Vitaminen bij afvallen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Miran

Berichten: 4452
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Vitaminen bij afvallen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-02 14:22

Mijn Haflinger gaat op advies van de hoefsmid op dieet. Ze staat nu op een kaal stuk, en krijgen elke ochtend een klein iets minder kaal stuk erbij. Ze krijgt een klein handje muesli per dag, met foeneknof. Zo nu en dan een appeltje, meer niet, en wat gedroogde appelblokjes van de paardendrogist als we wat vrijheidsdressuur doen. Bovendien gaat ze nu ook flink harder aan het werk (ze werkte wel al behoorlijk, maar blijkbaar niet hard genoeg).
Moet ik haar nu een vitaminen/mineralenmengsel bij gaan voeren? Ik kan me voorstellen dat ze hier niet genoeg aan heeft, zeker als ze echt aan het werk moet.

Iemand bovendien nog tips om een eigenwijze stalhouder te overtuigen dat ze echt geen kuil erbij moet als het gras straks op is? Er staan nog 2 Arabiertypjes bij, die niet zo dik zijn (staan er nog niet zo lang Cool ). Als die hier niet genoeg aan hebben, moet ze maar op een apart landje ofzo.

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 14:42

Ik denk dat ze wel genoeg heeft. Mijn new forest pony staat ook op een kaal stukje land en krijgt helemaal niks te eten behalve als we lang gereden hebben (2 uur of langer). Dan krijgt hij ook 1 handje biks. Naar mijn idee heeft hij er genoeg aan. Ik rijd hem elke dag zeker wel een uur. En heel af en toe een dagje vrij.
Maar misschien hebben andere bokkers een andere mening.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 15:18

Een haf heeft snel genoeg, en anders zien we het wel hoor Miran. Niet te druk om maken, de symptomen zijn duidelijk genoeg als ze wat tekort komt. We kijken wel met je mee.
Enne.... overtuigen van geen kuilgras geven..... Succes..... Haha! Dat wordt moeilijk. Is doorgaans alleen te overtuigen door een bezorgde VA op 'm af te sturen.....

Miran

Berichten: 4452
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-02 15:46

Een bezorgde hoefsmid is inderdaad niet eens genoeg, want 'die hebben er toch geen verstand van'.
Na ja, als je een beetje mee wil kijken... Ze heeft nu uug nog genoeg energie, dus het zal wel meevallen.

Tinkie
Berichten: 222
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 22:34

In een goed vitaminesupplement zit per dosis alles wat ze nodig hebben. Op de potten staat meestal hoeveel je moet geven igv rust, lichte arbeid of sport.