Cody's dierenmiddag

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Cody's dierenmiddag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-02 20:09

Haha!
Vandaag was ik voor het eerst de ergste griep te boven dus er moest maar weer eens het een en ander gebeuren. Slapen
Omdat onze hond zich helemaal kapotkrabt van de jeuk en haar vacht er niet meer uitziet had ik een afspraak gemaakt bij de trimsalon van onze stalhouders, op de manege dus. We hebben een Schapendoes en ze zou geplukt worden.
Om half 3 hebben we haar daarheen gebracht, we moesten direct afscheid nemen en zouden wel gebeld worden als ze klaar was.
Oei daar was ons hondje niet blij mee Boos! Haha! Ze haat dat gefrunnik aan haar vacht en al helemaal bij een vreemde en helemaaaaaaaal als het dan ook nog lang duurt dus misschien was het maar beter dat we er niet bij hoefden te zijn. Haha!
Ik ben toen naar Sarah gegaan die samen met Mickey en Cindra wortels stond te eten in de wei dus misschien was ik Maaike net misgelopen?
In ieder geval, lekker gepoetst, ingespoten met Vliegvrij en opgezadeld. Ze keek toen nog erg sloom en schattig uit haar oogjes. Gaaaap
Dat was snel over toen ik eropzat }> We waren het erf nog niet af of het begon vrij hard te regenen, gelukkig had ik een joekel van een regenjas aan en een petje op dus ik dacht 'laat maar komen'.
Dus wij op pad, een keer de andere kant op dan dat ik de vorige twee keren had gedaan. Hmm was ze het eigenlijk niet mee eens maar vooruit dan maar...Kampsheide over geweest waar ze de bermen gemaaid hebben dus heerlijk gegaloppeerd (mijn rug is bijna helemaal over gelukkig!!!), tot we langs een aantal visserstentjes kwamen, ze huppelde erlangs, keek haar ogen uit en struikelde bijna over d'r eigen voeten en ik moest heel hard lachen *LOL*
Na de tentjes haar weer in galop gezet en uiteraard moest daar weer een bok bij en vrij hoge deze keer maar het zag er geloof ik wel jolig uit.
Toen kris kras door de bossen weer terug, ze was superdruk, steeds briesen en dribbelen en kleine bokjes geven door de dazen op haar achterbenen (of het was een smoesje Schijnheilig ) en zo gingen we dan weer terug. Kletsnat allebei (een niet-ademende regenjas met dit benauwde weer zorgt ervoor dat je net zo goed zonder je jas kunt rijden want nat wordt je toch wel) maar een erg leuke rit van ongeveer een uur.
Wel grappig trouwens, ik weet nu geloof ik (of ik moet het heel erg mis hebben) precies de routes die Maaike altijd neemt, ook al rijd ik nu zonder Maaike, Sarah geeft precies aan 'hierlangs, en nu hierheen' enz enz Haha! Ook heb ik volgens mij Maaike d'r galoppeerpaadjes ontdekt }>
Ik draai dan een paadje in en Sarah spurt weg. Geen kwade bedoelingen ofzo, maar gewoon met een koppie van 'zo doen wij dat altijd' Schijnheilig
Sarah heeft lekker liggen rollen en ik heb heb nog even water gegeven.

Toen weer op de fiets naar de manege, waar ik schoongemaakt heb. De wei haalde ik een volle kruiwagen uit, je kan mij niet wijsmaken dat dat van 1 dag is, aangezien ik later uit de paddock en Plief's stal samen ook nog een kruiwagen stront heb gehaald. Dus van de week is de wei waarschijnlijk niet gedaan. Zo balen is dat. Je komt om te rijden maar er blijft elke keer zo weinig tijd voor over dat het vaak de moeite niet meer is. Ik heb alles zo snel mogelijk gedaan, Aldira opgezadeld en bijna een half uurtje achter in de bak gereden. Ze was erg soepel en nageeflijk, was wel lekker want de laatste tijd is ze wat stijf en heeft ze weinig zin om te werken. Lekker uitgestapt en toen kwam mijn moeder er ook al weer aan om onze hond op te halen.

Aaaaaaaaaaah ons boefje ze zag er niet uit en ik moest heel hard lachen *LOL* *LOL* *LOL* Lips are sealed Normaal hebben we dus een langharige hond en nu is het echt een ratje, met een vachtje van nog geen 2cm lang.
Maargoed, hopen dat haar vacht nu eens wat beter wordt. Zou wel lekker zijn want we zijn er al erg lang mee aan het klooien en hebben bijna alles al geprobeerd.

Ik heb ook de eigenaresse van Aldira (tevens stalhouder en hondentrimster Haha! ) gesproken over hoe nu verder met Aldira.
Ik heb gezegd dat ik er per september mee stop omdat mijn school dan weer begint. Ik heb er een goed gevoel over want ik ging eigenlijk niet meer voor mijn plezier rijden daar. Het moet wel leuk blijven. Mijn moeder staat ook volledig achter me na vandaag. Die heeft eens kunnen zien wat ik nou al die tijd vaag bedoelde maar niet onder woorden kon brengen. Ik zal er verder niet over uitwijden maar ik rijd liever een paardje voor iemand die er blij mee is dat ik het doe. Lachen
En zo is het Knipoog

Maaike, bedankt he en je krijgt de groetjes van Piet Lachen


warren

Berichten: 336
Geregistreerd: 27-04-02
Woonplaats: Gersleat (Fryslân)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 20:41

Volgens mij heb je de juiste beslissing genomen. Lekker rijden zonder problemen!!!!! Lief van Maaike.

Kennissen van mij hadden ook zo'n schapendoes. Als die geplukt was schaamde hij zich zo,dat hij de eerste week onder de tafel bleef liggen, en alleen bij ZEER HOGE NOOD naar buiten wilde!!!
Maar troost je, het groeit (te) snel weer aan.

fryslân boppe

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-02 20:45

Die van ons dartelt wat in het rond helemaal blij dat hij in ieder geval van dat ellendige trimtafeltje af is maar volgens mij heeft ze nog niet door hoe ze erbij loopt Bloos
Wel moet iedereen steeds erg om dr lachen en dan gaat ze op de grond liggen met een poot over dr koppie heen dus ze schaamt zich wel maar weet nog niet waarom *LOL*

Heb even gedoucht trouwens en ontdek 2 mega blauwe plekken net onder mijn beide knieën.
Tip: probeer nooit door een (ruim) fiets-hekje heen te gaan met paard:
......_____
____.....
Zo eentje dus, het pad loopt dus op de stippellijnen en de streep houdt het hekje in. De eerste bocht gaat makkelijk maar bij de tweede vergeet je paard dat jouw knieën meer ruimte nodig hebben Boos!
Tip 2: denk niet dat het bij het tweede hekje beter gaat Bloos Haha!

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 21:15

Als je een hond uitlacht als ze getrimt is, gaan ze zich schamen, hoe maf ze er ook uit zien je moet altijd zeggen o wat ben je mooi, of o wat ben je lelijk als je het maar op een lieve toon zegt!!

Sometimes I pretend to be normal. But it get's boring. So I go back to being me!

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 21:31

Fijn dat je het zo leuk hebt gehad. Ik ben echt blij dat jij haar nu ook rijdt!
Wat kan het toch een heerlijke druktemaker zijn hè, dat zou je niet zeggen als je haar zo kalmpjes in de wei ziet staan.
Geef maar een dikke knuffel aan je hond. Onze hond wordt binnenkort ook geplukt, ben benieuwd naar het resultaat.

Enneh die hekjes, daar heb ik ook altijd ruzie mee Haha!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 21:33

Sjonge jonge, druk dagje zeg!
Maar wel fijn he? Zo'n dag dat alles goed loopt.


Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 23:57

Echt een geweldig verhaal! Ik vind het nog steeds dat je de juiste beslissing hebt genomen wat betreft Aldira. Toppie hoor! En wat Sarah betreft, ik vind (zoals ik al eerder eens zei) het geweldig van Maaike dat je haar kunt rijden. En zo te horen heb je hier ook veel en veel meer plezier van! Ga zo door!

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-02 08:54

Die hekjes ken ik ook!!! Alleen ben ik niet zo blonT??? Want ik trek mijn knieen dan o hoog op dat ik er wel door kan. Nadeel is dat de stijgbeugels dan los swieberen en dus tegen het hek kunnen stoten, en Des is toch nog niet zo op dat geluid gesteld (oppassen dus als na het hekje een drukke weg volgt).
Ik trek tegenwoordig erg snel mijn benen op. Heb al meerdere keren blauwe knieen gehad (lang leve de hekken, bomen, bruggetjes, en niet te vergeten de paaltjes naast het fietspad (waar je zo makkelijk in gealop je tenen aan stoot, omdat e toch iets hoger zijn dan je dacht...)

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-02 12:42

Riëtte schreef:
Die hekjes ken ik ook!!! Alleen ben ik niet zo blonT??? Want ik trek mijn knieen dan o hoog op dat ik er wel door kan.

Er zit denk ik nog wel een verschil tussen een paard van 1.45 en eentje van 1.67 *LOL* Als ik mijn knieën echt wil sparen kan ik beter op het zadel gaan staan voor een paar meter Haha!

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-02 12:47

Haha ik zie het al voor me, Cody die voltige doet om aan de hekjes te ontlopen Haha!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-02 12:48

Kan ze eigenlijk goed springen Maaike? Haha!
Oh nee ik weet nog die keer op de manege dat ze met haar ogen dicht door de balken denderde Knipoog Tong uitsteken

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-02 12:50

Nouhou daar mag je me niet mee plagen Knipoog
In de bak vindt ze het niet leuk, dus dan doet ze het niet. Maar buiten kan ze het best goed, over boomstammetjes enzo.
Ik zou zeggen; probeer het eens uit Lachen

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-02 10:06

Solly, dus toch blonT... Had ik niet zo over nagedacht dat die hekjes voor jou op heel andere hoogte uit komen.... Kun je Saartje niet op blikjes laten lopen (je weet wel, van die dingen waar ze op de kleuterschool mee spelen...

Of springveren eronder, dan kan ze er mischien overheen jumpen!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Berdien, floorsxm, frutsel05, Punz, singa, Supertje, Team_Sublime, Titsia, turtlelito, vilheide, xDeena_ en 188 bezoekers