Wat mis je op Bokt?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
BartVB
Eigenaar

Berichten: 41634
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Wat mis je op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-02 12:55

Ik ben op het moment bezig met het maken van een lijstje met dingen die ik nog met Bokt wil doen of dingen die ik wil gaan maken/veranderen. Zat me net af te vragen of jullie daar ideeen over hebben. Wat mis je op Bokt? Wat werkt er niet handig? Wat gaat altijd fout? Wat kan sneller? Wat kan uitgebreider of juist kleiner of sneller?

Mogen kleine dingetjes zijn (smileys Knipoog) of grotere dingen (verzin maar wat leuks, hoeft niet perse met het forum zelf te maken hebben).

Be creative Knipoog

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje


Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 12:59

Ik ben dik tevreden over bokt....echt waar!

maar het is wel jamemr dat het met die foto's zo'n gedoe is tegenwoordig...
en eh...misschien zouden de Auteursnamen een digit-beperking moeten hebben. De naam Superkoe-comes-to-rescue bijvoorbeeld, ontwricht de hele pagina lay-out (tabellen verschuiven erdoor)....

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 13:02

Dees schreef:
misschien zouden de Auteursnamen een digit-beperking moeten hebben. De naam Superkoe-comes-to-rescue bijvoorbeeld, ontwricht de hele pagina lay-out (tabellen verschuiven erdoor)....


Is toevallig net vanmorgen aangepast. Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 13:05

Inderdaad het uploaden van foto's.
Ik zou als je op de pagina: berichten sinds het laatste bezoek aanklikt, ook daar een mogelijkheid willen vinden om alle berichten als gelezen te markeren. Op dit moment ga ik eerst kijken naar interessante berichtjes, en moet dan nog alle forums af om alles als gelezen te markeren.

Soms heb ik ook als ik forum voor forum afga, en ik zeker weet dat ik de helft nog niet heb gelezen, halverwege geen ongelezen berichten meer. Dat is al vaker opgenoemd en er verandert weinig. Ik zou ook niet kunnen zeggen bij welk forum dit het geval is want dat verandert ook. Er is geen peil op te trekken. Maar irritant is het wel.

Je suis Charlie.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41634
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-02 13:16

Op de hoofdpagina staat net boven 'Wie is er online' een link om alles als gelezen te markeren.

Dat je ineens geen ongelezen berichten meer hebt is een technische beperking. Is wel op te lossen maar dan wordt Bokt waarschijnlijk ongeloofelijk traag als we dat precies bij moeten gaan houden Boos! Helaas pindakaas dus.. Dat 'gelezen' is een leuke indicatie maar ook niet meer dan dat. Het is zeker geen exact science.. Helaas. We zijn wel aan het kijken of we het wat kunnen verbeteren zonder ze zaak veel trager te maken.

Upload wordt ook naar gekeken maar daar zitten nogal wat technische en financiele kantjes aan.. Staat in iedergeval op de lijst Haha!

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 13:24

Als je een PB beantwoord, zou het handig zijn als je het bericht van diegenen onderaan er bij kan houden (net zoals bij "antwoord geven").
Vooral als je een lang PB gekregen hebt, is het vaak onhandig als je niet even na kan lezen wat diegene ook al weer precies schreef!

O ja... nog wat: zou het mogelijk zijn om bij de gebruikers op letter te kunnen zoeken? Als ik nu iemand een PB wil sturen diens user naam met bijv. een K begint, moet je eerst alle pagina´s doorklikken, totdat je eindelijk bij de K komt!

Verder is bokt prima zoals het is Knipoog !

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 13:27

Sterre: als je op de 'Quote'-knop naast de betreffende PB klikt, dan wordt die meegenomen in je antwoord. Als je dan je eigen tekst hebt getypt, dan kun je de tekst van de ander zo selecteren en deleten.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 13:30

Karin, heb je gelijk in, had ik nog niet aan gedacht Bloos !

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41634
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-02 13:33

En voor het zoeken van die naam kan je de knop 'Zoek een gebruiker' achter het vakje waar je de naam kan tiepen.

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 15:49

De steigerende paardjes bij de Nieuwe PB bovenaan de 'tools' *LOL* die vond ik heel leuk...

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 16:03

BartVB schreef:
En voor het zoeken van die naam kan je de knop 'Zoek een gebruiker' achter het vakje waar je de naam kan tiepen.


Weer wat geleerd Knipoog !

Trouwens, dat "Banketstaaf", "oliebol" en "poedersuiker" vind ik juist wel humor Pling ! In het begin snapte ik er geen bal van, maar dat was al vrij snel voorbij, vind het een goede oplossing, het maakt zelfs een bericht waar veel in "gescholden" wordt, lezers-vriendelijk Lachen !
Om het te veranderen in "bloep" ofzo, zou ik maar saai vinden Scheve mond !

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

MarijeR

Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 16:23

Onderaan ieder forum staat: ga naar pagina... en daar staan alleen de eerst en laatste 3 pagina's die je meteen aan kan klikken.
Soms weet ik dat een topic "ergens" rond pagina 10 staat, en voordat je daar een keer bent, duurt erg lang...
Zeker met een trage verbinding.

Is het niet zo te maken dat je alle pagina's meteen aan kan klikken (was toch eerder ook?)

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 16:50

Een pop-up met meer smiley's!
Dus standaart smileys gebruiken die er nu ook staan maar dat je ook op een knopje "Meer Smiley's kan drukken????

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41634
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-02 16:55

Marije, dat kan wel maar hoe denk je dat het Doorvraagtopic in de KH er dan uit gaat zien? Haha! Maar ik zal eens kijken of dat handiger kan. Misschien met een dropdown list ofzo. Ik zal wel eens kijken.

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

MarijeR

Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 17:36

BartVB schreef:
Marije, dat kan wel maar hoe denk je dat het Doorvraagtopic in de KH er dan uit gaat zien? Haha! Maar ik zal eens kijken of dat handiger kan. Misschien met een dropdown list ofzo. Ik zal wel eens kijken.


Het DVT is een leuk voorbeeld Haha!
Maar ik bedoelde eigenlijk per forum, Algemeen enz...

Felice

Berichten: 3096
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 19:28

Inderdaad die pagina's wat Marije al zei, ook bij gebruikerslijst (als je personen wilt zoeken op woonplaats).
De chatbox.
Als ik op iemands PB reageer, dan wil ik soms nog even naar die persoon z'n profiel kijken. Maar dan moet ik eerst Cntrl+N doen en dan vorige, zodat ik op de naam kan klikken. Misschien ook een link naar het profiel van die persoon 'tijdens' het schrijven van een PB?
Als je in de index bovenaan op 'bekijk je berichten' klikt, krijg je een lijst van topics waarin je gereageerd hebt. Maar ik vind

http://www.bokt.nl/forums/search.php?se ... hor=Felice

zo'n soort lijst veel handiger. Omdat je in die eerste lijst niet kunt zien waar in het topic je gereageerd hebt (ik heb er niet veel aan als er staat dat ik in het dvt heb gereageerd, als ik een bepaalde reactie van mezelf in dat topic wil bekijken.)
Laatst bijgewerkt door Felice op 04-07-02 22:13, in het totaal 3 keer bewerkt

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 20:04


BartVB
Eigenaar

Berichten: 41634
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-02 20:18

jep, maar niet voor iedereen. En de chat is _verre_ van perfect.
Staat ook op het lijstje. Thanks, felice Haha!

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 20:22

Ja, de genoemde dingen: uploaden en op alfabet zoeken van gebruikers. Verder is het hartstikke goed wat mij betreft! Complimenten.

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel


Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 20:35

Ik zou het wel prettig vinden als je zelf mappen kunt maken voor je PB's

Bijvoorbeeld 'Save' is al heel leuk, maar ik zou het prettig vinden als je die ook nog onder kunt verdelen in wat je dan bewaart, voor het overzicht.

Oh ja, de optie 'breng iemand op de hoogte van dit topic' o.i.d. is ook wel handig, via PB bijvoorbeeld, dat je dan gelijk die link door kunt sturen. Ook handig als je iets aan een moddie wilt melden Haha!
Of is die mogelijkheid er al en heb ik een bord voor m'n kop?


Weten jullie trouwens nog, een tijd geleden, toen de 'nieuwe' bokt er kwam en iedereen terug wilde naar het oude want dat was zoveel beter, prettiger etc. etc. Daar hoor je nu nooit meer iemand over...

Nulla tenaci invia est via

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41634
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-02 21:20

Magreet die mogelijkheid is er al.
Duw maar op het PB knopje onder een topic en verander de naam van de ontvanger...

Over dat het oude prettiger/beter was Lips are sealed Lips are sealed Haha!

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 21:21

Margreet schreef:
Oh ja, de optie 'breng iemand op de hoogte van dit topic' o.i.d. is ook wel handig, via PB bijvoorbeeld, dat je dan gelijk die link door kunt sturen. Ook handig als je iets aan een moddie wilt melden Haha!
Of is die mogelijkheid er al en heb ik een bord voor m'n kop?


Die mogelijkheid bestaat sinds eergisteren, zie dit topic. Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 21:39

Okee nog iets wat ik persoonlijk heel handig zou vinden: het kunnen aanpassen van de titel van PB's die je opslaat in je Savebox.
Als er bijvoorbeeld een telefoonnummer of adres in staat er het onderwerp is "Re: Polly was weer vervelend vandaag" schiet dat ook niet echt op want je hebt geen idee wat er in je bewaarde PB staat.

Verder is bokt super.
Kan me nauwelijks meer voorstellen hoe het was voor de nieuwe versie maar ik weet wel dat ik het de eerste dagen knap irritant vond Bloos
Dus alles went................... Haha!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 21:41

Oh ja nog iets: ik vind het zelf niet handig dat je geen e-mail adressen meer kunt zien in de profielen. Soms wil je wel eens een kaartje sturen om iemand sterkte te wensen oid en heb je alleen de mogelijkheid voor een PB.
Ik snap dat het met privacy te maken heeft maar misschien is er een andere oplossing?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 4 bezoekers