bijrijdertroubles, wat vinden jullie hiervan?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

bijrijdertroubles, wat vinden jullie hiervan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-02 11:30

Ik had dus een bijrijdster voor elke vrijdag, ze mocht gewoon gratis op Flair rijden. Meedoen aan onderlinge wedstrijden, als ze eens zin had om naar het strand te gaan belde ze me en mocht ze Flair meenemen.

Allemaal leuk en aardig, maar nou was ik dus een keer de sleutel van de voerkamer (die altijd in mijn kast ligt) kwijt de dag nadat zij Flair had gedaan. Ik heb haar gebeld en gevraagd of ze hem misschien mee had genomen. Zij had hem niet meegenomen, hij bleek later in de poetskist te zitten. (waar zij hem in had gedaan, en hij normaal nooit ligt)

Niks aan de hand verder, nou zou ze Flair vorige week een dag voor me longeren. Ik heb een apart hoofdstel voor het longeren, dit was toevallig mijn duurste. Het hoofdstel is kapot gegaan toen zij Flair had gelongeerd, zij heeft hier niks over gezegd!

Ik had nog niks tegen haar gezegd hierover, omdat ik haar nog niet gesproken had. Toen ik erachter kwam dat het hoofdstel kapot was, was er een vriendin van mijn bijrijdster bij. Ik zei tegen die vriendin van haar, hmm wat raar dat *** (mijn bijrijdster) daar niks over gezegd heeft. Nou heeft waarschijnlijk die vriendin van haar het verhaaltje opgeblazen en tegen *** gezegd dat ik kwaad was en liep te zeiken over haar... Is helemaal niet gebeurt. Ik had zoiets van ik vraag het gewoon aan haar (over dat hoofdstel) als ze zegt dat ze van niets weet ok, en als ze zegt wat er gebeurt is ook ok. Ik had er geen probleem van gemaakt.

Nou kreeg ik vanmiddag een berichtje van mijn bijrijdster dat ze Flair niet meer wilde doen... Ik terug gesmst: Waarom niet? Zei ze dat er altijd wat was met mij, eerst die sleutel en nu dat hoofdstel. Verward ik heb nog helemaal niks tegen haar gezegd over dat hoofdstel...

Stuurt ze later, maar ik wil Flair nog wel heel af en toe doen, maar niet vaak. Toen werd ik eigenlijk een beetje kwaad, met andere woorden: als ik zin heb om te rijden dan bel ik je wel! Dus ik heb kwaad teruggereageerd. Zal ik het nou zo laten of nog met haar gaan praten hierover?


Thirza

Berichten: 9259
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 11:35

ik zou het zo laten nu ben je er vanaf (niet banketstaaf bedoeld)
straks krijg je dezelfde problemen weer

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-02 11:36

Ja, ik denk dat ik wel iemand anders zoek, maar het is zo moeilijk om een goede bijrijdster te vinden. Vooral voor Flair! Zij kon gewoon leuk rijden op Flair, daar was ik dan wel weer blij mee.

ajbdhrtls138
Berichten: 1040
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 11:43

Ik zou met haar gaan praten, dan kun je altijd nog tot de conclusie komen dat het niet werkt. Van dat hoofdstel heeft zij misschien begrepen dat je heel boos op haar was geweest omdat iemand anders dat er van had gemaakt.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-02 11:46

Ik heb haar net een berichtje gestuurd met daarin: Wie zegt dat er wat is met een hoofdstel? Ik heb het er niet met jou over gehad..

Ik heb er niks op terug gehad, maar ik zoek trouwens zowiezo wel iemand anders, iemand die conclusies trekt zonder dat ze weet wat er aan de hand is wil ik niet eens meer.

Ze zegt dat ik altijd wat heb: bijv. met het hoofdstel... waar ik het niet met haar over gehad heb. :S vreemd toch

Dees

Berichten: 18873
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 12:05

flair schreef:
.... maar ik zoek trouwens zowiezo wel iemand anders, iemand die conclusies trekt zonder dat ze weet wat er aan de hand is wil ik niet eens meer.



bovengenoemde reacties vind ik een heel menselijke reactie hoor. niet dat het een juiste of nette manier is, maar wel menselijk. Ik sluit niet uit dat ik ook zo zou kunnen reageren....

Ach, als dat meisje eigenlijk ook wel bevalt, ik zou gewoon haar vertellen (face to face, zonder gsm) hoe het op mij overkwam. Dan zou ik haar de kans geven haar kant van het verhaal te doen. En mochten jullie dan tot de conclusie komen dat hier sprake is van 1 groot misverstand, dan kan je het afsluiten en verder gaan....
En valt zo'n gesprek je tegen, welnu, dan heb je het geprobeerd en kan je het ook afsluiten en verder gaan zonder haar....
Denk dat dat de volwassen manier is om dit op te lossen.
Ik zou de venijnige sms-jes staken, is zo kinderachtig....

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 12:06

Ik zou het ook zo laten, er loopt vast nog wel ergens een meisje rond waarmee het helemaal klikt...

Ik vind het altijd iets heel vreemds dat bijrijder probleem; de meeste hebben moeite een goede bijrijdster te vinden, ik heb een probleem een leuk paardje te vinden, ze lijken zo schaars hier Verward

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 12:08

Ik vind het een beetje een raar verhaal. Ik vind het heel knap van je dat je nog zo geduldig blijft. Ik zou heel boos worden als ik van haar eensmsje zou ontvangen dat ze niet mee wilde rijden, maar af en toe... sorry hoor, ik zou direct antwoorden dat ze niet meer welkom is.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-02 12:24

Llewella schreef:
Ik zou het ook zo laten, er loopt vast nog wel ergens een meisje rond waarmee het helemaal klikt...

Ik vind het altijd iets heel vreemds dat bijrijder probleem; de meeste hebben moeite een goede bijrijdster te vinden, ik heb een probleem een leuk paardje te vinden, ze lijken zo schaars hier Verward


Ja zo blijft het, dat had ik ook toen ik een bijrijdpaardje zocht. (had ik Flair nog niet) Ik kon nergens wat vinden, maar nu ik Flair heb en zelf een bijrijder zoek...

Zowiezo is het al moeilijk om iemand te vinden voor een pony als Flair, het moet een niet te jong meisje zijn, die niet te klein is maar ook niet te groot. Kleine kinderen kunnen niet op Flair rijden, onervaren mensen ook niet. Maar... te grote mensen ook niet aangezien ze maar 1.45 is. Qua lengte en leeftijd enzo, was ik blij met mijn bijrijdster, ze is 19 jaar en net zo groot als mij.

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 16:50

Ik zou er met haar over praten. Dit is gewoon een misverstand, want je had misschien niet tegen die vrinedin over dat hoofdstel moeten beginnen.... Ik dnek dat er best nog met haar te praten is, omdat ze Flair wel af en toe wou doen. stel, je praat met haar en de wil echt niet meer, dan zijn jullie in ieder geval niet met ruzie uit elkaar gegaagn.

Dromen, denken, durven, doen, doorgaan

Josti

Berichten: 1534
Geregistreerd: 28-03-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 17:38

ik zou het zeker laten...helemaal nadat ze zei dat ze nog wel 'af en toe' wilde rijden, ik vind het nogal brutaal hoor...

maarre mocht ik in den helder gaan wonen bied ik me aan Knipoog Haha!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-02 17:43

Piaffe schreef:
Ik zou er met haar over praten. Dit is gewoon een misverstand, want je had misschien niet tegen die vrinedin over dat hoofdstel moeten beginnen.... Ik dnek dat er best nog met haar te praten is, omdat ze Flair wel af en toe wou doen. stel, je praat met haar en de wil echt niet meer, dan zijn jullie in ieder geval niet met ruzie uit elkaar gegaagn.


Die vriendin stond ernaast toen ik het hoofdstel om wilde doen maar het niet ging omdat deze kapot was. Ik heb alleen tegen haar gezegd: Wat vreemd, *** heeft dit hoofdstel als laatste gebruikt en er niks over gezegd.

En ze wilde Flair dus alleen nog doen als het haar uitkwam, zo werkt dat gewoon niet, het is mijn pony toch. Ik heb een bijrijdster nodig voor 1 keer in de week (vrijdag) en voor als ik ziek ben ofzo, niet voor als het de bijrijdster uitkomt. Ik kan dus net zo goed iemand anders gaan zoeken.

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 18:31

Kan je misschien niet eens in een manege in de buurt gaan horen?Misschien weten zij wel iemand die groot en ervaren genoeg is. Hebben ze ook eens aan onze lesgeefster(denk ik!)gevraagd,want er kwamen mensen (die we nog niet kenden)die wel onze naam kenden en vroegen een pony te rijden,die is er vanaf zondag en 't is echt een hele leuke pony!

Is er misschien niemand anders,een vriendin van je ofzo,die flair wilt rijden of vrijdag?Of misschien Flair dan gewoon svrijdags rustdag geven op de wei?

Brendahorseslover

Berichten: 545
Geregistreerd: 16-01-02
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 19:17

Ja hoor, lekker zo'n bijrijdster, alleen als het haar uitkomt... kijk, als je een keer niet kan, maar dat moet je bespreken... Ik ga graag naar mijn verzorgpaardje... Toen ze een keer kreupel was hoefde ik niet te komen, maar ben wel gewoon gegaan (en t is toch een half uur heen fietsen, dus een uur reistijd) Ik ben gewoon heel blij dat ik wat heb, ik bedoel... als ik haar niet had, kon ik alleen op de manege rijden. Ik ben pas 1 keer niet geweest. 's MIddags was het stikheet en 's avonds onweerde het met stortbuien... ik heb toen gebeld, maar dat was van tevoren al afgesproken, zelf rijd ze haar ook nooit als het stort... maar zulke bijrijders snap ik niet...
Ik heb ook tijdelijk een ander verzorgpaard gehad voor deze, maar met die eigenaar kon je geen afspraken maken, lag dus niet aan mij, maar dat vond ik echt erg, want een verzorgpaardje heb je niet zomaar gevonden helaas maar ja, nu heb ik er een!!! Lachen

Druk druk druk... Knipoog


pmarena

Berichten: 47927
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 21:52

Eigenlijk is er niks meer aan de hand dan 1 groot misverstand als ik dit zo lees.
Praat er iig even open en eerlijk met haar over , dan kun je uit dat gesprek je conclusies trekken en zij ook.
Misschien is dit wel net even dat probleem dat je nodig hebt om op te lossen en goed te praten , om het voortaan probleemloos te laten lopen Lachen .

Ik vind jullie reacties wel een beetje raar , van dat ze alleen Flair wilt doen als ze zin heeft ?

Ik zie staan dat ze ge SMS-t heeft :

[qoute]ik wil Flair nog wel heel af en toe doen, maar niet vaak. [/quote]

Jullie gaan ervanuit dat ze wil rijden als zij zin heeft ,

maar misschien is het juist wel heel vriendelijk bedoeld , dat zij Flair best nog wil doen als je er zelf echt niet naartoe kunt ?

Je uit de brand helpen als het nodig is ?

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-02 11:19

Ze wilde haar niet meer elke vrijdag doen Pmarena, zo heb ik dus niks aan haar. Ze wilde haar dus af en toe op vrijdag doen, en dus neem ik aan alleen als het haar uitkomt. Zo werkt dat bij mij niet.

Mellow

Berichten: 6456
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 11:26

ik vind dat je eerlijk moet zijn tegen degeen waarvan het paardje is.
ik had laatst gesprongen met tonger(wist niet of die mensen het goed vonden)en toen heb ik het uiteindelijk verteld en ze vonden het wel goed.
je kunt beter een eerlijk iemand op je paard hebben dan iemand die zwijgt.
zoek een nieuw iemand zou ik zeggen.

pmarena

Berichten: 47927
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 19:00

Je NEEMT AAN dat ze bedoeld wanneer haar uitkomt , maar je weet het niet zeker , toch ?

Het kan , van wat ik zo lees , echt zijn dat ze het goed bedoeld en best nog wel eens in "geval van nood" je paardje voor je wil verzorgen...

Ja ik zeg het ook maar hoor om even een andere kant te belichten , als jij geen zin meer in haar hebt dan is het simpel natuurlijk....

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-02 14:00

Nee ik weet zeker dat ze dat bedoelde, en wat ik al eerder zei, ik heb iemand nodig voor elke vrijdag en niet voor af en toe.

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-02 16:24

Pffff...wat stom van dat meisje zeg! Maar ze moet het ook zelf weten, zo mist ze een super kans om met je pony om te gaan. Pech gehad.

Ik had het wel geweten als ik in haar plaats stond. En ik was zeker met respect met je omgegaan! Jammer dat het soms zo oneerlijk gaat: zij mag een verzorgpony en wil het niet, ik wil er graag 1, maar krijg er geen....

manzano

Berichten: 23851
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-02 20:16

Helaas woon ik niet meer in Den Helder, anders had ik het zo voor je willen doen (weet je ook wel).
Maar veel suc6 met verder zoeken, maar ik zou eens aan de istructeur op de manege vragen of hij/zij niets weet. Diegene heeft iig een beeld van hoe iemand rijd en of dat kan met Flair. De meeste willen best een keertje in de week extra rijden (zeker als het gratis is, komt ook niet meer vaak voor bij verzorg/bijrijdpaarden).

Chantal173

Berichten: 1112
Geregistreerd: 29-06-02
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-02 21:16

Hoi flair ben je wel duidelijk tegen haar geweest wat betreft regels omtrent jou paard?Mijn bijrijder kreeg op haar eerste dag te horen wat ik wel en niet wil hebben en als er iets stuk ging of als mijn paard iets mankeert belt ze me gelijk op doet ze dat niet dan zou ze de wind van voren krijgen en dat weet ze ook hihi. Haha! Je kan het nog met haar uitpraten,maar zou als ik jou was een ander zoeken en gelijk duidelijke regels maken.

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-02 18:12

Ik zou er gewoon nog even met haar over praten en niet sms-en: dat vind ik zo onpersoonlijk! Bel haar op (of ga bij haar langs) en vraag haar waarom ze nu Flair niet meer wil doen. Begint ze over het hoofdstel, dan zeg je toch hoe dat ging? Want zij denkt nu dat jij de tr*t bent en jij denkt dat zij dat is! Ben je na dat verhaal nog nix wijzer, dan zou ik een andere bijrijder gaan zoeken. Ik denk dat het een enorm misverstand is, want ik vind haar reactie erg raar. Volgens mij is er meer aan de hand. Succes er mee!

Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg !!!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-02 18:56

Ik ben heel duidelijk geweest met wat ik wel en niet wilde hebben.

Maar als je het eigendom van iemand anders kapot maakt, dan vind ik het meer dan normaal dat het even gemeld word.

En nee.. ik ga verder niet meer met haar praten, heb ik besloten. Ze heeft voor mij afgedaan.

Hanneke84

Berichten: 3144
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-02 20:12

Ik denk dat je dat aan de ene kant wel goed doet, ik zit in een soort zelfde situatie. En ik heb wel meerdere malen met haar gepraat en kansen gegeven, het ging een poos goed, en nu weer hetzelfde ze belt wel af, alleen dan elke week, zodat ze alleen op zaterdag kan, ja dan kan ik ook wel... En gister heeft ze niet afgebelt, en houd het bij mij dus ook op. Ik heb gelukkig nog iemand lopen van 22 die ik wel op en top kan vertrouwen, en wat ook meer klikt. Succes met je keuze

"Be the change you wish to see in the world."
"Happy Barehoof"


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ArtHorse, Azmay, Sterrenpony, wiifke en 34 bezoekers