*paard ineens kreupel???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

*paard ineens kreupel???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-02 23:00

heyy.. ik zou vandaag gaan rijden en ik dacht al dat ie niet helemaal lekker liep,maar evengoed maar opgezadeld en even geprobeerd..op het moment dat ik hem losgestapt had ,wilde ik aandraven.. maar toen begon hij ineens te hinkelen(leek het op)met zijn rechtervoorbeen...
ik me zadel er af gehaald en even aan de hand laten stappen en draven dat was helemaal niks.. toen buiten even gestapt... dat was helemaal 3 x niks.. toen afgespoten toen liep hij wel weer wat beter en was t hinkelen meer wat onregelmatig lopen... wat moet ik hiermee doen??en hoelange tijd laten jullie erover heen gaan eer je een dierenarts laat komen? ps:dit is voor het eerst dat hij kreupel is.. (in bijna 2 jr)
alvast bedankt voor de reacties.... gr sandra!

keep calm, I'm engaged!!! <3


Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 18:52

Is het al over? Misschien wel een hoefsweer...

Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg !!!


obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-02 18:51

hij loopt nu beter al,hoefsmid is geweest maar kon geen hoefzweer vinden..

keep calm, I'm engaged!!! <3

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 14:36

Dan klinkt het 't meest als een verrekte spier ergens. En dan is het nu vast al wel over. Namelijk door afspuiten (=koelen) beter worden en na een dag of drie ook beter (vooruitgang) is het nu een dag of 6 later en verrekkingen duren meestal een week.
Wat ik in zo'n geval doe is kijken of ik kan zien waar hij last van heeft, het been langs voelen of het misschien ergens dikker en warmer is dan normaal en dan 2-3x daags 10 minuten afspuiten, niet rijden, wel los in de wei of paddock (maar niet opjagen of in de koppel laten vliegen) en wordt het dan niet beter met een dag of 3 (helemaal over of duidelijk verbetering) dan bel ik een DA. Tenzij je natuurlijk het gevoel hebt dat 'ie z'n been gebroken heeft oid.

The universe is a big place. But it's okay - you'll grow into it.
-Carl Munson-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 14:43

Hij heeft zich gewoon verstapt, doe hem maar een weekje een paar keer per dag stappen aan de hand, en zijn benen afspuiten en dan is het weer over. Ik zou persoonlijk de veearts er niet bij halen.

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-02 16:18

hoi .. hij loopt idd beter ,enne jantien ik herken het meeste in jou stukje dus ik denk dat t een verrekte spier is geweest..hij staat nu binnen omdat het land te nat is maar t gaat erg goed op t moment.. en ik weet hoe het er uit ziet als een paard zijn been breekt maar dat was dit dus niet!in ieder geval bedankt voor de tips... gr sandra!

keep calm, I'm engaged!!! <3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Angelo_J, Danseresje, Iris_123, Lui_ en 59 bezoekers