rondleiding te paard door het Amsterdamse Bos

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

rondleiding te paard door het Amsterdamse Bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-02 21:20

In het blaadje van een ijslandervereniging vond ik het volgende:

"De boswachterij van het Amsterdamse bos gaat rondleidingen te [aard verzorgen. Omdat dit nog nooit eerder gedaan was mochten we deelnemen aan de eerste try out: met 6 paarden trokken we naar het amsterdamse bos alwaar we vriendelijk werden ontvangen door de boswachter Annemiek. Peter (plantendeskundige) en Ferry (dierverzorger) maakten ook deel uit van de begeleiding te paard. Gedrieen konden zij ons op elk gebied van informatie voorzien.

De ruiterpaden en het bos waren geweldig. niets voldeed aan mijn vooroordelen over het amsterdamse bos, in plaats van het verwachte stampvolle platgerecreeerde productiebos blijkt het amsterdamse bos een heel variable en dicht bos te zijn. We kwamen op plaatsen waar de schotse Hooglanders de onderlaag van het bos openhouden, maakten kennis met verschillende soorten beheer in het amsterdamse bos en waadden met de paarden kniediep door een bosven.

Na ene uurtje of drie de paden te hebben afgestuind kwamen we op de picknickplaats. Voor de paarden was eer een grote ronde kraal met palen waar de paarden aan vast konden worden gemaakt. Zij deden zich te goed aan het gras en wij aan een luxe lunch. Na de lunch stapten we weer op , kregen we onderweg nog allerlei informatie over de bizons die door de boswachterij gehouden werden, kwamen we in contact met echte nijlganzen en reden we in drie kwartier naar de auto's terug"


Het lijkt me echt heel erg leuk dit eens met een groepje van Bokt te doen. Ik weet nog geen prijzen e.d. maar kan natuurlijk eens bellen. Wie heeft hier zin in? Ik denk aan een dag in het weekend in augustus of september.

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 22:17

Het lijkt me geweldig zoiets mee te maken, maar kan dit ook zonder eigen paard?

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-02 23:07

Ik kan eens informeren. de boswachters zelf zullen wel geen extra paarden beschikbaar hebben en ik heb er ook maar 1. Misschien wel een van de maneges aan het bos, bijvoorbeeld de Jong...

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 20:00

Lijkt me heel leuk hoewel 3.5 uur te paard wel een beetje lang is. Maar daar kom ik wel overheen.

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-02 23:44

Mijn jonge paard red dat ook waarschijnlijk nog niet dus ik dacht ook aan een verkort programma, bijvoorbeeld twee keer 1 uur met een lunchpauze ertussen.

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-02 09:26

Leuk! Wil ook wel mee!