achterwaarts

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Koetie

Berichten: 272
Geregistreerd: 23-10-01

achterwaarts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-02 17:07

Wat ik me nou echt afvraag is:
Is het niet normaal dat je een paard achterwaarts aanleert?
Want ik hoor overal dat het nog niet nodig is als je geen m rijdt, maar bij ons in de buurt is het gewoon normaal dat je paardje achterwaarts kan. Mijn haflinger kan het ook, terwijl ik helemaal geen wedstrijd rij, of zelfs maar in de bak. Dit is toch niet bijzonder ofzo?

Oh jah, sorry als ik dit in het verkeerde forum plaats, ik wist niet welke ik moest nemen, hihi.


Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 17:28

Waarom zou je een paard geen achterwaarts leren, wie weet waneer het nog eens van pas komt. Mijn fjordje is western beleerd en kan achterwaarts de bocht om, de hele bak door, slalommen. Hartstikke leuk, goed voor de bespiering en achterhand gebruik en handig tijdens buitenritten.
Ik vindt persoonlijk dat je er best vroeg mee kunt beginnen, want als je je paard pas achterwaarts (is trouwens al in de L) gaat leren op het moment dat het in de proef gevraagd wordt ben je te laat, Dat leer je niet zo 1,2,3 aan. T moet een soort natuurlijke gang worden.
Gewoon leuk voor de afwisseling.
Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 17:31

lijkt me wel handig als je een paard achterwaarts leert, hoe komt hij anders de trailer uit?

Nieuwschierig over wat ik heb beleeft in 2 jaar Australië?
Bekijk m'n profiel!!
Of bezoek http://alice23.waarbenjij.nu

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 17:37

Mij is altijd geleerd om pas aan achterwaarts te beginnen op het moment dat je paard fatsoenlijk voorwaarts is en netjes kan halthouden (!). Wat dus betekent dat sommige ruiters er misschien maar beter nooit aan kunnen beginnen...

Nulla tenaci invia est via

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 17:40

Achterwaarts onder het zadel? Dat kan Isolda nog niet. Leer ik haar ook niet aan, kan ik zelf ook niet Haha!
Aan de hand moet ieder paard achteruit kunnen en Isolda kan voor de wagen achteruit met bochten. 8)

Koetie

Berichten: 272
Geregistreerd: 23-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-02 18:32

Alice schreef:
lijkt me wel handig als je een paard achterwaarts leert, hoe komt hij anders de trailer uit?


Ik bedoelde oder het zadel Haha!

En de rest, bedankt, zo weet ik het wel ongeveer.

M_99
Berichten: 320
Geregistreerd: 27-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 11:16

lijkt me wel handig straks sta je ergens en je kan niet draaien en ja paard kan niet achteruit en het is ook leuk voor de wisseling

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 21:40

Lijkt mij ook wel handig Lachen Ik rijd zelf western, waar best veel met achterwaarts gewerkt wordt. In proeven in de reining (onderdeel van western) zit het overigens in elke proef. Ook in veel andere onderdelen wordt achterwaarts gevraagd. Ik leer het Buddy al aan de hand. Hij zal toch achteruit moeten als hij te ver doorloopt en ik een deur open moet doen, die naar onze kant opent Haha!

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl


Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-02 08:10

't is ook voor "gewone" recreatie-paardjes erg handig. Ik kan een hek open en dicht doen terwijl ik erop zit, en daarvoor moet je af en toe ook een stapje achteruit...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Akshay, Celebi, ikkedus, laura22, Mark0919, SunnyHorse en 44 bezoekers