buitenrit!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Eefjes

buitenrit!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-04 20:58

mijn verzorg pony wil altijd erg graag galoperen op een buitenrit bijn aniet te houden jammer genoeg!!
Het lukt wel om haar in te houden maar zodra ik ontspan gaat ze weer draven ik kna niet een smeer de teugels los laten Huilen
Maar iederen zegt gebruik hulp teugels bla bla bla maar dat wil ik niet.
Haar baasje heeft haar een tijdje met sporen gereden kan het komen dat ze nu denkt dat ik dat ook doe??

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 21:30

Lekker stapritjes maken tot het over is.
Met andere paarden gaan rijden.
Iemand meenemen op de fiets.

Zoek ook eens hier op bokt er zijn zoveel topics over dit probleem.

loesjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 21:42

Sjonniej schreef:
Lekker stapritjes maken tot het over is.
Met andere paarden gaan rijden.
Iemand meenemen op de fiets.

Zoek ook eens hier op bokt er zijn zoveel topics over dit probleem.

mee eens *LOL*

BubaenDj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 22:15

Helemaal mee eens maar ook veel ophoudingen maken zodat ie ook leert dat het fijner is iets ontspannender te lopen. Ow ja misschien ook even een tip ga met iem met een braaf paard naar buiten. Dat scheelt heel veel hoor als het andere paard rustig is!

Eefjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-04 13:34

Ik ga aankomende zondag weer met een vriendin buitenrijden met haar en pony en mijn verzorg pony die pony van haar is ook heel rustig
En stap ritjes heb ik al geprobeerd maar dat helpt niet egt jammer genoeg!!!
alvast bednakt voor de tip!!!

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 10:10

stap ritjes helpen niet, ze wordt vast ook noooit moe??Dat probleem heb ik ook, niet gallopperen en eerst lekker laten draven voordat je in galop gaat suc6

Eefjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-04 17:54

ze wort juist vaak moe !!! maar ik rijd haar niet meer want heb ruzie met baasje

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 10:12

Oh..Dat is niet zo fijn om te horen !
Ik ben het met de andere reacties eens
Gewoon lekker rustig aan doen !

Loesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 18:45

ik doe mn pony buiten altijd een martingaal om..dit helpt wel..als je pony gewoon ontspannen loopt dan werkt de martingaal niet meer dus heb je er ook geen last meer van. Je kan op het begin de martingaal was strakker doen en later steeds losser. Aan je sporen ligt het niet denk ik/..

labamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 22:41

misschien helpt het om dan eerst een kwartiertje lekker in de bak te rijden zodat de ergste druk eraf is bij mij werkt dat altijd wel,
en niet toegeven aan zijn drang te rennen
maar je moet zoiezo ontspannen zijn als je je paard goed wil rijden maar in het algemeen lopen paarden buiten liever dan in de bak en worden ze vrolijker die van mij doet buiten alles 2 keer zo snel maar wel zo dat hij voor mij ook relaxed blijft
OK dan!

Tytsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 14:33

Loesch schreef:
ik doe mn pony buiten altijd een martingaal om..dit helpt wel..als je pony gewoon ontspannen loopt dan werkt de martingaal niet meer dus heb je er ook geen last meer van. Je kan op het begin de martingaal was strakker doen en later steeds losser. Aan je sporen ligt het niet denk ik/..

Wat is een Martin Gaus ?

odilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 15:54

wahaha, martin Gaus is een dierenarts en waarmee je met je hond bij hem kan traninen.

je bedoelt zeker de martingaal, dat weet ik niet precies omdat ik er nog nooit mee heb gereden maar dat kan je zo opzoeken met de zoekmachine

Tytsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 23:10

Okee toppie ! OK dan! [img]http://www.brooke.nl/vip/VIP_foto's/gaus.jpg[/img] dit is Martin Gaus & dit is een

Afbeelding

voor andere mensen die dit niet wisten.
heb even gegoogelt !

Tytsel

Tytsel

royco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 23:32

Hallo, ik heb sinds 2maanden een nieuw paard Haha! kon ik altijd hardstikke goed mee buitenrijden, wel altijd zweep en sporen(western) mee gaf gewoon net wat meer controle en zekerheid. Met mn nieuw paard kon ik ook goed buiten rijden, zweep meer nodig maar ja. Als ik met een buitenrit door het dorp kom word ik nog wel eens uitgescholden omdat mn paard dan zweet, of omdat ik een tik op zn neus geef omdat hij dan gewoon echt zit te poedersuiker. Maar pas gebeurde er iets raars ik was aan het rijden en ineens begon hij te bokken en te doen reageert nergens op(sloeg niet op hol) Uit boosheid Boos! /angst gaf ik hem een aantal harde trappen met mn sporen en een flinke tik tussen de oren, was weer rustig en kon gewoon weer naar huis, alsof er niets was gebeurd. Bij thuis komst zag ik dat ze bloeide , op mn sporen zat ook wat bloed, KON WEL JANKEN. Verdrietig Verdrietig was ik te streng, te hard getrapt. ik weet zelf ook wel dat ik streng ben. ze moet bij mij echt niet veel doen wat ik niet wil, ze krijgt dan ook snel een tik of een kuitje. Nog 2 keer gewoon gereden en toen was het weer mis, ik ging samen met nog iemand een buitenrit maken en toen ging ze weer bokken en doen weer niet op hol geslagen. Uit angst dat ik haar weer zo`n harde trap met mn sporen geef had ik ze afgedaan. reed niet makkelijk maar ja. Ik gaf haar een paar harde tikken op haar kont, hielp niet op de neus dan een paar keer met mn kuiten en ze was weer stil. Onderweg werd ik weer uitgescholde , er zaten striemen op de kont.. Verdrietig Ik zelf vind het ook echt niet leuk op met die zweep zo hard te slaan maar het is het enige dat werkt.niemand weet de oorzaak , volgens mn trainer ligt het niet aan mij we hebben ook al hulp teugels en een scherpere bit geprobeert werkt ook niet .iemand anders die er ook op reed heeft het ook al gehad. HELP? Verward

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 00:45

royco schreef:
Hallo, ik heb sinds 2maanden een nieuw paard Haha! kon ik altijd hardstikke goed mee buitenrijden, wel altijd zweep en sporen(western) mee gaf gewoon net wat meer controle en zekerheid. Met mn nieuw paard kon ik ook goed buiten rijden, zweep meer nodig maar ja. Als ik met een buitenrit door het dorp kom word ik nog wel eens uitgescholden omdat mn paard dan zweet, of omdat ik een tik op zn neus geef omdat hij dan gewoon echt zit te poedersuikerten. Maar pas gebeurde er iets raars ik was aan het rijden en ineens begon hij te bokken en te doen reageert nergens op(sloeg niet op hol) Uit boosheid Boos! /angst gaf ik hem een aantal harde trappen met mn sporen en een flinke tik tussen de oren, was weer rustig en kon gewoon weer naar huis, alsof er niets was gebeurd. Bij thuis komst zag ik dat ze bloeide , op mn sporen zat ook wat bloed, KON WEL JANKEN. Verdrietig Verdrietig was ik te streng, te hard getrapt. ik weet zelf ook wel dat ik streng ben. ze moet bij mij echt niet veel doen wat ik niet wil, ze krijgt dan ook snel een tik of een kuitje. Nog 2 keer gewoon gereden en toen was het weer mis, ik ging samen met nog iemand een buitenrit maken en toen ging ze weer bokken en doen weer niet op hol geslagen. Uit angst dat ik haar weer zo`n harde trap met mn sporen geef had ik ze afgedaan. reed niet makkelijk maar ja. Ik gaf haar een paar harde tikken op haar kont, hielp niet op de neus dan een paar keer met mn kuiten en ze was weer stil. Onderweg werd ik weer uitgescholde , er zaten striemen op de kont.. Verdrietig Ik zelf vind het ook echt niet leuk op met die zweep zo hard te slaan maar het is het enige dat werkt.niemand weet de oorzaak , volgens mn trainer ligt het niet aan mij we hebben ook al hulp teugels en een scherpere bit geprobeert werkt ook niet .iemand anders die er ook op reed heeft het ook al gehad. HELP? Verward

Boos! Als ik jouw verhaal zo lees kan ik je maar een ding zeggen LEER JIJ EERST MAAR EENS RIJDEN EN RESPECT TONEN VOOR JE PAARD.

Jij bent beel te los met ja handjes en je spoortjes. Als jij mijn lesklant was kon je het eens een paard maanden zonder sporen en zweep proberen. je ben je paard niet waard. Hij moet je er gewoon afgooien. Zo ga je niet met een paard om tenzij je natuurlijk van dierenmishandeling houd. Ik kan me voorstellen dat iedereen boos op je is.
Jeetje zeg en dan ook nog open en bloot hier op durven schrijven. Je hebt je paard duidelijk niet aan je been.
Een schande is het. Denk de volgende keer eerst na voordat je slaat. En slaan op de neus omdat hij een beetje bokt, en zo hard met de sporen totdat hij bloed dan moet je echt niet goedwijs zijn.

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 01:19

royco schreef:
Hallo, ik heb sinds 2maanden een nieuw paard Haha! kon ik altijd hardstikke goed mee buitenrijden, wel altijd zweep en sporen(western) mee gaf gewoon net wat meer controle en zekerheid. Met mn nieuw paard kon ik ook goed buiten rijden, zweep meer nodig maar ja. Als ik met een buitenrit door het dorp kom word ik nog wel eens uitgescholden omdat mn paard dan zweet, of omdat ik een tik op zn neus geef omdat hij dan gewoon echt zit te poedersuikerten. Maar pas gebeurde er iets raars ik was aan het rijden en ineens begon hij te bokken en te doen reageert nergens op(sloeg niet op hol) Uit boosheid Boos! /angst gaf ik hem een aantal harde trappen met mn sporen en een flinke tik tussen de oren, was weer rustig en kon gewoon weer naar huis, alsof er niets was gebeurd. Bij thuis komst zag ik dat ze bloeide , op mn sporen zat ook wat bloed, KON WEL JANKEN. Verdrietig Verdrietig was ik te streng, te hard getrapt. ik weet zelf ook wel dat ik streng ben. ze moet bij mij echt niet veel doen wat ik niet wil, ze krijgt dan ook snel een tik of een kuitje. Nog 2 keer gewoon gereden en toen was het weer mis, ik ging samen met nog iemand een buitenrit maken en toen ging ze weer bokken en doen weer niet op hol geslagen. Uit angst dat ik haar weer zo`n harde trap met mn sporen geef had ik ze afgedaan. reed niet makkelijk maar ja. Ik gaf haar een paar harde tikken op haar kont, hielp niet op de neus dan een paar keer met mn kuiten en ze was weer stil. Onderweg werd ik weer uitgescholde , er zaten striemen op de kont.. Verdrietig Ik zelf vind het ook echt niet leuk op met die zweep zo hard te slaan maar het is het enige dat werkt.niemand weet de oorzaak , volgens mn trainer ligt het niet aan mij we hebben ook al hulp teugels en een scherpere bit geprobeert werkt ook niet .iemand anders die er ook op reed heeft het ook al gehad. HELP? Verward

jou heb ik ff een pb gestuurd Boos!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 01:24

Tytsel, graag iets beter de berichten lezen voordat je reageert en verder kun je ook alles wat je wilt zeggen in 1 bericht plaatsen in plaats van in 3 verschillende berichten.

Royco, vreemd verhaal, misschien toch even overleggen met je instructeur.

jockeyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 01:27

hihi dat is toevallig hoor!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 13:11

waarom heb ik een gevoel dat royco een schaduwacount is ???

ShEtLaNdUrZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 13:18

gewoon ALLEEN kleine stapritjes maken en dan steeds groter zodat, ze weet dat ze aan mag draven als JIJ het wil en niet anders..

zodra, ze dat lekker rustig doet en ontspannen loopt ken je rustig harder stappen/draven..

ShEtLaNdUrZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 13:18

oow sorry ik las er ff overheen dat ze niet meer op de pony reedt Scheve mond

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 13:45

happy birthday!

Tytsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 15:17

Apple schreef:
Tytsel, graag iets beter de berichten lezen voordat je reageert en verder kun je ook alles wat je wilt zeggen in 1 bericht plaatsen in plaats van in 3 verschillende berichten.

Royco, vreemd verhaal, misschien toch even overleggen met je instructeur.

ik heb toch niet helemaal in de gaten hoe het werkt Verward maargoed.