internet wel vertrouwen voor hoofdstel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Thortana
Berichten: 4384
Geregistreerd: 25-08-01

internet wel vertrouwen voor hoofdstel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-02 16:56

Ik heb op internet afgesproken om een Hoofdstel te kiopen
een zwarte met diamantjes en watertrens bit met springteugels voor 19 euo incl. verzend kosten (15+ 4 verzenden)
Maar zij wil dat ik eerst betala en dan verstuurd ze het
en ikke wil liever dat ik het eerst kan bekijken en dan betalen
We vertrouwen elkaar niet echt en we hebben afgesproken om het tegelijker tijd op één dag te doen
Is dit te vertrouwen? dalijk stort ik iets en krijg niks Verward

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 16:58

vraag het telefoonnummer en adres!!

Thortana
Berichten: 4384
Geregistreerd: 25-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-02 16:59

Jah idee, en als ze dat niet wilt geven wat dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 17:10

Ik geloof dat het Sjuimpje was die eens een heel gedoe heeft gehad over een bitje dat ze via de marktplaats had gekocht. Als je dat leest durf je nooit meer iets te kopen via internet, op goed vertrouwen van iemand die je niet kent

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 17:17

Je kan het toch onder rembours doen?

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 17:23

denz schreef:
Je kan het toch onder rembours doen?


Precies, of ophalen.

Freckles
Berichten: 613
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 17:23

Wij hebben via internet een heel mooi showhoofdstel gekocht en dat ging zonder problemen.
Zij heeft zelfs nog gezorgd dat het pakje dichter bij ons woonhuis kwam zodat wij het daar af konden halen

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 17:44

Ik zou het onder rembours doen, wie weet komt het nooit aan, of beweert ze dat ze het nooit heeft gekjregen....

eigenlijk is het niet best dat zoiets niet op vertrouwen kan, maar Lips are sealed

AniqueN

Berichten: 2041
Geregistreerd: 28-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 17:56

ik heb er ook slechte ervaringen mee, je kan het beter proberen op te halen

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 18:09

rebours is een oplossing maar wel gelijk een stuk duurder je kan je afvragen of dat het wel waard is.

ik zal haar adres vragen en telefoonnummer en kijken of het klopt

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 18:11

anders doe je het onder rembours, wel een stuk duurder.
en toen ik iets kocht en geld moest storten, moest ik ook het adres invullen.(bij postkantoor)
dus doe het gewoon bij het postkantoor, want als het rekeningsnummer en adres niet overeenkomt, lijkt het me dat je gewoon je geld terug krijgt.

Thortana
Berichten: 4384
Geregistreerd: 25-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-02 18:45

sorry ik ben misschien niet Blond maar gestelijk(blond) wel /....
wat is rebours ?

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 18:51

dan laat ze ander het verzenden, en dan komt de postbode dat pakketje brengen aan je, en moet je het geld aan de postbode geven, doe je dat niet, krijgt dat meisje gewoon haar hoofdstel terug.
maar ik geloof dat het iets van 11 euro kost..

marielle231

Berichten: 3220
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 19:36

Ik heb ook een hoofdstel gekocht op goed vertrouwen via internet
ik heb eerst betaald en zij heeft het hoofdstel toen opgestuurd en dat is gewoon goed gegaan

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 19:58

Mijn broer heeft via internet een telefoon gekocht. Netjes onder rembours betaald, maar in het doosje zat dus een telefoon die leeg van binnen was. Dus ook rembours is niet 100% veilig.

Thortana
Berichten: 4384
Geregistreerd: 25-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-02 20:54

Owke........ik heb het zo afgesproken:
ik vroeg om haar adres, heb het nagekeken,w as goed, nu verstuurd zij het morgen en ikke stort het
hopelijk komt het allemala goed
maja tis opzich maar 15 euro Tong uitsteken

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132045
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 20:59

Altijd lastig......
Ik kan me de verkoper wel voorstellen, die wil ook wat zekerheid.
Maar voor jouw mening is ook wat te zeggen, die zekerheid wil jij ook graag !
Als ik iets bij onbekenden koop dan betaal ik altijd wel vooruit.
Meestal check ik eerst even aan de hand van de telefoongids of de gegeven kloppen.
Ook als iemand ver weg woont vraag ik altijd eerst of ik mag komen kijken.
Als iemand daar meteen positief op reageert, dan heb ik het gevoel dat het wel goed zit.
Als je sh*t verkoopt dan heb je natuurlijk liever niet dat mensen eerst komen kijken !

pmarena

Berichten: 48094
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 21:04

Ik koop en verkoop regelmatig via internet , en altijd betaald de koper eerst , waarna de verkoper verstuurd.

Ik heb een enkele keer gehad dat ik erg er achteraan moest zitten om de verkoper zover te krijgen hetgene eindelijk eens op te sturen , da's wel erg irritant Boos! .

Maar eigenlijk gaat het altijd goed.

Wel al 3 keer een pakje door de PTT kwijtgeraakt , daarom verstuur ik nu altijd met verzekering.
Is wel iets duurder maar dan heb je tenminste recht op een vergoeding van 450 euro als ze het pakje kwijtraken.

Zonder verzekering heb je gewoon pech en krijg je niks ...

Onder rembours is duur , duurt vrij lang voordat je je geld hebt , als de ontvanger ineens weigert te betalen krijg je het terug en moet je dus dubbel ervoor betalen om het weer terug te krijgen !

En als ze het kwijtraken heb je gewoon weer pech...

Dus ik doe gewoon verzekerd versturen !

Thortana
Berichten: 4384
Geregistreerd: 25-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-02 21:11

aha, en als die verzenders van dat hoofdstel dat niet willen? is dat dan nog wel vertrouwt?

pmarena

Berichten: 48094
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 21:53

Bestel je het bij Zadelmarkt toevallig ?

Als ze dat niet willen kan het ook zijn omdat ze het te lastig vinden , ofzoiets vaags Knipoog . Als jij de verzendkosten betaald is dat hun probleem verder niet toch , gewoon proberen en even uitleggen waarom verzekerd verzenden het fijnst is.

Maarja ook dan nog kan het zijn dat ze het hoofdstel niet opsturen.
Dat heb je nu eenmaal met kopen via internet , je zal de ander moeten vertrouwen anders moet je er niet aan beginnen.

Ik heb ook eens een keer een hoofdstel aan iemand verkocht en die vertrouwde het ook niet .

Toen heeft ze de helft vantevoren betaald en de andere helft na ontvangst .

Nou ja 2 weken later want ze had geen geld meer op haar rekening dus kon het niet overmaken Boos!

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 08:49

Jongens, wat zijn jullie toch allemaal bang dat het niet goed komt. Het is gebruikelijk dat de koper eerst betaalt. Vraag altijd naam en adres en telefoonnummer van de verkoper. Controleer dat ook in de CD-foon. Krijg je geen adres of bestaat het adres niet, dan niet doen. Verder is paardengamevanons@hotmail.com niet te vertrouwen, heb zelf een slechte ervaring, en ook anderen al. Hij/zij zit veel op marktplaats.nl (zowel koop als verkoop).
Rembours is echt heel duur: 5.25+4.30+0,75% provisie. Oftewel je bent zo 15 euro kwijt aan verzendkosten.
Pakketpost kan prima hoor, je krijgt een 3S-code en die kan de verkoper dan aan jou geven, jij kunt dan via internet zien waar het pakket is. Met zoekraken valt het wel mee hoor, waarschijnlijk is er bij de verkoper iets niet goed gegaan (niet verstuurd?). Vraag dus altijd om de 3s-code.
Verzekerd vervoer zou kunnen, maar dan moet je nog behoorlijk je best doen om geld te krijgen als het pakket toch zoek raakt.

Als ik zelf verkoop heb ik geregeld dat mensen iets willen, je spreekt vanalles af, maar je krijgt geen geld. Als je dan een maand later nog eens een mail stuurt, dan mailen ze vaak niet meer terug, of ze hoeven opeens niet meer Verward
Zeg het dan eerlijk denk ik dan.
Koop je zelf iets, vraag altijd een foto, ik heb dus eens een boek gekcoht, zou een ongelezen boek zijn. Kreeg ik het, was het een afgeschreven bibliotheekboek, dus absoluut nietongelezen.
Verder heeeeel veel vragen stellen, dus over stiksels, naden, afwerking enz. Dan heb je iets meer zekerheid. ik heb ook eens laarzen gekocht (leer), en ze zouden mooi zijn, in prima staat enz. Maar toen ik ze kreeg waren de stiksels bij de balijnen al wel deels los. Dit is dus expres verzwegen. Dus stel gewoon echt de meest onzinnig vragen. (ik had gevraagd naar binnenwerk, zool, voetmaat, schachtmaat, enz maar niet naar stiksel)

Thortana
Berichten: 4384
Geregistreerd: 25-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-02 12:08

oke ik gaa het gewoon proberen
ik heb dr adres en telefoon nummer duz......... Scheve mond

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 12:33

Ik heb ook enkele dingen te koop staan hier op bokt.
Als ze wat willen kopen laat ik ze vooruit betalen. De bedragen zijn dan ook veel lager dan dat je ze in de winkel zou halen, maar de verkoper heeft het ooit ook eens nieuw gekocht en toen lagen de bedragen ook hoger.
Ze krijgen mijn mailadres, telefoonnr en wat ze maar willen weten (behalve mijn pincode Haha! )
Is het geld gestort, krijgen ze van mij de code die bij het pakket hoort.
Heb ook al eens wat geruild.
Ook geen probleem.
Er zijn mensen die misbruik maken het (ver)kopen via internet, en dat vindt ik oa via bokt iets minder. Je kunt via profiel de berichten bekijken van die persoon en daar al veel uit halen wat betreft hun (ver)koop gedrag. (behalve de nieuwelingen dan)
Maar ik denk dat wanneer de verkoper de tijd en de moeite neemt om al je vragen te beantwoorden, dat het wel goed zit.