wat mag dit paard kosten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gamble
Berichten: 759
Geregistreerd: 31-01-02
Woonplaats: ledeacker

wat mag dit paard kosten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-02 13:33

Ik weet het, 't is een moelijke vraag om dit via internet te doen maar toch.

Wat mag dit paard kosten:

Ruin
14 jaar
zeer lief op stal
B niveau maar moeilijk te rijden ( zie al mijn vragen bij rijtechnisch)
voor buiten niet echt geschikt
geen echt bekende ouders
KWPN
geen stalondeugden
ziet er goed en verzorgd uit
sociaal
staat op zaagsel vanwege luchtwegproblemen ( nu geen last meer)
op het moment geen lich. gebreken

Het is een lief recreatiepaard waar best de nodige verbeteringen uit zijn te halen.

groetjes en een hoefje van Gamble

Ik weet dat het in de paardenwereld zo is wat de gek ervoor geeft maar wil toch graag jullie mening.

[edit]nimber titel veranderd[/edit]

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 13:36

Net iets boven slachtwaarde, wat mij betreft.
Hoger dan slachtwaarde omdat er nog wat gebruik aan zit, maar veel hoger dan slachtwaarde zo niet reeel zijn, want dit paard is al op leeftijd, het is een ruin (dus geen fokken) en niet makkelijk door een ieder te rijden (dus ook geen manege-paard-bestaan mogelijk). een recreatiepaard moet op zijn minst buiten wat mak zijn...

Dat is hij allemaal dus niet, vandaar erg lage waarde. Het kost evenveel om een gezond paard te houden als een wat ziekelijk paard (sterker nog, die zijn vaak duurder). Dus waarom zou men zo'n paard nog kopen als de prijs hoog is....

(ps, no offence, ik ken julie hele verhaal niet)

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 13:42

niet duur iig, om dezelfde redenen wat Dees zegt.
ik zou er niet meer dan 600 euro voor geven, maar dat betekent niet dat je er geen plezier van kunt hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 13:46

Ik ga mee met dees, net iets boven de slachtwaarde,

gamble
Berichten: 759
Geregistreerd: 31-01-02
Woonplaats: ledeacker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-02 13:47

Volgens mij hebben jullie gelijk hoor, ik denk er zelf net zo over maar wil graag reacties van anderen. En het is niet mijn paard maar ben er wel helemaal gek op, ik rij hem drie keer in de week. Het is niet voor nu maar met het oog op de toekomst en ivm te maken afspraken over vergoedingen wil ik dit weten.
Dus ALLE reacties zijn welkom!!!

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 15:29

Als ik jou was, zou ik niet eens overwegen het paard te kopen. Ik snap dat je helemaal gek op hem bent, maar dat kun je ook op een ander paard weer worden.
Je kent zijn beperkingen en vooral dat luchtwegenprobleem kan over een paar jaartjes weer heel erg opspelen. Dat kan je dan handen vol geld gaan kosten.
Verder vind ik dat Dees het goed verwoord heeft. Daar ga ik in mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 15:30

Ik dat dier zeker niet kopen, ik snap dat hij voor jou emotionele waarde heeft, maar ik denk dat het een hoop ellende gaat geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 15:44

Denk je er over dit paard in de toekomst te gaan kopen?
Bedenk je dan eerst eens wat dit paard je gaat kosten. Een ouder paard heeft een grotere kans op kwaaltjes. Hogere tandarts kosten. Hij is gevoelig op de luchtwegen en dat gaat nu goed maar stel dat dat een keer fout gaat, wat zijn dan de gevolgen voor jou.
Verder is het paard niet makkelijk te rijden en gezien de leeftijd mag je er ook niet al te veel meer van verwachten.
Voor hetzelfde bedrag per maand heb je een paard dat wel aan je eisen voldoet. Een aanschafprijs is maar iets een-maligs.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 16:06

Waarom zou je een paard van die leeftijd kopen, dat moeilijk te rijden is en luchtwegproblemen heeft gehad dus mogelijk weer krijgt?
Als je het toch doet, dan max 1500 euro en dat is al aan de hoge kant.

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 16:32

Ik zou ten eerste het paard niet kopen, maar ik vind iets hoger dan slachtwaarde toch wat weinig. Ik vind €1250 ongeveer een goed bedrag. Maar het ligt dan ook aan de bewegingen en exterieur. Maar slachwaarde vind ik te....

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 16:44

Piaffe schreef:
Ik zou ten eerste het paard niet kopen, maar ik vind iets hoger dan slachtwaarde toch wat weinig. Ik vind €1250 ongeveer een goed bedrag. Maar het ligt dan ook aan de bewegingen en exterieur. Maar slachwaarde vind ik te....

ik niet. voor meer kunnen ze toch niemand vinden die het paard koopt. en het is toch een beetje de markt die de prijs bepaalt hierin, niet het aanbod.

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 17:17

Meer dan slachtprijs is ie niet waard. Veel gebreken zowel met luchtwegen en met rijden. Je hebt er weinig plezier van waarschijnlijk...

Nina

Berichten: 1683
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Vlissingen, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 18:18

oke hier heb je misschien niet veel plezier mee nee, maar misschien ook wél! Heb je geen foto, dat kan ook wel wat zeggen. Voor een manege zou het heel misschien kunnen, je hebt soms erg goede ruiters, die m mischien wel aan kunnen, Slachtwaarde, nee mag heus wat hoger hoor...Boos!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 21:23

Ik ga mee met de meeste reacties: iets boven de slachtwaarde, misschien zo'n 750 euro ofzo.
Gezien de problemen die er al zijn (geweest) met dit paard lijkt me de aanschafwaarde slechts een schijntje van de kosten die er waarschijnlijk nog te wachten staan.

Als bijrijdpaard is het trouwens een iets ander verhaal.
Dan loop je niet de financieele risico's (als je dat tenminste zo afgesproken hebt), maar kun je er misschien nog best wat plezier aan hebben.
Maar om te kopen ?
Neeeuhh, zou ik ook niet doen hoor, risico is veel te groot !

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 21:42

Ik denk meteen aan een 750 euro .

Klinkt niet als een erg verkoopbaar paard (sorry.. Lachen ) en met luchtweg-problemen kun je vanuit gaan dat je veel dierenartsbezoek gaat krijgen.

Als jij er goed voor bent mag de eigenaar misschien wel blij zijn dat jij 'm wil hebben en de kosten ervoor wilt gaan dragen , en dan zouden ze 'm wat mij betreft best gratis of voor een symbolisch bedrag weg kunnen geven.
Zeker als het pas over een paar jaar ter sprake komt....

Als je 'm zelf heel graag wilt en de eigenaren doen moeilijk , tja dan zul je zelf moeten kijken wat je eraan uit wilt geven.

Maar 750 euro daar moeten de eigenaren heel tevreden mee zijn volgens mij Knipoog .

En als dit het paard is dat je wilt , als je 'm gewoonweg niet in de steek wilt laten , is dit een heel gelukkig paard !!

gamble
Berichten: 759
Geregistreerd: 31-01-02
Woonplaats: ledeacker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-02 08:58

Of ik dit paard eventueel ga kopen is nog lang niet aan de orde, als het aan mij ligt blijft hij bij de eigenaar, maar die is 64 en kampt met wat kleine gezondheidsproblemen. Met het oog op de toekomst wilde ik graag jullie meningen over wat dit paard zou mogen kosten. Objectief, want voor mij spelen natuurlijk ook gevoelens mee. Ik zoek geen paard maar soms komen er mogelijkheden op je pad die de moeite waard zijn om over na te denken. Het is zeker niet zo dat dit een waardeloos paard is, er ik zie zelf dat er best nog verbeteringen mogelijk zijn maar jullie hebben gelijk het is geen topper. Maar voor MIJ is het een heerlijk paard en we gaan nog steeds vooruit, samen. Hij is erg lief, sociaal en het klikt gewoon tussen het paard en mij. ( Dit wordt bevestigd door mijn omgeving mensen het paard al 9 jaar kennen.) En ambitie om hogerop te komen heb ik niet, ik wil gewoon lekker paardrijden, verzorgen, mijn ei kwijt kunnen, al mijn andere 100 dagelijkse dingen even aan de kant zetten. Dus een kameraadje met al mijn en zijn gebreken.
Maar nogmaals ik denk over de mogelijkheid na.

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 11:33

2200 euro? denk ik.

parnassia
Berichten: 826
Geregistreerd: 30-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 12:18

Ik zou niet weten waarom je dit paard niet zou kopen, vooropgesteld dat je meer dan voldoende financiele mogelijkheden hebt om een paard goed te onderhouden. Je doet het toch voor je plezier en als dit een paard is dat je gewoon 100% past? En je nuchter kijkt naar zijn mogelijkheden, je daar tevreden mee bent en je hem op den duur een pensioen kan geven?
Ieder zijn eigen Lachen

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 12:28

De vraag was: wat is dit paard waard op de 'markt', dus wat zou een koper die het paard niet al jaren heeft verzorgd, er voor betalen...

Dat is een heel andere vraag dan wat het paard waard is voor de mens achter GAmble... Het is logisch dat die er veel meer waarde aan toekent. Zo is mijn Nefje ook niet te koop voor 500.000 euro want voor mij te weinig, al kan ik gerust stellen dat dat wel een heel goed bod zou zijn...

Als je een paard overweegt te kopen, moet je kijken naar de reeele marktwaarde van dat dier. En is het een gewilde aankoop, ligt de prijs dus aanmerkelijk hoger. Maar door de bank genomen, een paard met bovengenoemde eigenschappen, daar is niet heel veel vraag vanuit de markt naar....en dus een lage prijs.
Maar hij kan voor zijn verzorgster wel een miljoen waard zijn, dat wil nog niet zeggen dat zij dat dan er ook maar werkelijk voor moet betalen.....

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 18:34

Sonja schreef:
Als je het toch doet, dan max 1500 euro en dat is al aan de hoge kant.


Is zeker aan de hoge kant! Ik heb mijn paard ook voor 1500 euro gekocht en zij is 11 jaar, makkelijk te rijden en superverkeersmak, eigenlijk voor niets bang en helemaal gezond!

Ik zou zo'n paard echt niet kopen, het mag dan wel je lievelingspaard zijn, maar denk ook aan jezelf. Straks krijgt hij over een maand weer heel veel last van zn luchtwegen en dan ben jij de klos. Ik zou gewoon een leuk recreatiepaard zoeken!!

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 20:13

phoenix4ever schreef:
2200 euro? denk ik.


Dit paard is helaas niet zo veel waard, zat idd ook aan 750 euro te denken. Haha!

stokpeerd
Berichten: 431
Geregistreerd: 23-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 22:47

Ik loop ook altijd zo te piekeren wat nu redelijk is voor een paard. de een zegt dit, de ander dat... echt helemaal er uit komen is lastig, en meestal volgt ik mijn (gevoel) hart dan maar. Echt goed in pingelen ben ik ook niet. Er was ooit eens een oude rot uit het vak die tegen me zei: "een peerd is woard wat ie jou weerd is" en ik denkt dat dit tot op zekere hoogte waar is. Ik koop geen paarden om te verhandelen, dus als ik er eentje koop dan is dat over het algemeen omdat ik iets met hem heb. en dat ie dan misschien wel wat te duur was vergeet ik dan. Overigens heb ik er nu 4 en overwegen we nu een veulen te kopen voor onze dochter. (als opvolger van de e) ik loop nu ook alweer te luisteren naar de prijzen. Uit zelfbescherming kijk ik wat we kunnen missen en dat is dat het uiterste van wat ie ons waard is. En als de verkoper dat niet genoeg vind, pech en als het te veel is (achteraf) maar wij zijn tevreden, so be it.