In de tuinen van VSM geweest

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marije_jiplover

Berichten: 25318
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

In de tuinen van VSM geweest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-02 09:05

Gisteren ben ik in de tuinen van VSM geweest. We hebben momenteel een keuzeweek over alternatieve geneeswijzen, oa dus over homeopathie, vandaar. Echt wel grappig, je rijdt gewoon door een industrieterrein met autodealers etc. en dan kom je bij VSM. Het gebouw is al 'anders' dan de andere gebouwen, maar als je aan de andere kant het gebouw uitgaat, vergeet je echt dat je in een industrieterrein bent. Ik vond de tuinen echt wel mooi. Ze hebben daar zelf een ijsvogelbroedpaartje.
De presentatie die ze voor ons hielden, was helaas niet op dieren gericht, maar gewoon op mensen en ik vond het een beetje te dik erop liggen. Echt een verkooppraatje, terwijl we toch in principe kwamen als aanvulling op de lessen over homeopathie. Maar de tuinen maakte alles goed. We boften natuurlijk ook enorm met het weer, want het had al de hele week geregend en gister was het supermooi weer!

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 10:46

Heey, heb je die homeopatie-lessen toevallig van mvr. De Sonnaville - Ellinger? Het klinkt heel leuk!

Marije_jiplover

Berichten: 25318
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-02 11:36

Carola schreef:
Heey, heb je die homeopatie-lessen toevallig van mvr. De Sonnaville - Ellinger? Het klinkt heel leuk!


Ze staat voor ons in het rooster als Drs. E. Ellinger. Weet niet of dat dezelfde is? Het was wel leuk ja, alleen erg moeilijk voor te stellen, als je alleen maar verhalen hoort en er zelf geen beelden bij hebt.
Het is nu echt geloven op haar woord en ik wil zoiets dan toch liever meegemaakt hebben. Niet dat ik geloof dat homeopathie NIET werkt, maar zo snel en plotseling als zij in haar verhalen? Daar heb ik zo mijn twijfels over.

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 15:35

Ja, dat is ze! Ik ken haar al járen (moeder van goede vriendin van mij). Ik heb ook al een aantal keer gebruik gemaakt van haar werk als homeopatisch dierenarts. Zij heeft mijn ten dode opgeschreven pony met peesblessure weer grotendeels laten genezen. (De reguliere DA sprak van een 'wonder'). Ook bij de longproblemen van hetzelfde dier hebben haar medicijnen geholpen.

Een paar weken terug heeft ze een wonder verricht met m'n HKO-4 paardje. Hij liep niet kreupel, maar een paar dagen na haar medicijnen begon ie veel rustiger, evenwichtiger en meer in balans te lopen. Dat doet ie nu al een paar weken, en het verschil is duidelijk te zien.

Ik heb al duizenden super ervaringen met haar, niet alleen bij m'n eigen diertjes, maar ook bij anderen. Doe haar de groeten van me als je haar spreekt!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 22:24

Wij gebruiken nu al een paar maanden producten van VSM (smeerseltjes), en ze werken geen van allen. Kan het zijn dat het bij bepaalde personen aanslaat, dat je er dus geschikt voor moet zijn, of is het troep?

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 22:52

Volgens mij moet homeopathie echt op het individu afgestemd worden door een zeer ervaren persoon, dan kan het wellicht effect hebben.

'Standaardspul' uit de winkel is niet afgestemd op het individu en heeft niets anders dan een placebo effect (IMO dan).

Bij mij haalde het trouwens geen moer uit. Spul uit de winkel niet en 'persoonlijk' spul van de homeophaat ook niet...

Marije_jiplover

Berichten: 25318
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-02 18:09

Ik gebruik al jaren Calendula-zalf voor wondjes etc. bij de paarden en ben daar zeer tevreden over. Wonden helen sneller en er blijft een veel kleiner, tot geen litteken achter. Duvel heeft al sinds wij hem hebben een rare kale plek op zijn boeg en daar ben ik nu ook sinds een maand met calendula gaan smeren en er zitten nu weer enkel minuscule haartjes op. Terwijl die plek er echt al meer dan een half jaar zit. Dus die standaard smeersel kunnen wel zeker iets doen.
Verder maakt VSM ook die produsten die een homeopaath je voor kan schrijven, dus echt de klassieke middelen zeg maar, die worden ook niet zomaar in de drogist verkocht, maar op bestelling aan homeopathen.