tekenaresse van malle uit ponyclub

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
no panic

Berichten: 282
Geregistreerd: 27-11-01
Woonplaats: krimpen aan den ijssel

tekenaresse van malle uit ponyclub

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-02 14:44

wie weet waar ik tekeningen van lena furberg kan vinden op het net dat is de tekenaresse van malle uit de ponyclub(stripblad) en nog vele andere verhalen zon mooie tekenstyle wie kan me helpen?? Verward

No Panic
*05-03-1995/*24-9-2018
Dirk
*01-06-2008
Camilla Caballo
*15-04-2014
Tamañana
*04-04-2023


Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 15:09

Ik heb geen idee maar ze tekent inderdaad echt heel leuk! Ik las vroeger ook altijd de Ponyclub.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 15:24

Ik was vroeger helemaal gek van Malle. Toen ik Manjo kreeg, had ik hem ook bijna Malle genoemd! Lachen

Kijk eens op deze site: http://enterprise.hb.se/~data/furberg/furberge.htm

Als je bij Google zoekt op "Lena Furberg" (tussen dubbele aanhalingstekens), dan vind je nog veel meer.

Een van haar tekeningen (een IJslander):
Afbeelding

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

pmarena

Berichten: 47963
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 16:23

Mooi he ?

Die kan zo'n gave , levensechte tekeningen maken dat je gewoon kippevel krijgt ....

Weet je trouwens dat je de plaatjes uit Ponyclub heel makkelijk kunt kopieren ?

Als je er een papiertje op legt en je krast eroverheen staat het schitterend
afgedrukt erop Lachen Ontdekte ik eens toen ik een briefje aan het schrijven was , dat papiertje lag op m'n geopende Ponyclub Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 18:22

Malle (mulle) in het deens of zweeds of wat is het voor taal Haha!


Afbeelding

Ik herriner me nog de verhalen Zabadou en pimpernel, ik geloof ook beide door haar getekend,
Zal ze eens van de zolder halen bij m'n moeder Haha!

Tiffany

Berichten: 5725
Geregistreerd: 17-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 18:32

Schijnheilig ik zelf vind de ponyclub harstikke gaaf! Cool


Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 18:46

Ja idd, Zabadou, volgens mij heb ik die laatst nog gelezen! En een verhaal over een onhandelbare draver. Ik heb een tijdje geleden al m'n oude Ponyclubs van zolder gehaald, vandaar. Het mooiste vond ik de manier waarop ze wedstrijdpaarden tekent in de stripjes van Malle, zo lekker overdreven verwaand. Haha!

Ik heb al m'n oude Ponyclubs dus bewaard, dat zijn er heel wat. In ieder geval vanaf nr. 100, en nog een heleboel oudere. Zelfs nog een Zweedse en een Deense, iets met 'Hest' heet het daar.

Bestaat het blad eigenlijk nog? En zo ja, bij welk nummer zijn ze nu dan?

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 18:56

Oh ja, was ik vroeger helemaal fan van. Van die hele zielige verhalen met mooie wilde paarden met wapperende manen. Helaas is mijn collectie ponyclubs 15 jaar geleden naar een ondankbaar nichtje gegaan. Zou ze nu best weer eens over willen lezen.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 18:59

Even offtopic.. Had geen idee dat de Ponyclub nog bestaat..

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

pmarena

Berichten: 47963
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 19:43

Ik heb nog nummer 2 en 8 geloof ik !!

*hoezo off-topic* Knipoog

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 20:12

pmarena schreef:
Die kan zo'n gave , levensechte tekeningen maken dat je gewoon kippevel krijgt ....

Afbeelding

Ze zijn inderdaad levensecht!! Knipoog Haha!

Maar ik geef toe, de IJslander lijkt wel goed!

p.s. sorry..erg off topic Schijnheilig

Percy

Berichten: 12025
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 21:40

Volgens mij bestaat de ponyclub ook al lang niet meer. Ik las ze vroeger ook. Een stuk leuker dan de Penny (die was er toen nog niet geloof ik).
Ik vond de Brokkenmakers altijd zo leuk om te lezen. Ze bestonden nog echt ook!

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 21:56

Toevallig las ik vandaag in een stukje op internet dat de Penny rond 1977 is ontstaan als afsplitsing van de Debbie. Daar stonden ook paardenverhalen in, en omdat daar zo enthousiast op werd gereageerd, is toen de Penny ontstaan, als 'Debbie voor paardenmiepjes'. De Ponyclub is volgens mij van 1974, in ieder geval zo rond mijn bouwjaar.

En idd de Brokkenmakers! Ik was helemaal weg van dat grijze pony'tje Ingo. Kan me nog herinneren dat hij werd geopereerd omdat hij zo'n verschrikkelijke luchtzuiger was. Die strip was ook zo levensecht getekend.

Jeugdsentiment... Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 22:26

Ik las ook altijd de ponyclub en kocht ze tot zo'n twee/drie jaar geleden ook nog steeds, vooral de strips van Lena waren heel mooi. De ponyclub is destijds wegens te weinig animo uit de verkoop gehaald. Ik heb toen gebeld omdat ze niet meer in de winkel verschenen (dik 20 jaar Bloos en dan nog elke maand kopen). Vond ik niet grappig, nou weet ik nog steeds niet hoe de laatste serie eindigt (volgens mij ook van Lena).

Mijn vriend vond Malle altijd zo leuk en toen we onze shet gingen kopen en hij Malle bleek te heten, was ie eigenlijk al zo goed als verkocht Haha! .


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 23:28

Jaaah Lena Furberg tekent echt heel leuk! Ik kocht de Ponyclub ook tot het laatst en vind het heel jammer dat die uit de verkoop gehaald is. Ben ik niet de enige die op haar 18e nog zo gek is ponyblaadjes te kopen Schijnheilig Haha! !.

Percy

Berichten: 12025
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-02 01:10

Karin schreef:
Toevallig las ik vandaag in een stukje op internet dat de Penny rond 1977 is ontstaan als afsplitsing van de Debbie. Daar stonden ook paardenverhalen in, en omdat daar zo enthousiast op werd gereageerd, is toen de Penny ontstaan, als 'Debbie voor paardenmiepjes'. De Ponyclub is volgens mij van 1974, in ieder geval zo rond mijn bouwjaar.



Wat grappig, laat ik nu altijd gedacht hebben dat de Penny een aftreksel was van de Tina, mooi mis dus Haha!

De ponyclub is ooit een paar maanden niet verschenen. Ik las hem vanaf nr. 2 en toen was hij nog van Classic uitgeverij. Die gingen failliet en dat leek het einde van de ponyclub. Later heeft een andere uitgever het blad overgenomen, dat was een opluchting terwijl ik eigenlijk al "te oud" was voor dat soort blaadjes.
Ik vind het wel jammer dat hij niet meer verschijnt. Ik had het wel leuk gevonden voor mijn dochter. De Penny vind ik maar niets. Al die vreselijke verhalen over kinderen die onhandelbare pony's vinden die dan vervolgens met die pony alle wedstrijden winnen Lips are sealed
De ponyclub was een stuk "echter". Bij de brokkenmakers ging ooit een paard weg omdat ze er niet mee overweg konden, er ging er ook eens een dood. Niet altijd leuk om te lezen maar het was tenminste reëel.

Malle mis ik ook nog steeds. Vroeger had je glazen, mokken, sleutelhangers etc. van Malle. Ik had een hele verzameling die helaas in de loop der jaren gesneuveld en verdwenen is.

pmarena

Berichten: 47963
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-02 09:02

Ik ben ook een tijd lid geweest van de Ponyclub en struinde vaak markten af op zoek naar nummers die ik nog niet had Lachen .

Maar de laatste paar jaar kwamen er wel erg vaak strips in die er al eens hadden gestaan , dus dan vond ik het die 5 gulden die het op een gegeven moment kostte niet meer waard...

Heb heel wat traantjes gehad hoor van die strips van Lena , zo mooi en triest ook af en toe ...(meestal eigenlijk wel zielig Knipoog )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-02 11:30

Jaaaa, de Ponyclub. Ik heb dat vroeger ook nog gehad, en nog veel te lang mee doorgegaan vanwege de mooie tekeningen van Lena Furberg. Ik bekeek net de link die Ka gaf, en herkende zelfs de meeste paarden die daarop stonden nog van de strips Bloos

Mijn zus vindt Nescio altijd "zo'n Lena Furberg-paard" Haha! Hij heeft echt zo'n kop als de paarden die zij graag tekent

(en nu wil ik eigenlijk wel zo'n verwaand wedstrijdpaard in m'n avatar... beroepsdeformatie zullen we maar zeggen Haha! Als iemand een mooie kan vinden houd ik me aanbevolen)

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-02 12:40

Ik kan weinig tekeningen vinden op internet.. maar na enig gespeur wel haar e-mailadres. Ik heb haar een mail gestuurd en hier uitgenodigd op bokt, ben benieuwd...

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-02 19:08

dames willen jullie ontopic blijven of een ander topic op pp ofzo starten Lachen thanx zou het zonder vinden om hier een slotje op te gooien ben nml een groot fan van haar

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-02 19:11

Wat is er dan offtopic?
Het gaat toch steeds over ponyclub.
Niet l*llig bedoeld, maar snap het echt niet.

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-02 19:13

er word gevraagd waar ze tekeningen kan vinden en niet hoeveel ponyclubs jullie hebben etc Lachen
daarnaast hoort dit eigenlijk bij Links waar ik het bijdeze heen verplaatst

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-02 19:29

De ponyclub bestaat denk ik nog wel hoor?Heb hem niet lang geleden nog gezien in de 'gazettenwinkel'.Maarja,in België staan ze met die boekjes(ook de Penny)wel een paar maanden(zo'n 5) achter Schijnheilig .
Ik denk ook dat je het beste bij google op zoek gaat(pictures).Plingitlaatste was om ff ontopic te blijven Schijnheilig*

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-02 01:24

Hij bestaat volgesn mij nog wel hoor,zie hem nog vaak bij de Bibliotheek liggen met nummers van dit jaar!!

no panic

Berichten: 282
Geregistreerd: 27-11-01
Woonplaats: krimpen aan den ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-02 11:43

dank jullie wel voor al jullie geweldige reacties ik ga zoeken en ik hoop dat lena idd ff komt bokken!!1 groetjes litha..

No Panic
*05-03-1995/*24-9-2018
Dirk
*01-06-2008
Camilla Caballo
*15-04-2014
Tamañana
*04-04-2023


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 9 bezoekers