Baan aangeboden gekregen +update

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Baan aangeboden gekregen +update

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-02 11:19

Ik ben net gebeld door de school waar ik afgelopen jaar stage heb gelopen: Stad en Esch Meppel. Het is een middelbare school voor VMBO-leerlingen. Ik heb hier 2 maanden stage gelopen en ook vrij veel lesgegeven (Nederlands). Heb echt een superleuke stage gehad en kreeg het gevoel dat ze me heel erg waardeerden.
Maargoed, ze belden dus vandaag met de vraag of ik misschien volgend jaar bij ze wil komen werken voor 12 a 13 uur in de week omdat ik zo goed bevallen was. Bloos
Ik heb komend jaar m'n laatste studiejaar dus ik heb geen idee of het te combineren is. Ik moet morgen laten weten of ik het doe of niet.
HELP!!! Ik vind het wel erg leuk dat ze me gevraagd hebben terwijl ik nog niet eens afgestudeerd ben, maar weet dus niet of het te combineren is met mijn opleiding. En die gaat toch voor.
Tips?????? Haha!
Laatst bijgewerkt door Cody op 05-07-02 22:14, in het totaal 1 keer bewerkt


Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 11:21

mmmmm nog een ander argument voor je andere topic.
Vraag hoe flexibel het is. Dat is namelijk wel belangrijk, niet dat je les hebt en tegelijk les moet geven.

:evaw:

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 11:29

Mijn zusje (2e jaars Pabo) kreeg afgelopen jaar al een zelfde soort aanbieding (eigenlijk studeren en lesgeven tegelijk). Je merkt goed dat ze momenteel in het onderwijs zitten te springen om personeel. Maar ik denk dat je vooral moet kijken naar wat je zelf wilt en vooral naar wat je denkt aan te kunnen.

In principe leer je van een stage net zo veel en je hebt dan minder verantwoordelijkheden dan met een eigen klas. Het is natuurlijk niet verkeerd om dat soort verantwoordelijkheden aan te gaan, maar je eerste verantwoordelijkheid blijft voorlopig toch je eigen studie. En als je voor die baan kiest, dan zou je wel eens een heel druk jaar kunnen gaan krijgen.

Zelf heb ik tijdens mijn studie regelmatig aanbiedingen gekregen van mijn stagebedrijf. Gelukkig ging het daar steeds om projectwerk, zodat ik ja of nee kon zeggen afhankelijk van hoe druk ik het had met mijn studie en andere dingen. Maar een jaar lang 13 uur per week een eigen klas... ik denk zelf niet dat ik het zou doen.

BTW wat Sjimmy zegt, vind ik ook een hele goeie. Wat als je voor school verplicht iets hebt en je moet tegelijkertijd lesgeven? Bij een bijbaantje kun je vaak nog iets regelen, maar met een baan voor de klas wordt dat moeilijker.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 12:26

klinkt goed!
Uit eigen ervaring zou ik zeggen: alles pakken wat je pakken kan, elke ervaring is meegenomen, maar aan de ander kant: ze vragen je nu al, grijnz, dan is er volgend jaar (als jij NOG beter bent) vast ook nog wel iemand die je wil hebben...

je hebt weer te kampen met een hoop moeilijke beslissingen Marije!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-02 12:52

Kijk als het nou nog zo was dat ik mijn zaakjes allemaal prima op orde had voor school
Hmz wat een luxeprobleem weer!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-02 21:27

Ik heb overlegd met school wat zij me aanraden.
12 uur is volgens hen echt teveel naast je studie.
Het is namelijk niet alleen 12 uur lesgeven maar ook voor 12 lesuren voorbereiden en daar zit inderdaad vooral in het begin behoorlijk wat tijd in.
Met deze informatie heb ik vandaag mijn stageschool gebeld en het uitgelegd. Ik kreeg nu de directrice aan de lijn die van het hele verhaal van mij op de hoogte was en die begreep het volkomen.
Ik heb wel een opening gehouden door te zeggen dat ik misschien af en toe bij ziekte eens kon invallen. Of als ze een blokje van 4 uurtjes over hadden wat in mijn rooster paste dat ik dan graag les zou willen geven.
Nou ja, heel leuk gesprek gehad die mensen daar zijn echt zo aardig, alles is bespreekbaar. Ik voelde me er tijdens de stage ook heel erg thuis.
Ze vertelde mij dat de sectie Nederlands er zo op aangedrongen had toch eens aan mij te vragen of ik de baan niet zou willen ondanks dat ze weten dat ik het met mijn studie nog druk krijg. Lovers
Deze directrice belt mij het begin van het schooljaar nog op of we misschien iets kunnen regelen dus die 12 uur red ik niet daar zoeken ze iemand anders voor maar invalwerk of misschien een middag per week in Meppel lesgeven zit er dus nog wel in en daar ben ik best blij om Lachen

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 22:36

Had dit nog niet gelezen (tentamens....grr).
Sowieso gaaf om te horen toch, dat ze je zo waarderen!
Misschien een leuke baan voor ná je studie?

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~


Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-02 08:29

Leuk hoor, ik had het bericht nog niet gelezen... Tsja, ik geef je groot gelijk dat de studie voorgaat. Een baan kun je mischien altijd nog vinden, maar zonder opleiding kom je niet ver. Is het niet mogelijk om op die school weer stage te lopen, en dan dit keer een betaalde stage? Of mag je niet 2x op dezelfde school? Wel fijn dat ze contact met je blijven houden, ook in geval van ziekte enzo.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-02 08:32

Hier nog eentje *schaam*
Je weet het he, ik loop met mijn hoofd op een roze wolk deze dagen.
Wel heeeel fijn dat ze je gevraagd hebben, streelt je ego tenslotte! En ze vergeten je vast niet, zodat je als je wat meer tijd hebt (afgestudeert bent, bv) je alleen een belletje hoeft te plegen!

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-02 11:10

wat fijn Marije!
zo te horen heb je het goed aangepakt!

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-02 11:46

Wat leuk dat ze je een baan aangeboden hebben, dan waren ze vast erg tevreden over je!
Heel verstandig dat je voor je studie hebt gekozen. Een baan komt nog wel. Misschien dat je na je studie ook nog wel welkom bent in Meppel?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie