 20:19

Bij mijn paard waren ze op 4 jarige leeftijd nog steeds niet ingedaald en bleek dus dat hij een klophengst was. Ik vond het al zo raar dat ik elke keer dat ik ging kijken niets zag. Iedereen verklaarde me voor gek als ik zie dat het volgens mij een klophengst was en ze zeiden dat ik vast op het verkeerde moment had gekeken, maar ik had uiteindelijk toch echt gelijk. Komt niet zo vaak voor hoor dat de testikels aan beide zijden niet indalen, maar het kan. Van de andere hengst waren ze na een jaar zichtbaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-02 22:14

Dune schreef:
Geloof het of niet, maar mijn hengstveulen (van 25 april 2002) heeft al 2 kleine ballen eronder hangen. Gewoon een snelle jongen!

Ik ken ook een hengstje die had dat al binnen een week.
En nog flinke ook.
Hij kreeg de bijnaam "ballemans" Haha!

Die naam heeft hij nu nog al moeten ze zijn naam eens veranderen in ballemans-loos oid. Haha!

En met de 4 zijn ze normaal echt al heeeel goed zichtbaar.