Krijt op wit been

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Krijt op wit been

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-02 08:45

Ik heb weleens gehoord (gelezen op bokt ook) dat er op wedstrijden en keuringen krijt gebruikt wordt op de witte aftekeningen.
Dat wil ik dus gaan gebruiken bij Udinde, die heeft toch al zo veel wit en dan steekt dat extra af.
Als ze dan toch wit heeft, dan moet het goed ook! *LOL*
Maar wat voor krijt gebruik je? Gewone witte stoep of schoolbordkrijt? En hoe breng je het aan?


Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 08:47

Wat ik gehoord heb is dat ze talkpoeder gebruiken. Misschien is dat wat je bedoelt?

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 08:50

je hebt ook speciaal paarden krijt, dat heb iko ook. Is een groot blok.

Groetjes iris

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 08:54

Volgens mij is dat hetzelfde spul dat wordt gebruikt op je handen bij het turnen. Idd zo'n groot blok, heet het niet magnesium?

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 09:23

Ik heb zelf van die blokken uit Engeland gehaal. Je kunt ze denk ik hier ook wel krijgen bij de Divoza of iets dergelijks.

Suzanne F.

Berichten: 49169
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 09:26

Gewoon baby/talkpoeder gebruiken....werkt super. Lachen

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 11:14

En was de witte aftekeningen van tevoren met betadineshampoo! Daar worden ze superwit van! (zowat fluoriserend... Haha!)

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 11:45

Wat je bij turnen gebruikt heet idd magnesium poeder.

Ik heb het een keer met talkpoeder geprobeerd Haha! , maar dat doe ik niet meer. Alles zat onder Tong uitsteken . Ik houd het dus maar gewoon bij shampoo.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 11:57

Ik heb zo'n blok speciaal voor paarden. gekocht op een keuring. Harold Zoet in Wezep verkoopt ze in ieder geval. Ze kosten toen 6,95 (guldens dus)

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

chanickyo

Berichten: 2050
Geregistreerd: 11-02-02
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 13:07

Karin schreef:
Volgens mij is dat hetzelfde spul dat wordt gebruikt op je handen bij het turnen. Idd zo'n groot blok, heet het niet magnesium?

dat heet inderdaad magnesium

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 15:47

wij gebruiken voor de sokken van de shires talkpoeder, werkt erg goed. maar let op dat je niet met je handen daarna aan donkere plekken komt want dat geeft een leuk effect van die handen op je paard Haha!

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

IcePrincess

Berichten: 7741
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 16:28

ik gebruikte een kalksteen (geloof ik, anders magnesium)
en om te wassen een shampoo voor mensen met grijs haar...is een blauwe shampoo dat zorgt dat de haren niet geel worden en gaat het heel mooi van glimmen.
en met dat kalk moet je uitkijken dat je niet buiten bent als het regent...had ik dus wel een keer en toen veranderde m'n mooie witte paardje in een beetje geelkleurige Scheve mond

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 16:43

Heike schreef:
Ik heb zo'n blok speciaal voor paarden. gekocht op een keuring. Harold Zoet in Wezep verkoopt ze in ieder geval. Ze kosten toen 6,95 (guldens dus)


Dat is hetzelfde spul als waar ik het over had. Werkelijk super of niet, Heike?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 18:58

Wanneer is de keuring, als het na de 19e is kan ik wel een paardenkrijtblok voor je meenemen.
Ik heb er een paar tegelijk gekocht op de Royal welshshow.

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 19:15

Ilindra schreef:
Ik heb er een paar tegelijk gekocht op de Royal welshshow.


Dat is echt een fantastische show. Een paar van onze pony's hebben er aan meegedaan en ook nog goed gescoord.


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 19:59

Ik heb ook zo'n blok, het is overigens gewoon kalk.
Dit heeft naar mijn idee alleen zin als je eerst de witten benen opscheert, het huidje daaronder is dan altijd vleeskleurig en dat schijnt dan iets door, hierdoor lijken de benen niet echt wit.
Je kleurt dan eigenlijk gewoon de huid onder het haar wit, ziet er dan ook wel super uit hoor!
Nagenoeg fluoriserend!
Zorg wel dat de benen goed schoon en kurkdroog zijn!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-02 22:02

Sjuimpje, scheren zit er niet in bij Udin. Ik wil ook de sokken niet knippen, aangezien ze straks die bescherming gewoon weer nodig heeft in de duinen. Dan heeft dat kalk dus geen nut begrijp ik wel. En ach, zo'n blok, ik gebruik het toch maar twee keer in het jaar zo'n beetje. (thanks voor het aanbod Lia!)
Flink wassen dus dan maar. En hopen dat ze niet over haar hoge witte benen heen poept Haha!

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 22:40

Alleen wel uitkijken met schimmels, als je hem helemaal doet...Lachen haha, als je hem beloont KAN er wel eens een kleeeein stofwolkje uitkomen...haha!

Groetjes iris


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: xDaylight en 109 bezoekers